הודעהעל ידי HaimL » ד' מרץ 08, 2023 5:19 pm
קודם כל, שני הפסוקים הקודמים, איש יהודי וגו' אשר הגלה וגו', נושאם הוא מרדכי בן יאיר בן שמעי וכו' אשר הגלה מירושלים, היינו ייחוס משפחתו ומוצאו. הפסוק השלישי, ויהי אומן וגו' נושאו הוא אסתר, ומה שהיה מרדכי האומן שלה, ושלקחה לו לבת וכו', ושפיר הל"ל ויהי אומן את הדסה בת דודו היא אסתר בת אביחיל וכדומה.
דבר שני, והלא כו"כ פסוקים מויהי אומן עד ובהגיע תור, ואמאי לא נכתב, למשל, ותילקח אסתר בת אביחיל דוד מרדכי אל בית המלך. והלא לשיטת כבודו הפסוק הקודם אין נושאו אסתר אלא מרדכי, אבל אודי לי מיהת שהפסוק הזה נושאו ודאי הוא אסתר.