משוש דורים כתב:אף שיש לי תחילת הרהורי דברים בנידון, איו בהם כדי סיפוק הנפש, ולכן אשמח לשמוע דברי הת"ח פה.
מה עניינו של חוש הריח בפורים, שמרדכי נקרא שמו מר דרור - מרי דכי ראש לכל הבשמים. ואסתר שמה הדסה.
ובוודאי שהדבר קשור למעלת מלך המשיח שכוחו במידת הריח והריחו ביראת ה' דמורח ודאין.
הבני יששכר במאמרי אדר מאמר א ובריש מאמר ד מדבר על זה, שהמן עמלק שורשו מעץ הדעת, המן העץ, וחוש הריח לא נזכר בתורה שהשתתף בחטא זה, ולכן הוא דבר שהנשמה נהנית ממנו, והגואלים העומדים כנגד המן נרמזים בחוש הריח, וחודש אדר הוא כנגד החוטם, עיי"ש הכל, ובעצמו קישר שם את הדברים למלך המשיח והריחו ביראת ה' (וכן במאמרי שבת מאמר ו אות ו ובמאמרי סיון מאמר ד אות ח).
ויש להוסיף את דברי ר"צ הכהן שחודש אדר ונס פורים הן מעין לעתיד לבוא, החודש האחרון בחדשי השנה [סוף המעגל], ובו מחיית עמלק, ושחוק לפני הקב"ה [המליך אות ק' בשחוק וצר בו אדר בשנה], ממילא יש להבין שגאולת פורים ומלך המשיח שייכא זה לזה.