- הרב יצחק יוסף.jpg (39.43 KiB) נצפה 8167 פעמים
בוקה דאטמא כתב:גם אני שמעתי, כדברי גזל"ט, שהבורגנין הם דע"ד כשיעור רח"נ ותו לא ולא שמעתי שמתכננים להרחיבם.
וכן מסתמכים ע"ז שכביש הוא כנחל,
כמו"כ אינם מיועדים לשימוש דירה שאינם מחוברים לחשמל ומים.
וכן מסתמכים על הבנין של חברת טבע שיש שם מאבטח שמתגורר והחליטו שדיינינן לכל המפעל (בגודל מאות מטרים) לדירתו, ולא די שלפי החזו"א דירה במפעל לא חשיבא דירה עוד הרחיבו להמציא שמפעל שלם כולו דירה.
כמו כן שמעתי שעפ"י ההסכם עם קק"ל מסלקים את כל הקארוונים תיכף אחרי פורים.
עוד יש לציין שעפ"י דעת רוב הפוסקים רמות א' וד' ופולין נידון כעיר נפרדת מרמות ב' וג' וא"כ לא הועילו להנ"ל ורק לרמות ב' וג' ויש הפסק של קמ"א ייתכן גם לשיעור חזו"א.
ומאחי נ"י שגר ברמות שמעתי שיקראו השנה מגילה בי"ד כמו שנוהגים כל השנים (חלק עם ברכה וחלק לחומרא בלי ברכה).
גם זו לטובה כתב:אין בדבריו כלום.
אוהב אוצר כתב:גם זו לטובה כתב:אין בדבריו כלום.
אפשר להעיר כדרכה של תורה לא בזלזול כזה. יש לשונות מכובדים.
היא שיחתי כתב:אוהב אוצר כתב:גם זו לטובה כתב:אין בדבריו כלום.
אפשר להעיר כדרכה של תורה לא בזלזול כזה. יש לשונות מכובדים.
אדרבא!
זו דרכה של תורה, כשת"ח אחד סבור שת"ח אחר טועה בטעות חמורה, חובה עליו לנקוט לשון חריפה
עי' השגות הראב"ד על הרמב"ם
ודוגמאות אין מספר יש לזה
גם זו לטובה כתב:לא ראיתי את הילקוט יוסף.
אולם לפי הידוע לי, אין בדבריו כלום.
חוקר_ומקובל כתב:
שו"ת הרב מוצפי
שאלה
מה הדין השנה בפורים לגבי שכונת רמות שכן החלה הבנייה בין רמות לרכס שועפאט . האם לאור זאת אפשר לקרוא ברמות כמו בירושלים
תשובה
בנתיים עדיין לא, כי צריך תוך שבעים אמה ושיריים, מה גם שהחלו שם החפירות בלבד והמקום אינו מאוכלס.
שלום לכבוד הרב מוצפי השבוע פסקו הרבנים לגבי קריאת המגילה
הרב עמאר פסק שיש לקרוא ברמות ב י"ד הרב יצחק יוסף פסק ב ט"ו איך לנהוג מבולבלים?
תשובה
על פי הכתוב בספר יביע אומר למרן זצוק״ל ובספר אור לציון יפה עשו ועושים פורים בט״ו. ובני ידידי הרב יחזקאל כתב קונטרס בזה וחתמו עליו רבני השכונה רמות וגם אני תושב סנהדריה הצטרפתי לומר בט״ו ללא חשש.
שאלה
1 יש עניין להחמיר לעשות ברמות השנה גם בי"ד?
זו לא חומרה, זו קולא גמורה, כל השנים החמרנו בגלל הספק, השנה שחוברו שלשה מבני קבע לשכונות, אין ספק שהיא נקראת ירושלים וקוראים בט״ו.
שאלה
שכונת רמות בירושלים, האם השנה יקראו המגילה בט״ו?
תשובה
בהחלט בט״ו, כל רבני השכונה פנו אל מרן הראשון לציון שליט״א ופסק השנה בט״ו.
והטעם מפני שקבעו שלשה מבנים לאורך התואי בין השכונה לבין ירושים והשכונה התחברה לירושלים לכל הדיעות.
הבן שיחיה הגאון הרב יחזקאל כתב תשובה ארוכה מורחבת ומנומקת על כל הענין בהסתמך על פסיקת מרן היביע אומר ומורנו ורבנו האור לציון. ואשריו שפעל גם במישור המעשי.
מותר לו להביע את דעתו, אבל מה הכוונה לכל הדיעות?התחברה לירושלים לכל הדיעות.
?חוברו שלשה
נהר שלום כתב:שמעתי שדעת הגרש"ז איירבאך היה לקרא את המגילה בט"ו ברמות.
גם זו לטובה כתב:לא תגורו מפני איש
ידעתי שאוהב אוצר ונהר שלום ינסו לגונן על רבותיהם. [אדרבה תביאו את הקונטרס של ר' יחזקאל ושיעורו של רי יוסף]
אולם כל הת"ח שדיברתי עמם, סבורים שאין הדברים צריכים לפנים.
אני לתומי מעדיף לחשוב שגם חכמי הספרדים הוטעו ע"י העוסקים בדבר.מותר לו להביע את דעתו, אבל מה הכוונה לכל הדיעות?התחברה לירושלים לכל הדיעות.?חוברו שלשה
הראב"ד כתב:גילוי דעת
לאחר ששמעתי שרבים טועים ומטעים כביכול נעשו בורגנין לחבר בין רמות לירושלים, הנני לגלות דעתי, שאף אם נקבל את כל הקולות המוזרות להחשיב כביש כנחל ושאר קולות, לא עשו ולא כלום, משום דכל המדידות וקביעת מקום הבורגנים בטעות יסודם.
נודע בשער בת רבים שיש מרחק גדול בין הבורגן האחרון במורדות רמות, לבורגן האחרון במורדות הר חוצבים, והמקילים סומכים להקל דכביש כנחל.
והנה המודדים סברו משום מה, דבנחל איכא דין דמנכים הנחל, ועפ"ז נעשו כל המדידות, ולא היא, אלא דנחל מצטרף לעיר ומודדים משפת הנחל. [כלומר-בעיר שבמרחק של 50 אמה ממנה יש נחל ברוחב 30 אמה אפשר לשים בורגן נוסף בקצה הנחל ולמדוד ממנו עוד 70 אמה (וזאת למרות שהמרחק מהעיר עד הבורגן הוא 80 אמה) אך אי אפשר לומר שהכביש איננו, ולשים בורגן רק אחרי 20 אמה מסוף הכביש. (וכך ייצא שמהעיר עד הבורגן הראשון יהיה 100 אמה)]
דברתי עם כמה ת"ח המומחים בסוגיות אלו (מירושלים וב"ב) וכולם ענו פה אחד בפשיטות דאין הדברים צריכים לפנים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 78 אורחים