באסתר רבה עה"פ גם ושתי המלכה עשתה משתה נשים בית המלכות אשר למלך אחשוורש "ר' יודן ור' לוי בשם ר' יוחנן כל מקום שנאמר במגלה זו למלך אחשורוש במלך אחשורוש הכתוב מדבר וכל מקום שנאמר למלך סתם משמש קדש וחול".
אבקש לברר ב' נקודות:
א) במדרש משמע דדוקא "למלך" משמש קודש וחול, אמנם המלך ושאר שימושים לא, מדשתק לאשמועינן הך מילתא עד דאתא לתמן, והרבה פעמים כתיב מלך קודם לכן. אמנם ידוע בספרי הדרוש למיניהם דבכל המלך הוא כן (ואולי מסברא הוא כן, דמאי שנא), האם יש לזה מקור ברור?
ב) האם יש מי שמבאר הדברים באופן שיטתי לאורך כל המגילה? ואין הכוונה כאן ללקט פנינים מקומיים, שכהנה רבו מספור מניינם.