אני חדש בפורום אז אבקש מהמנהלים באם הנושא לא מתאים לפורום זה להגיד לי היכן אוכל לפרסמו
ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר דרשו חז"ל יקר זה תפילין ונתעוררתי להקשות דהנה אחשוורוש ציווה אחר מעשה ושתי דכל הנשים יתנו יקר לבעליהן ולכאו' הוא תמוה מאד מה ראה רשע זה לצוות לנשים דיתנו לבעליהן תפילין ומה עניין זה למעשה ושתי דמשמע דהגזרה היה תיקון שלא יארע כן שנית ובמה יועיל לזה אם יקנו הנשים תפילין ועוד מצינו דאחשורוש היה חפץ ביקרו של מרדכי וקשה כנ"ל דמה לרשע זה ולתפיליו של מרדכי ולמה חפץ בהם דווקא.
ואשר יראה בזה עפ"י מה שאמרתי לבאר בעיקר מחלוקתם של אחשורוש עם ושתי דכתיב ותמאן המלכה ושתי ומשמע שרצתה לעקור קידושיה אליו למפרע וכמיאון ובגדולה אי אפשר זה כי אם על ידי טענת מקח טעות ולכשנתבונן בדבריה נראה דטענתה היה "בר אהורירייה דאבא דהוא שתי אלפא חמרא ולא רווי" היינו שלקחתו על מנת שהוא רשע דהוא היה סייס וחמר אצל אביה וקיימא לן החמרים מהם רשעים ומהם צדיקים והיא לקחתו בחזקת שהוא רשע ועכשיו נודע שאינו כן דמה שאביה הוי שתי אלפא חמרא ולא רווי הוא משום דבטן רשעים תחסר והוא שנשתכר מוכח דעכ"פ אינו רשע כאביה ולכך טענה דקידושיה מקח טעות הם. רק הוא טען דאיתא בכלה רבתי מעשה באישה שהייתה נשואה לחסיד והייתה קושרת לו קשר של תפילין נשאת למוכס והייתה קושרת קשר של מוכסין וחזינן דבעניין זה של רשעות וצדקות האשה הולכת אחר בעלה וכדאמר ר"א שם וא"כ מה שאינו רשע כל כך אין בזה מקח טעות והבן. רק היא לא קבלה והוכרח להרגה ומעתה היה החשש שהנשים אשר שמעו דבר המלכה יוציאו לעז על קידושיו ולכן ציווה דכל הנשים יתנו תפילין לבעליהן לפרסם העניין דקשר של תפילין דמוכח שצדק בטענתו ודו"ק
אברא דהוא עצמו לא היה לו כי אם תפילין של ראש דכתיב בהראותו וכו' ואת יקר תפארת גדולתו ודרשינן תפארת אלו בגדי כהונה וא"כ לא הניח כי אם תפילין של ראש דהשל יד הוי חציצה והיו תפיליו חסרים ולכך ביקש לו תפילין של יד ורצה של מרדכי בדווקא דהא הוא ציווה דהנשים יתנו תפילין לבעליהן ומסתמא אסתר שהייתה אשת מרדכי דכתיב לקחה לו לבת ודרשו חז"ל לבית וודאי גם היא קנתה תפילין למרדכי ועכשיו שעברה ליד אחשורוש מן הדין שיטול ממרדכי התפילין שנתנה לו אסתר.
ותא חזי דלבסוף שלא נעשתה עצתו והוכרח לעשות מרדכי משנה למלך ביקש הדרך השני דקשר של מוכסין ולפיכך ויישם המלך אחשורוש מס על הארץ וק"ל