הרוצה להחכים כתב:למה להפסיק כשאפשר להפוך את הדיון לתורני?
האם ידוע לאי מי פורים-תורות מגדולי הדורות?
הרר"י אייבשיץ: למה שפכה בתו של המן עליו עביט של מי רגלים? [מגילה]
דהרי המן מן התורה מנין שנאמר המן העץ [חולין], ולדעת ר"מ עץ הדעת חטה היתה והמוצא חמץ בפסח כופה עליו כלי.
בשם אחד הצדיקים (ידוע לאי מי מקור?): במה נחלקו איוב ואשתו, שאשתו סברה 'ברך אלקים ומות', ואילו הוא ס"ל 'כדבר אחת הנבלות תדברי'?
אלא נחלקו בדעת חז"ל שנחלקו בב"ב, אשתו סברה כמ"ד איוב לא היה ולא נברא אלא משל היה, וע"כ אם משל הוא מה איכפת לי' לברך אלקים. אך איוב חשש לדעת המ"ד שאיוב חי באחד מהזמנים, וא"כ נבלה לדבר כן.
נא מלאו אמתחותינו בר.
נהר שלום כתב:.
נהר שלום כתב:שלחו לי בפרטי
חכם באשי כתב:נשאלתי מתם אחד:
מהו שאומרים על סממני הקטורת "שהקול יפה לבשמים", הן על בשמים מברכים "מיני בשמים", "עצי בשמים" וכיוצא בכך ולא ברכת "שהכל".
הרהרתי הרבה בלבי, ונראה לי, קרוב לאמת, שאותה ברייתא נשנית בזמן בית שני, שהיו כהנים גדולים שאינם ראויים (עי' יומא ט ע"א), והם שלא ידעו את פרטי ההלכות בירכו על הכל "שהכל".
נהר שלום כתב:לכל מי שיש פורים תורה נא להעלות כאן
ספר ילקוט פורים תורה - ספר שעושה את סעודת פורים משהו אחר
חכם באשי כתב:נשאלתי מתם אחד:
מהו שאומרים על סממני הקטורת "שהקול יפה לבשמים", הן על בשמים מברכים "מיני בשמים", "עצי בשמים" וכיוצא בכך ולא ברכת "שהכל".
כדכד כתב: והרי הגזירה היתה רק ,אשר לא תבוא ושתי לפני המלך אחשורוש" ולא נמצא בשום מקום שהרגוה?
בקרו טלה כתב:כדכד כתב: והרי הגזירה היתה רק ,אשר לא תבוא ושתי לפני המלך אחשורוש" ולא נמצא בשום מקום שהרגוה?
viewtopic.php?f=26&t=8658&p=77281#p77186
כדכד כתב:יש הקוראים במגלה "להשמיד להרג ולאבד את כל חיל עם ומדינה הצרים אותם" פעמיים, פעם "להרג" עם ו ופעם בלי ו (יש ע"ז אשכול בדקדוק ומסורה) ואילו לפני כן כשהמן רצה ,להשמיד להרג ולאבד את כל היהודים" אין שום ספק שקוראים בלי ו.
מדוע? יש ליישב שכשהגויים רוצים להרוג יהודים אז הם נגשים להשמיד להרג ולאבד בלי שום ספקות, אבל כשיהודים צריכים להרוג גויים אז הם כבר מתחילים להתלבט, איך, להרג עם ו, או בלי ו וכו'
כדכד כתב:חקרתי פעם בנדון מי שהי' לו חזקה להיות רב של פורים ואח"כ נתעטר בכתר וראה ונהי' רב גם בכל השנה - האם הרבנות של כל השנה מפקיעה את האפשרות להיות רב של פורים או דילמא מאי דהו"ל מעיקרא נשאר והרבנות הכללית היא רק תוספת ולא עוקרת
כדכד כתב:מדוע התיר מרדכי לעצמו שהמן יספר אותו (כדאיתא בגמ' מגילה) והרי אסרו להסתפר אצל גוי מחשש שיהרגנו ועוד גוי כזה שאצלו החשש היה מוצדק לכאורה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 30 אורחים