ערער בערבה כתב:הראוני דבר נפלא בס' צרור המור ריש פרשת כי תבא שפי' 'זכור את אשר עשה לך עמלק' - זכרהו על היין, ושמכאן למדו חז"ל משתה היין בפורים, עיי"ש.
היש ביד איזה מן החכמים להוסיף דבר מה בענין חידוש זה?
חכם באשי כתב:זה עצמו חידוש, אבו דלא להוסיף עליה.
חכם באשי כתב:ערער בערבה כתב:הראוני דבר נפלא בס' צרור המור ריש פרשת כי תבא שפי' 'זכור את אשר עשה לך עמלק' - זכרהו על היין, ושמכאן למדו חז"ל משתה היין בפורים, עיי"ש.
היש ביד איזה מן החכמים להוסיף דבר מה בענין חידוש זה?
מדרשה מחודשת זו נמצא, שאין להשתכר בפורים אלא ביין ולא משאר משקאות חריפים. וכבר דנו בכך האחרונים, עי' בספר יד סופר, להגרי"ח סופר, ח"ב.
עושה חדשות כתב:אגב, מה נכון לומר "פירקי דר"א" משום שזה מחולק לפרקים, או "פרקא דר"א" וכעין דריש בפירקא?
משה ששון כתב:חכם באשי כתב:ערער בערבה כתב:הראוני דבר נפלא בס' צרור המור ריש פרשת כי תבא שפי' 'זכור את אשר עשה לך עמלק' - זכרהו על היין, ושמכאן למדו חז"ל משתה היין בפורים, עיי"ש.
היש ביד איזה מן החכמים להוסיף דבר מה בענין חידוש זה?
מדרשה מחודשת זו נמצא, שאין להשתכר בפורים אלא ביין ולא משאר משקאות חריפים. וכבר דנו בכך האחרונים, עי' בספר יד סופר, להגרי"ח סופר, ח"ב.
כמדומה לי שבשו"ת רדב"ז משמע שיוצאים בשאר משקאות חריפים
ויש לעיין בגליוני הש''ס, הביאו הגרי''ח סופר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד