שבת כג:, שהרגיל בנר יהיו לו בנים תלמידי חכמים
וכתב שם המאירי לבאר:
"לעולם יהא אדם זריז לקיים את המצות ובקלה כבחמורה שאינו יודע מתן שכרן של מצות, ומ"מ יהא לבו סמוך שאין השם מקפח שכר כל בריה ושמדתו לשלם מדה כנגד מדה,
דרך הערה אמרו הרגיל בנר חנוכה דרך חיבוב מצוה ובהערה מפורסמת הויין לו בנים תלמידי חכמים לקיים עליו נר מצוה ותורה אור".
והיינו, שדוקא מי שמדליק מתוך חיבוב מצוה ובהתעוררות הלב (מהו "מפורסמת" בדבריו?).
ובברכת אברהם לג"ר אברהם ארלנגר שליט"א (שבת, ח"א, עמ' קעה בספר) כתב ביאור נפלא בזה, שאינו "סגולה", אלא שילדיו מתחנכים לכל האמונה הגדולה של חנוכה, עיי"ש לשונו הנפלאה
[מי זוכה ראשון להביא דבריו מאוצר החכמה, לטובת הציבור כאן?]