במ"ב משמע שהמדליק בזמנו בפנים יברך גם אם הוא לבד ללא בני הבית וכך פסקו האחרונים
מאידך כ' המ"ב תרעב יא שאם מדליק בלילה אחרי הזמן ואין אף אחד מבני הבית לא יברך והביא בשעה"צ שאף שיש חולקים סב"ל
וצ"ב מה החילוק?
עליך עיננו כתב:במ"ב משמע שהמדליק בזמנו בפנים יברך גם אם הוא לבד ללא בני הבית וכך פסקו האחרונים
HaimL כתב:עליך עיננו כתב:במ"ב משמע שהמדליק בזמנו בפנים יברך גם אם הוא לבד ללא בני הבית וכך פסקו האחרונים
1. היכן זה במ"ב.
2. מדליק בזמנו אמדליק לאחר הזמן קא רמית. או שלא הבנתי את שאלתך.
אליהו בעסער כתב:חכמים תקנו לברך כל זמן שאנשים מסתובבים בשוק ואלו שמדליקים בפנים היינו כל זמן שבני הבית ערים ואחרי שהלכו לישון עבר הזמן משא''כ כשהוא היחיד בבית לא עבר הזמן.
עליך עיננו כתב:1.תרעב' סק"יא שכתב שמברך רק בזמן פירסום הנס משמע אפילו שהוא לבד.(וכך גם משמע מהשעה"צ בשם המג"א)
2.אם מדליק בפנים מאי שנא זמנו או לא הרי כל הלילה זמנה.וזה בדיוק היתה השאלה.(כמו שהביא שם בשעה"צ)
HaimL כתב:עליך עיננו כתב:1.תרעב' סק"יא שכתב שמברך רק בזמן פירסום הנס משמע אפילו שהוא לבד.(וכך גם משמע מהשעה"צ בשם המג"א)
2.אם מדליק בפנים מאי שנא זמנו או לא הרי כל הלילה זמנה.וזה בדיוק היתה השאלה.(כמו שהביא שם בשעה"צ)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 37 אורחים