כאן בהרבה מקומות בחו"ל נוהגים שלא להדליק בחוץ, וכדמשמע בכמה ראשונים ואכמ"ל.
אך יש לעורר הרבה על מנהגם שיש הרבה שיש להם בתים גדולים תחתיים שניים ושלישים תעשינה, ורובן מדליקים בחלון הסמוך לרה"ר בקומה התחתונה, והיה נראה להעיר דחז"ל תקנו ג' מקומות, היה בבית מניחו בחלון הסמוך לרה"ר, היה בעליה מניחו בחלון הסמוך לרה"ר, בשעת הסכנה מניחו על שולחנו, והנה הסובר דאנן בשעת הסכנה אין לו להניח בחלון הסמוך לרה"ר כי אם על שולחנו, והסובר כי אין אנו בשעת הסכנה הרי חייב להדליק על פתח ביתו מבחוץ, אך נראה דסוברים שכיוון שתקנו תקנו, וכבר האריכו בזה הרבה, אך נראה לעורר דכל הדרים בבית ובעליה הרי יש להם מקום גדול לקיים מקום הדלקה מדינא דגמרא בחלון דעליה הסמוך לרה"ר דזה וודאי מקום שתקנו חז"ל ולא הוי סכנה כלל. ואמאי אין מקפידים ע"ז ומדליקים בקומה התחתונה דשם מקום הדלקה הוא בפתח, והצעתי דברי לפני כמה מגדולי מורי ההוראה והודו לדברי וכן יש לנהוג