בתשו' מחנה חיים ח"ג סי' נ"א האריך באריכות דקריאת הנשיא שייך דוקא נשיא ההוא ליומו ואם קרא נשיא אחר צריך לחזור ולקרוא וחולק שם על שאר הפוסקים עיי"ש באריכות ותורף דבריו כיון שגמר הבנין הי' בכסליו ובאמת הי' אז הזמן להקרבת הנשיאים ורק נדחה לניסן ובמדרשות שנס חנוכה הי' ההשלמה לחנוכה דאז על כן יש שייכות לנשיאים לחנוכה, והוסיף שכל נשיא נוסף שהקריב השפיע שיתוסף יום אחד להנס עיי"ש
והנה השואל שם בתוך דבריו העיר מזאת שאנו רואין דבזאת חנוכה אנו קורין חמשה נשיאים, והנה פלא שאף שהאריך מאוד בענין שייכות הנשיאים לנס חנוכה לא העיר לענין מה שחנוכה הוא רק שמונה ימים וביום השמיני שקורין בה חמשה נשיאים אם יש ליום הזה שייכות לכל החמשה נשיאים