הנה דן בסימן שלם בוישב הים ח"א סי' י"א
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?2 ... D&page=218
להביא מקור לדברי הרש"ש זיע"א, אחר שלא דנו כ"כ בחכמי הפסק הספרדים ומקורו הראשון מוצא במהרי"ל
ולפלא בעיני שלא הביא דברי הרמב"ם שמפרש ופוסק בפ"א מברכות הי"ז:
"ולמה יענה אמן אחר בונה ירושלים והרי אחריה ברכת הטוב והמטיב מפני שברכה זו בימי חכמי משנה תקנוה וכאלו היא תוספת אבל סוף עיקר הברכות של ברכת המזון היא בונה ירושלים ולמה לא יענה אמן אחר אהבת עולם מפני שהיא סוף ברכות ראשונות של קריאת שמע וכן כל כיוצא בה מברכות שמברכין אותן תחלה לדבר כגון ברכות שמברכין לפני קריאת מגילה והדלקת נר חנוכה למען לא יפסיק באמן בין ברכה ובין הדבר שבירך עליו."