אורי אגסי כתב:באותו ענין, שמעתי לאחרונה בשם א' מהפוסקים (אולי המג"א)דאע"פ ש"נר חנוכה ונר שבת נר שבת עדיף משום שלום בית", מ"מ בזה"ז כיון שמדליקים בתוך הבית, מי שיש לו נר א' ידליק של חנוכה ויהנה לאורה, דדוקא בזמן שצריך לברור בין נר חנוכה שידלק בחוץ לנר שבת שבפנים עדיף שלום ביתו, אבל כשמדליק בפנים עדיף שיקיים ב' המצוות בנר א' ואע"פ שנהנה מנר חנוכה.
תוך כדי דיבור כתב:אלא שלכאורה צ"ע בכל זה, הלא קיי"ל (בסי' תרע"ב) דלאחר שיעור מצוותו מותר להשתמש בו, וא"כ כשיחזור מבית הכנסת כבר יהיה אפשר בשופי להשתמש בו כנר שבת ושלום בית וכו'?
.חיים כתב:לכאורה לדעת הרמב"ם בער"ש וחנוכה חייב העני למכור כסותו עבור שתי נרות, נר שבת ונר חנוכה. וכיון שמוטלת עליו החובה למכור כסותו גם עבור נר שבת, יש מקום לומר כי החובה נשארת גם במקרה שאין מכירת כסותו מספקת לשתי נרות.
נוטר הכרמים כתב:.חיים כתב:לכאורה לדעת הרמב"ם בער"ש וחנוכה חייב העני למכור כסותו עבור שתי נרות, נר שבת ונר חנוכה. וכיון שמוטלת עליו החובה למכור כסותו גם עבור נר שבת, יש מקום לומר כי החובה נשארת גם במקרה שאין מכירת כסותו מספקת לשתי נרות.
הוקדם שהספק הוא לפי הדיוק בלשון הרמב"ם שלא זכר דין מכירת כסות גבי נר שבת, וראה במקורות שצוינו, ובאור שמח ע"ד הרמב"ם בהל' שבת נראה כדבריך דהוא הדין.
ראשית חכמה כתב:מאמר בענין זה מהרה"ג ר' אלי' ברוך פינקל זצ"ל.
נוטר הכרמים כתב:ראשית חכמה כתב:מאמר בענין זה מהרה"ג ר' אלי' ברוך פינקל זצ"ל.
בספר החדש שיצא זה עתה 'שבט הלוי' על חנוכה, מובא ספק זה בשם הישועות מלכו, יעו"ש.
בור ועם הארץ כתב:נוטר הכרמים כתב:ראשית חכמה כתב:מאמר בענין זה מהרה"ג ר' אלי' ברוך פינקל זצ"ל.
בספר החדש שיצא זה עתה 'שבט הלוי' על חנוכה, מובא ספק זה בשם הישועות מלכו, יעו"ש.
ראיתי ספר זה בחנות, ולא הספיק לי עיוני לעמוד על בירורו, האם ספר זה אומר הבא מן החדש הוא, או רק ליקוט באמרים מספרים הישנים?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 68 אורחים