בספר ארח לדוד מביאים הנכדים מנהגי הסבא הגאון ר' דוד בהר"ן זצ"ל.
בהל' חנוכה נכתב שהיה נוהג לכבות נרות חנוכה לאחר זמן החיוב כשלושים וחמש דקות לאחר ההדלקה.
בהערות למטה נכתב שגם החזון איש נהג כך וגם הערוך השולחן כתב: 'נהגו אצלינו לכבות'.
ומביא שהבאר היטב מביא ב"ח שאסור לכבות נרות חנוכה אף שעבר הזמן.
נשאלת השאלה, מה הסיבה לכבות? מה הענין בזה?
ראיתי שהדיון הוא האם כל השמן הוקצה למצותו ואסור בשימוש או שרק הכמות של החיוב של חצי שעה, זה השמן שהוקצה למצוותו והשאר לא. אבל גם אם אכן אין בעיה לכבות מצד הדין, מה הענין לכבות בדוקא?
ולמה אין ענין להמשיך עוד את הפירסומי ניסא?
ועוד שאלה על מנהג של הגאון ר' דוד הנ"ל, היה מחמיר בכל שבת שלא לעשות מלאכה עד זמן ר"ת.
חוץ משבת חנוכה שהדליק מיד בצאת שבת הרגיל.
האם לא היה צריך אם כן לעשות התרת נדרים? לא מוזכר שהיה עושה.