כדכד כתב:אבל המנהג להדליק נרות חנוכה בבית הכנסת אינו נובע מהתקנה בבית אלא מנהג שנהגו, אם כן מנין שזה משנה אם זה בית כנסת בבית או מנין קבוע בחצר?!
מה שיש לזה טעם שונה אינו משנה כל עוד שלא ביססנו חילוק מהותי בין גדר ביכ"נ למעין שבע לבין גדר ביכ"נ בנר חנוכה
לבי במערב כתב:יש טעם שבא לעיקר התקנה, ובלעדיו לא כלום היא, ופעמים שניתן בה תוספת טעם - אך אף אם בטל, היא מיהא עודנה במקומה.
וכעין מ"ש הסמ"ג גבי שבת, שאינה זמן תפלין משום דאיכא ב' אותות - מילה ושבת, אך פשיטא שאף כשמתו אחיו מחמת מילה (וחסר לו אות שלה) לא יניח תפלין בשבת... (ולהוציא מדעת הטועים, נתפרש הכי כבר בתרוה"ד).
לאו דוקא.HaimL כתב:שבת לאו זמ"ת הוא דין דאורייתא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 18 אורחים