נתבקשתי להכניס:
כך להדיא בהליכות שלמה עמ' רצט ומנהגי מהרי"ץ (דינר) מועדים עמ' תד
ויל"ע בטעם ההיתר המיוחד לבישול זה
והנה נאמרו 2 טעמים לאיסור נשים במלאכה בזמן זה:
שלא יכשלו בשימוש לאור הנר
שלא יסיחו דעתן מהנס (לבוש)
ולטעם ב' ההיתר כאן ברור, שהרי גם מאכלי שמן הם זכר לנס
ולטעם א', צ"ל שאם עוסק בבישולי חנוכה לא יכשל, שזוכר. וכעי"ז השו"ע סי' רעה סע' ז, שלא יכשל בהטיית הנר מי שלומד פרק "במה מדליקין"