אמסטרדם כתב:שמעתי פעם דרוש מפולפל ומתוק מהגר"נ גשטטנר ז"ל בענין מאי דהובא בקדמונים [רמ"ע מפאנו?] שזה היה משמן המשחה - ידוע למישהו משהו בענין?
אמסטרדם כתב:שמעתי פעם דרוש מפולפל ומתוק מהגר"נ גשטטנר ז"ל בענין מאי דהובא בקדמונים [רמ"ע מפאנו?] שזה היה משמן המשחה - ידוע למישהו משהו בענין?
בן החבורה כתב:שמעתי פעם פירוש שאיני זוכר מקורו שבא ליישב גם את הקושיא הזו וגם את הקושיא דבעינן שמן זית ולא שמן נס, שבעת שמילאו את הפך הזה שפכו לתוכו ולא נתמלא ושפכו שוב ועדיין לא נתמלא עד ששפכו לתוכו ח' פעמים ואז נתמלא, והבינו מיד שיש כאן מעשי ניסים וקראו לכהן גדול להראות לו הפלא ובגלל הפלא חתמו בחותם שלו וטמנו, ובעת נס חנוכה נמצא הפך הזה.
מתפעל כתב:האם ניתן לקחת שמן שמיועד למנחת חביתין של כה"ג ולהשתמש בו למנורה?
גם יש להעיר, האם כתית למאור הוא לעיכובא? אם אין את השמן הכי טוב של טיפה ראשונה, לא יוצאים בדיעבד בשמן של מנחות?
ירח מלא כתב:שמעתי פירוש בשם האדמו"ר מקלויזנבורג שהכהן גדול זה היה יוחנן שנהיה צדוקי לאחר פ' שנה והיה שומר שמן שלא הכין אותו אדם שהיה טמא מת ונטהר ע"י אפר פרה אדומה שנעשה ע"י טבול יום שלשיטת הצדוקים זה פסול
צופר הנעמתי כתב:ירח מלא כתב:שמעתי פירוש בשם האדמו"ר מקלויזנבורג שהכהן גדול זה היה יוחנן שנהיה צדוקי לאחר פ' שנה והיה שומר שמן שלא הכין אותו אדם שהיה טמא מת ונטהר ע"י אפר פרה אדומה שנעשה ע"י טבול יום שלשיטת הצדוקים זה פסול
וכדקיי"ל בכל דוכתא אין מוקדם ומאוחר ב'תורה'.
סכינא חריפא כתב:לכ"ע יוחנן הורקנוס היה בן שמעון בן מתתיהו, ובנו הוא אלכסנדר ינאי.
המחלוקת היא אם יוחנן האב נעשה גם הוא צדוקי כדעת אביי או רק הבן ינאי היה צדוקי כדעת רבא [ברכות כט] ומה שמבואר בגמ' קידושין ס"ו על ינאי היינו יוחנן שהרי אביי קא"ל, ויוספוס באמת סיפר כיו"ב על יוחנן, והדברים מפורסמים.
מתפעל כתב:גם יש להעיר, האם כתית למאור הוא לעיכובא? אם אין את השמן הכי טוב של טיפה ראשונה, לא יוצאים בדיעבד בשמן של מנחות?
מתפעל כתב:
ויש להעיר על כך, האם ניתן לקחת שמן שמיועד למנחת חביתין של כה"ג ולהשתמש בו למנורה?
מיללער כתב:מתפעל כתב:
ויש להעיר על כך, האם ניתן לקחת שמן שמיועד למנחת חביתין של כה"ג ולהשתמש בו למנורה?
לא ראיתי שיתיחסו כאן לקושיא הזו של ידידינו הרב מתפעל - לכאורה אם השמן הקדישו הכהן גדול לשם מנחת חביתין אכן יש לדון אם מותר להשתמש בה לצורך הדלקת המנורה - אולם בפשטות לא הקדישו הכהן גדול בכלל כדי שלא לבוא לידי תקלה ולמעול בה וכמו שאמרו על הלל הזקן שמעולם לא מעל אדם בקרבנו וכו' - ואי משום שהכינו לצורך החביתין ע"ז כבר אפשר לומר דמעלין בקודש וכו'
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 51 אורחים