בתוספות בסוגיא דחנוכה: "שהיה מונח בחותם בקרקע שלא הסיטו הכלי" בעניי הבנתי את כוונת התוס' שהחותם לא היה על הכלי אלא על כיסוי הקרקע. האם יש מי שגם נראה לו כך? וביותר האם יש מי שמפרש כך?
(ברבים מפלפולי חנוכה משמע שלמדו את התוס' שהחותם כן היה על הכלי)
אליהוא כתב:ומפורש כן הוא בתוס' תלמיד ר"י הזקן (מכון אופק=אין באוצר) על אתר "ועוד איכא למימר שמצאוה קבועה בכותל וא"א להסיטה בלא הסרת החותם. מ"ר"
וכ"כ בחי' הריטב"א "והארגז היה בחותמו של כה"ג, וכן פר"י ז"ל" וכ"כ בשיטה להר"ן בשם הרא"ה.
תולדות אדם כתב:ואוסיף מה שהביאני לפי' זה, דמילת 'בחותם' בדברי תוספות נראים כמיותר אם הכוונה על הכלי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 66 אורחים