אם הכוונה בזה שלא הצריכו אותו חז"ל אלא להדליק, וכיוון שהדליק וכבר קיים מצוות הדלקה אין כל טעם להזקיקו להדליק שוב, או דילמא הכוונה בזה, שלא הטריחו אותו חז"ל להדליק שוב הגם שלא קיים את המצווה בשלימות.
ובזה אמרתי ליישב דברי הפוסקים שכתבו שאין צריך להדליק שוב בערב שבת חנוכה גם אם כבתה לפני השקיעה, ובדברינו ניחא, כיון שהוא מבחינתו כבר קיים את המצווה, שהרי בהכרח מה שאמרו חכמים להדליק נר חנוכה בערב שבת כוונתם להדליק מבעוד יום, והרי כבר קיים את המצווה וכבתה אין זקוק לה