יגל כתב:הוא אשר ביקשתי לומר ללמדן שכתב שמי שאין לו 40 ש"ח ידליק כל יום נר אחד.
למדן כתב:יגל כתב:הוא אשר ביקשתי לומר ללמדן שכתב שמי שאין לו 40 ש"ח ידליק כל יום נר אחד.
וזה כוונתי
אתנחתא כתב:שעוה ראוי לאכילה או זה דין בשמן זית?
רבטוב כתב:אתנחתא כתב:שעוה ראוי לאכילה או זה דין בשמן זית?
ידידי יקיר הכל תלוי במה שהוא שעוה הוא לא מאכל א''כ הוא טוב .משא''כ דבר מאכל צריך להיות ראוי לאכילה . תן לחכם...............................
איש_ספר כתב:אגב, כמדומה שהיהודי היחיד בעולם (מבין המדקדקים) שהדליק נרות חנוכה בנרות פראפין ולא בשמן זית, היה הגרד"צ הילמן. שנה בשנה למול עינהם המשתאות של העוברים ושבים. הוא אחז ששלהבת נמשכת ודולקת יפה הוא קודם לכל הידור אחר.
אתנחתא כתב:שעוה ראוי לאכילה או זה דין בשמן זית?
איש_ספר כתב:זקן, הנושא שם הוא חלת דבש שיש שנהגוה לאכול בליל ר"ה (ר"פ מקוריץ ועוד) והתעוררה השאלה האם לת דבש היא בכלל ההיתר של דבש. שעוות דבורים היא היא חלת דבש?
אליהוא, עוד קודם החו"י מצינו כן והרבה יותר מזה בחי' רבינו דוד לפסחים ראה באשכול המיוחד לזה.
מאיר חכמים כתב:היא שעוות דבורים, היא חלת הדבש, הוא הדונג. מכל מקום פשוט דאינו ראוי לאכילה יותר מאשר שמן זית למאור.
איש_ספר כתב:אגב, כמדומה שהיהודי היחיד בעולם (מבין המדקדקים) שהדליק נרות חנוכה בנרות פראפין ולא בשמן זית, היה הגרד"צ הילמן. שנה בשנה למול עיניהם המשתאות של העוברים ושבים. הוא אחז ששלהבת נמשכת ודולקת יפה הוא קודם לכל הידור אחר.
למאי_נמ? כתב:איש_ספר כתב:אגב, כמדומה שהיהודי היחיד בעולם (מבין המדקדקים) שהדליק נרות חנוכה בנרות פראפין ולא בשמן זית, היה הגרד"צ הילמן. שנה בשנה למול עיניהם המשתאות של העוברים ושבים. הוא אחז ששלהבת נמשכת ודולקת יפה הוא קודם לכל הידור אחר.
כמדומה שכן היה מנהג הרצי"ה (וראה מצות ראי"ה סי' תרעג ופניני הלכה הע' 6, וכמדומה שזו כוונתו ונפל שם ט"ס), וכן נוהגים כמה מתלמידיו.
למדן כתב:יש "מהדרין" האמור אצל נר חנוכה, ויש "הידור מצוה, משום "זה ק-לי ואנוהו" האמור אצל ד' מינים וטלית וכו', ואין שום שייכות בין "מהדרין" ל"הידור מצוה" כלל !
שבטיישראל כתב:למדן כתב:בכל מצווה יש ענין של זה קלי ואנוהו אפי' בנר חנוכה שהוא מדרבנן
נכון, אבל זה מחמת "זה ק-לי ואנוהו" שהוא אצל כל כל מצוה
אבל אין לזה שום קשר למצות מהדרין במיוחד לנר חנוכה
ואין לבלבל בין שני המושגים
חכם באשי כתב:תמיהני על האנשים המקפידים להוזיל מכיסם מאות שקלים בעבור מצוות ד' מינים ומפלפלים על כמה שקלים בנוגע למצוות נר חנוכה, שכל מושג 'מהדרין' נובע ממנה!
אולי משום שזה 'רק' דרבנן?...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 57 אורחים