שבת כג, א מאי מברך? מברך אשר קדשנו במצותיו וצונו להדליק נר של חנוכה והיכן צונו רב אויא אמר: מלא תסור [מן התורה אשר יגידו לך ימין ושמאל]. רב נחמיה אמר: שאל אביך ויגדך זקניך ויאמרו לך.
והנה המקור הראשון שבו מצינו כח של חכמים, שמסכימים על דבריהם מן השמים הרי הוא אצל יעקב אבינו, שאמרו בבמדבר רבה, על יעקב אבינו ששיכל את ידיו אע"פ שמנשה הבכור, וכן הסכים השי"ת שהרי הקריב קרבנו של אפרים קודם לשל מנשה. ולפי"ז זהו שאמר רב נחמיה, שאך אביך ויגדך זקניך ויאמרו לך, וזקינך היינו יעקב אבינו, ומזה תלמד תוקף הסכמת חכמים. שיש קיום מן השמים להסכמתם. נענה האדר"ת לעומתו, שזה נרמז גם בדברי רב אויא, דדריש מקרא דלא תסור ימין ושמאל, והרי דרשו ע"ז בספרי, אפילו על יאמרו לך על ימין שהוא שמאל, ויש לפרש דבזה נרמז ענין שיכול הידים מימין לשמאל, שהסכימו מן השמים על שמאל שהוא ימין במעשה דיעקב אבינו כששיכל ידיו
[אפשר שכבר רשמתי דבר זה מכבר במקום קדוש זה?]