אברהם כתב:חומרא גדולה של הגרנ"ק בהלכות חנוכה, שלא שמעתי מעולם [אם כי אינני ת"ח כה גדול...].
והיא, שהנה נר חנוכה למעלה מכ"א פסול משום דלא שלטה ביה עינא, ולכאו' הרי בודאי העין רואה בגובה כזה אלא שלא שלטא ביה, כלומר שצריך להתבונן בשביל לראות הנרות.
ולפי"ז כתב בחוט שני שאין להניח הנרות במקום שאין ניכרים לבני רה"ר אלא לאחר התבוננות, משום דהוי כמניחם למעלה מכ' אמות! וזהו דבר מצוי ביותר לאותם הדרים בצידי הבניין וכדו'. [הוא עצמו כתב שקשה לדעת הגדר המדוייק בזה, ועיי"ש עוד שזהו לעיכובא!].
ושמא יש להשיב ולחלק בין למעלה מכ"א לסתם מקום שאינו ניכר, ואכמ"ל.