ירושלמי כתב:בד"ה. ירחם ה' על עמו בית ישראל, ויאמר די להילקח המאורות. והללו שכבר נלקחו, יעמדו וימליצו טוב בעד שה פזורה, גולה וחפורה ואומלל פריה.
כיצד ייקרא לדורות הרבי שכעת נלב"ע? "ישועת משה"? איך מתנהלים הענינים שם (ובשאר החסידויות): השם של הספר נקבע אחרי הפטירה? ומי קובע את השם?
ארי במסתרים כתב:מה זה 'ביי האר'?
חיס כתב:מרן רבינו בעל ה"ישועות משה" זיע"א נפטר ביום המר כ' אדר תשע"ב ביום דהילולא של זקינו רבינו הב"ח זי"ע.
בר ששת כתב:חיס כתב:מרן רבינו בעל ה"ישועות משה" זיע"א נפטר ביום המר כ' אדר תשע"ב ביום דהילולא של זקינו רבינו הב"ח זי"ע.
ממש שלא בהקשר זה, כבר הרבה שנים שאני מהסס בביטוי היום המר, האם נכון לאומרו על יום שאירע בו אסון. בגמ' מצינו יום חייב על ט' באב שנכפלו בו החורבנות וכו'. ואולם, האם בשביל שאיתרע מזליה של צדיק, האם הופך היום למר? והרי לשנה אחרת יהיה זה יום הילולא שיחגוה שתי החצרות בתוף ומחול, בתמונות ובפירסום, ובשלום ושלווה. ואף בו ביום שש ושמח רוכב ערבות.
ואין אני תוהה חלילה על הצער והמרירות, אלא על ההכתרה 'יום מר'. ואולי כאשר כותבים השנה, שפיר, וצ"ע.
חיס כתב:מרן רבינו בעל ה"ישועות משה" זיע"א נפטר ביום המר כ' אדר תשע"ב ביום דהילולא של זקינו רבינו הב"ח זי"ע.
ננסה ביחד עם החכמי הפורום שליט"א לברר את היחוס ממרן זצ"ל עד רבינו הב"ח זצ"ל.
א) רבינו בעל ה"ישועות משה" זי"ע.
י) בן הרב שלמה זצ"ל.
י"א) בן רבינו דוד הלוי בעל הטו"ז זי"ע
י"ב) חתן רבינו בעל הב"ח זי"ע.
כמובן שיש עוד להוסיף בבקשה.
עט סופר
האם ברור שרבי שלמה בן הט"ז נולד מבת הב"ח ולא מהאשה השלישית.?
בר ששת כתב:חיס כתב:מרן רבינו בעל ה"ישועות משה" זיע"א נפטר ביום המר כ' אדר תשע"ב ביום דהילולא של זקינו רבינו הב"ח זי"ע.
ממש שלא בהקשר זה, כבר הרבה שנים שאני מהסס בביטוי היום המר, האם נכון לאומרו על יום שאירע בו אסון. בגמ' מצינו יום חייב על ט' באב שנכפלו בו החורבנות וכו'. ואולם, האם בשביל שאיתרע מזליה של צדיק, האם הופך היום למר? והרי לשנה אחרת יהיה זה יום הילולא שיחגוה שתי החצרות בתוף ומחול, בתמונות ובפירסום, ובשלום ושלווה. ואף בו ביום שש ושמח רוכב ערבות.
ואין אני תוהה חלילה על הצער והמרירות, אלא על ההכתרה 'יום מר'. ואולי כאשר כותבים השנה, שפיר, וצ"ע.
מתעמק כתב:דבר בעתו אודיע צערי לרבים, אשיחה וירוח לי.
בהודעת מודאכ ראיתי מלה אחת שקוממה אותי, "סקרנים". כלומר, יש כאן מעמד לוית המת, וקבוצה מהמשתתפים מוגדרת כסקרנים. מאריה דאברהם, סקרנים מאי בעי התם? השמעתם מימיכם בלויה של אדם מן השוק שיימצאו בה סקרנים?
ברוז כתב:צילום תעודת הזהות הרומנית של הרה"ק האמרי חיים זי"ע והרבנית מרגלית.
הא לחמא עניא כתב:מהיכן זה לקוח???
המעניין הוא שבעמ' 3 [בצד ימין למטה] רואים את החתימה של הרבנית ושמה היא חותמת את עצמה בשם "מרגלית" ולא מרגליא - כפי נוסחת ויזניץ מאנסי.
נקודה למחשבה.
ברוז כתב:הא לחמא עניא כתב:מהיכן זה לקוח???
המעניין הוא שבעמ' 3 [בצד ימין למטה] רואים את החתימה של הרבנית ושמה היא חותמת את עצמה בשם "מרגלית" ולא מרגליא - כפי נוסחת ויזניץ מאנסי.
נקודה למחשבה.
מכאן:
http://www.archives.gov.il/archives/#/A ... 0680d5281b
הא לחמא עניא כתב:היום הוא יום היארצייט ה-6 של האי צדיק נשגב.
רבים עוד זוכרים את התקופה [לפני כ-27 שנה] שרצה לחזק את סדר הלימוד של שיעורי תורה ברבים בביהמ"ד הגדול בקרית ויזניץ, והוא עצמו בא ללמוד שם, האיך ישב בריכוז ולמד בשקיקה דפי גמרא מתוך ניתוק מוחלט לכל הסובב אותו.
זה היה ספר מוסר חי האיך צריך להיות ולהתנהג בשעת הלימוד.
זכותו הגדולה יגן על כל בית ישראל.
הצעיר באלפי כתב:חוץ מזה הרי היה מחזה נורא לראות, שביום הראשון שהגיע התחיל ללמוד מס' ברכות, ודרכו היה ללמוד המשנה רש"י ותוס' בפנים, ואז היה סוגר הגמ' עם ידו בפנים לשמור על המקום בה אחז, והיה מנענע בראשו מימין לשמאל ואומר לעצמו כל השקו"ט, וכל הנקודות בה עמד רש"י וקו' התוס' ותירוצם, עד למשנה הבא, ושוב אמר המשנה בפנים וכו' וכו', וכך עשה עד ש"בחודש אחד" בלימוד בתורה כזה, למשך שעה אחת ביום (חוץ מלילי שבת ומצש"ק)גמר את כל הש"ס!!! [b]ועמד לעשות סיום ביום האחרון לפני קהל ועדה !, וזה היה מחזה נפלא,
אח"כ אמר שרצה להראות להציבור מה יכולים להספיק בלימוד שעה אחת ביום !!
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 527 אורחים