לייטנר כתב:באחד הסיפורים מובא שבשנת תשט"ו "באנו לידי פשרה ללכת להגאון הגדול רבי צבי פסח פראנק שהיה רב השכונה בימין משה".
האם יש כאן רמז לעוררין על רבנותו של הרב פרנק בירושלים כולה?!
אמרתי אחכמה כתב:לכבוד יומא דהילולא קדישא,
ראיתי לנכון להביא דבר נפלא.
אולי ידוע הוא למקצת חכמי הפורום,
אבל בטוח אני, שלהרבה מכם יהיה בזה משום חידוש.
הנה צילום מהסכמת הרה"ק רבי ר' זושא מאניפאלי זי"ע,
לספה"ק 'מאור עינים' להרה"ק מטשערנאבל זי"ע:
והנה ראה זה פלא,
הוא חותם עצמו ביום כ"ג מרחשון, לסדר "והנה פרח מטה אהרן".
איך זה שפרשת קרח (והנה פרח מטה אהרן) חל ביום כ"ג מרחשון???
אבל הרמז בזה:
הגה"ק מהרי"ד מבעלזא זי"ע, נפטר ביום כ"ב מרחשון תרפ"ז לפ"ק,
שחל באותו שנה ביום השבת,
אם כן הלויה התקיימה ביום א' כ"ג מרחשון,
ואז נכתר הגה"ק אהרן קדוש ה' מבעלזא זי"ע, למלא מקום אבותיו.
וזה מה שרמז הרה"ק רבי ר' זושא זי"א ברוח קדשו,
שביום כ"ג לחודש מרחשון,
יתקיים מאמר הכתוב והנה פרח מטה אהרן,
שמרמז להגה"ק מהר"א מבעלזא,
שהוא נכד של ה'מאור עינים' מטשערנאבל זי"ע.
זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל,
להושע בדבר ישועה ורחמים,
רפואות וישועות, אמן.
הרבי מפוזנא כתב:לקראת היא"צ מתפרסם עכשיו ספר "בקודש פנימה", מזכרונות המשב"ק ר' יצחק לנדאו.
בור הגולה כתב:אבל כתוב "לסדר"?
ח''ל קאליסק כתב:למרות שכל עצם קבורת הרה''ק מבילגורייא בטבריא ג''כ תמוה אמאי לא טמנוהו בת''א או בי-ם ואכן כפי שזכור לי הרה''ק מבעלז ציין איזשהוא קשר להרה''ק מוויטעפסק זיע''א, ואולי זה הקשר ל'כולל רייסין'
נוטר הכרמים כתב:הרבי מפוזנא כתב:לקראת היא"צ מתפרסם עכשיו ספר "בקודש פנימה", מזכרונות המשב"ק ר' יצחק לנדאו.
עברתי על הספר מהחל ועד כלה, מלא וגדוש בכל מיני מגדים, הליכות בקודש ע"פ דקדוק וחשבון נוראים, גינוני קדושה ופרישות, הנהגות אצילות המידות ואהבת ישראל, סיפורי מופתים וגילויי רוה"ק, ועוד ועוד. ערוכים בטוב טעם ובאוטנטיות. מעוררים ענין גם בקרב כאלו שאינם נמנים על חסידי בעלזא, ועל החסידים בכלל.
יצויין שזה רק חלק ראשון, נותר רק לצפות שכמעשהו בראשון יהא מעשהו בשני.
נוטר הכרמים כתב:הרבי מפוזנא כתב:לקראת היא"צ מתפרסם עכשיו ספר "בקודש פנימה", מזכרונות המשב"ק ר' יצחק לנדאו.
עברתי על הספר מהחל ועד כלה, מלא וגדוש בכל מיני מגדים, הליכות בקודש ע"פ דקדוק וחשבון נוראים, גינוני קדושה ופרישות, הנהגות אצילות המידות ואהבת ישראל, סיפורי מופתים וגילויי רוה"ק, ועוד ועוד. ערוכים בטוב טעם ובאוטנטיות. מעוררים ענין גם בקרב כאלו שאינם נמנים על חסידי בעלזא, ועל החסידים בכלל.
יצויין שזה רק חלק ראשון, נותר רק לצפות שכמעשהו בראשון יהא מעשהו בשני.
ח''ל קאליסק כתב:שמעתי מפי הרה''ח הישיש רבי אהרן בוימיל שליט''א מטבריא-ירושלים שכשעברה מיטתו של הרה''ק מבולגרייא זצ''ל בסמוך לבית מדרשם של חסידי סלונים בעיה''ק טבריא אשר נקרא ''כולל רייסין'' לקחו ע''פ פקודת הרה''ק מבעלזא זיע''א כמין פרוכת מבית הכנסת ע''מ להניח או לעטוף בה המיטה, ורבי אהרן הנ''ל שיחי' בתור בנו של גבאי בית הכנסת המיתולוגי רבי מרדכי בוימיל זצ''ל נשלח לבקש מאת חסידי בעלז בירושלים תמורה לאותה פרוכת בהיותו תלמיד ישיבת בית אברהם בירושלים, ואכן קיבל מאתם פרוכת חדשה.
א. על אף היות המקור הנ''ל אמין בתכלית הדיוק לא שמעתי עוד סימוכין לסיפור זה שבהשקפה ראשונה נראה תמוה. [למרות שכל עצם קבורת הרה''ק מבילגורייא בטבריא ג''כ תמוה אמאי לא טמנוהו בת''א או בי-ם ואכן כפי שזכור לי הרה''ק מבעלז ציין איזשהוא קשר להרה''ק מוויטעפסק זיע''א, ואולי זה הקשר ל'כולל רייסין']
ב. אשמח אם מאן דהו יוכל לאשרו.
נוטר הכרמים כתב:הרבי מפוזנא כתב:לקראת היא"צ מתפרסם עכשיו ספר "בקודש פנימה", מזכרונות המשב"ק ר' יצחק לנדאו.
עברתי על הספר מהחל ועד כלה, מלא וגדוש בכל מיני מגדים, הליכות בקודש ע"פ דקדוק וחשבון נוראים, גינוני קדושה ופרישות, הנהגות אצילות המידות ואהבת ישראל, סיפורי מופתים וגילויי רוה"ק, ועוד ועוד. ערוכים בטוב טעם ובאוטנטיות. מעוררים ענין גם בקרב כאלו שאינם נמנים על חסידי בעלזא, ועל החסידים בכלל.
יצויין שזה רק חלק ראשון, נותר רק לצפות שכמעשהו בראשון יהא מעשהו בשני.
מתפעל כתב:שאלה, ר' שלום פויגל ז"ל סיפר שתיכנן לבקר בהר ציון בקבר דוד המלך ע"ה.
הוא סיפר לרוב ז"ל כוונתו והרוב לא ענה לו כלום, אמנם למחרת אמר לרוב שלא איסתעייא מילתא ולבסוף לא הלך.
ענה הרה"ק: "זייער גלייך וואס דו ביסט נישט געגאנגען".
לא מבואר שם מדוע.
מה הבעיה ללכת להר ציון?
ח''ל קאליסק כתב:שמעתי מרבים רבים שצרם להם מאוד שביתו נאוה קודש וחדרו הק' במעון הקודש ברחוב אחד העם [אשר מייחד את שמו של מרן זיע'' כאן בארה''ק יותר מקטמון ואגריפס,] הרי הוא כחלק מבית הכנסת אוצה''ס וכו' ולא ייחדו לו את קדושתו המתאימה [למרות שרבים הפוקדים את המקום מזכירים בחדר את שמם וכו'].
עתניאל בן קנז כתב:בליובאוויטש, מאחר שאין להם ממשיך דרך לדבוק בו. נאלצים ל'העריץ' חפצים דוממים, הרבה מעבר למקובל בכל מקום אחר. (כמובן מבלי לזלזל ח"ו, ובבוודאי שיש קדושה בחפצי צדיקים, ופי שכתב החת"ס אודת מקלו של רבי מאיר).
יגאל10 כתב:היחס ל'חפצי הצדיק' מקורו בהנהגת האדמו"רים הקודמים, ומיוסד על המבואר במאמרי דא"ח. ראה:
http://chabadlibrary.org/books/default. ... /21&search
עתניאל בן קנז כתב:ברור שגם בדורות קודמים היה ענין להעריך את חפצי הצדיק. אבל ב'סדר גודל' שהוא קיים בדור האחרון, לא היה בדורות הקודמים. והמפורסמות אין צריכות ראיה.
מתפעל כתב:יישר כח, לא ראיתי בלתי היום.
מה הארוע כאן?
ח''ל קאליסק כתב:מתפעל כתב:יישר כח, לא ראיתי בלתי היום.
מה הארוע כאן?
חלק מסדרת התמונות המפורסמת בה מרן מבעלז משתתף בשמחת הש''ב [התנה קודם שהחתן יחבוש שטריימיל] לאחיינו ר' יצחק דוד רוקח אביו של יבדחלט''א הרבי ממכניובקא בעלזא שליט''א.
מתפעל כתב:הרב הערמן מוכיח את הרבי מבעלזא
"לילה אחת, שמעתי כיצד מרן מונה בין רשימת העוונות, שהוא קונס את עצמו על שלבש את הטלית קטן הפוך. ...מרן הקדוש, לא הרים אף פעם את ידיו אל על, מלבד בעת לבישת הטלית קטן. כאשר המשב"ק שסייע בעדו ללבוש את בגד הציצית, נטל את הבגד ואחזה ממעל לראשו, היה מרן מרים את שני ידיו כדי לבדוק ולמשמש בכנפות הבגד אם אין הוא מהופך חלילה, ורק לאחר שהיה מוודא בביטחה כי הבגד אינו מהופך, היה לובשו.
באותו בוקר, אני הייתי המשב"ק בעת לבישת הבגדים, ומכיון שזכרתי בבירור כי לבישת הט"ק היתה כראוי וכנכון, אזי כששמעתי את דברי הוידוי יוצאים מפי מרן, בדבר שאני גרמתי לו כביכול, אמרתי: הלא אני הייתי בשעת מעשה, ויכולני להעיד כי הבגד לא היה הפוך כלל. ענה לי מרן: "דאכט זיך מיר, אז די האסט מיר דאס געוואלט אנטוהן פארקערט" [=כמדומני שרצית להלבישני את הבגד כשהוא הפוך]
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 89 אורחים