נוטר הכרמים כתב:ספרתי כאן בעבר על המחזור לר"ה של מרן החזו"א הנמצא ברשותו.
לפני ארבע עשרה שנה קרא מרן רשכבה"ג ראש הישיבה ה"אבי עזרי" שליט"א להגרח"ש זצ"ל ואמר לו עושים קהילה של בני תורה שם הקהילה יהיה "שארית
ישראל" וכל מי שמרגיש רגש קשר לקהילה, ממילא הוא חבר בקהילה קדושה זו, ללא הבדלים ומחיצות או חילוקי מקומות או ערים, מי שמרגיש שייך ל"שארית
ישראל" חבר הוא בשארית ישראל ולשארית ישראל תהיה שחיטה מסודרת על צד הטוב ביותר שיכול להיות ותהיה מערכת כשרות עצה"ט ביותר שיכול להיות
וכל עניני התורה והמצוות יהיו על צד הטוב ביותר. כאן פנה אליו מרן שיבלחט"א ואמר לו, והרב אב"ד של הקהילה הזו תהיו אתם, ורח"ש בפשטותו משתאה
ובלא להוציא תיבה מפיו עשה תנועה בידו כאינו יודע מה שייך הוא לענין. אמר לו מרן שליט"א אספר לך, בסלוצק היה אדם אחד מיוחד במינו גאון
וצדיק אדם גדול מאד, ודודי מרן רבי איסר זלמן וצ"ל שהיה הרב של סלוצק אמר על יהודי זה, שכשהוא יבוא לעולם האמת לא יוכלו למצוא לו שכנים בגן
עדן וכל ההיכלות הנפלאות שיש בג"ע לצדיקים וגאונים חסידים קדושים ופרושים כל אלו לא יתאימו לו כי הוא משהו מיוחד וברור לי אמר ה"אבן האזל"
שיבנו לו שם היכל מיוחד. רבי חיים שאול, אמר לו מרן שליט"א, אני אומר את זה עליכם כאשר תבואו אתם לאחר מו"ש לגן עדן היכל מיוחד יבנו בשבילכם
כי אתם לא שייכים עם אף אחד, אין מהסוג הזה בכלל ! זאת היתה התשובה לתנועת הביטול של רבי חיים שאול !
אדם ששוחח עם רבי חיים שאול פעם במצב מיוחד של רעוא דרעוין זכה לשמוע ממנו בבחינת מגלה טפח ומכסה אלפים: דע לך כי מי שראה את הענווה של רבי ברוך בער את התקיפות בעבודת השם של רבי אלחנן את הקר"ש שעל המיטה של החזו"א בביהכנ"ס בוילנא את היראת חטא של הרב מבריסק ואת השיעורים והשיחות של להבחל"ח מרן הרב שך שליט"א אדם כזה מסופקני אם יכול לבוא לידי חטא, פתאום הוא תפס שהשומע בנן של קדושים, יכול חלילה לחשוב על כך שרבי חיים שאול מתכוין על עצמו, מיד העביר את השיחה לנושא אחר אבל השומע שמע את ההספד הכי גדול הוא.
היה אחד מיוחד שגם בדורות קודמים לא היו מתביישים איתו מרן החזו"א אמר עליו לית דין בר נש, מרן ראש הישיבה שליט"א אמר עליו הוא קדוש מרחם, וכבר היה מעשה שפנה אליו פעם מרן שליט"א ואמר לו רבי חיים שאול אולי מספיק בשבילי בא ונתחלף אתה תנהל ותפעל כל מה שאני עושה שכן מגיע לי כבר לשבת וללמוד במנוחה בלי כל הענינים העומדים על הפרק אמר לו רבי חיים שאול אני אינני מנהל ענינים אני נושא כלים אני רק שמש רק קריינא דאגרתא.
זכיתי להכנס אצל רבי חיים שאול בשבועותיו האחרונים בלילי שבתות הוא שוכב על מיטתו פניו כפני מלאך אלוקים 'שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה
לבא " והיה מחייך ועושה כזו תנועה בידו כמי ששוחק ליום אחרון לפני כמה שבועות בליל שבת קודש נכנסתי אצלו עם מו"ר הגאון רבי יעקב גלינסקי שליט"א
אחר שיצאנו שוחחנו בענין המכתב המפורסם שכתב רבי חיים שאול בתמצית דמו אמר לי הגר"י גלינסקי שתי המלים "ממיטת חוליי" צריכים לפצח גם לב אבן
רבי חיים שאול היה המצפן והמצפון בענינים אלו בחדות עינו קולע אל המטרה ולא יחטיא, תדיר היה פונה באמצע הרחוב עושה את התנועה הידועה שלו ביטוי
למורת רוח ומפטיר החוברת ההיא שיוצאת שם מליאה כולה כדעות כוזבות, הדרשה שההוא אמר דעות כוזבות ממש, והמאמר מפלוני אלמוני חוץ
מתחום התורה זה לא סגנון של תורה, זה לא טהרה של תורה, זה לא נקי, שקר, דמיונות, חלומות, פעם שאלנו אותו איך אתם תמיד מכוונים אל האמת השיב
בענותנותו מנין לכם שאני מכוין לאמת אח"כ הוסיף ואמר מי שרק נגע בידית הדלת של רבי אלחנן מי שרק עמד במחיצת רבי ברוך בער קיבל מיד הבנה בדברים
האלה ולפעמים היה מתבטא וכי אינכם מבינים כך לבד? האם את זה הקב"ה אמר בהר סיני?!
נוטר הכרמים כתב:כבר הגדירו יפה הגר"צ רוטברג שליט"א שהיה בעצמותו 'שליח' דלית ליה מגרמיה כלום.
גאולה בקרוב כתב:ידידי הרב ברכה משולשת,
לגבי מצת מכונה, כדאי לציין שדוקא דעת דודו מרן החזו"א זצ"ל היתה שלמעשה צריך להחמיר ולאכול דוקא מצת יד, כדי לא להכנס לספקא דאורייתא,
כמבואר היטב בספר "הלכות חג בחג" לגרמ"מ קארפ שליט"א, פסח עמ' שלז, ושם גם מה שענה לו שר התורה הגרח"ק שליט"א.
איש_ספר כתב:ר' איסר זלמן מלצר אכל כזית ראשון מכונה, וכמדומה שגם הגרשז"א.
.
ידידיה כתב:איש_ספר כתב:ר' איסר זלמן מלצר אכל כזית ראשון מכונה, וכמדומה שגם הגרשז"א.
.
הגר"ש אוירבך מספר שהסבא רח"ל היה אוכל רק מכונה האב רש"ז בין מכונה ובין יד והוא עצמו רק יד.
ומסתבר לי שאם כבר רש"ז אכל יד, מסתמא היה זה לכזייתים
גאולה בקרוב כתב:ועוד אוסיף, שאין לי הקטן הבנה באלו שנוהגים בדוקא מצת מכונה,
שהרי מצת יד ודאי שבסדר, כך נהגו במשך כל הדורות, כי לא היתה מכונה. דהינו: כך נהגו משה ויהושע, ר"ע ור"מ, רבינא ורב אשי, רש"י והרמב"ם, הנודע ביהודה ורעק"א.
מהיכי תיתי להדר אחרי מכונה דוקא, כשיש לפנינו ספק מצד הלשמה?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 266 אורחים