יד לפה כתב:ומי יכול לשכוח את התמונה המדהימה שהתפרסמה על ידי לפמ (לשכת הפרסום הממשלתית) בבוא אליו ראה"מ להתייעץ כמדומני בענין פדיית החייל שליט מן השבי (שדוק בזה לבד כמה קידוש כבוד שמים יש בכך) והוא עודנו עומד לפני ה' עיניו ולבו משוקעים בספרים שלפניו ואינו נפנה אליו לא מפני הכבוד ולא מפני היראה (ולתשומת לב אלו בפורום אחר כאן שמנסים לטעון לו דין מלך..) התמונה הזאת ראויה להיות תלויה בכל בית יהודי להראות כל העמים מלך ביופיו, מאן מלכי רבנן.
אבקש בזאת ממי שיש לו התמונה המדוברת באיכות טובה שיעלה אותה לטובת התועלת שיש בה.
מ.ל. כתב:א. כמדומה שלא עמדו הספדנים על נקודה חשובה, שלענ"ד יש בה הרבה מוסר-השכל, והיא השאלה מאין צמח כזה גאון גדול ועצום בכל מכמני התורה, הלוא אביו בעל בית מסחר לממתקים היה, אחיו בעל מכולת, וכו', מהיכן נטל את הרצון העז להינתק מהוויות העולם ומחמדיו הקורצים, ולייגע ראשו בספרי שותי"ם אחרונים כראשונים, מפרשים נידחים כמפורסמים, וכיו"ב. ואין המדובר על זמן ותקופה, אלא רצון כנה תמידי ומתמשך לאורך כל החיים.
ב.משום מה רווח בישיבות ובבתי מדרשות בחוגים מסוימים (בשמותיהם לא אנקוב), שכל גדלותו התורנית היא ב'ידיעת התורה', אבל בסברות ישיבתיות עמקניות וחודרות לנבכי הסוגיא, זה לא היה התחום שלו, ולא היא, מי שלמד בחייו אפילו תשו' אחת ב"יביע אומר" בעיון רב, (כמו שלומדים רשב"א..), ולא איבד את העשתונות מהידע הזורם והמקיף, אלא עקב וחקר הדק היטב ברצף אחרי מהלך התשובה, יבחין כי מתוך ענוות-אמת משחיל הרב את חידושיו וסברותיו בשקט ובלי לעורר מהומות..
עשוי לנחת כתב:יפה מאוד. מצטרף.
לגבי א, שמעתי שרנ"צ פרוש הפציר בהוריו שלא יוציאו אותו מהת"ת כדי לפרנס את המשפחה כמקובל, והוא יעזור להם במכולת. ואכן עמד עליו שיישאר ללמוד.
[יאמרו הציניקים, שוב האשכנזים בטוחים שכל הקרדיט להם...]
עשוי לנחת כתב:לגבי א, שמעתי שרנ"צ פרוש הפציר בהוריו שלא יוציאו אותו מהת"ת כדי לפרנס את המשפחה כמקובל, והוא יעזור להם במכולת. ואכן עמד עליו שיישאר ללמוד.
עשוי לנחת כתב:מ.ל. כתב:א. כמדומה שלא עמדו הספדנים על נקודה חשובה, שלענ"ד יש בה הרבה מוסר-השכל, והיא השאלה מאין צמח כזה גאון גדול ועצום בכל מכמני התורה, הלוא אביו בעל בית מסחר לממתקים היה, אחיו בעל מכולת, וכו', מהיכן נטל את הרצון העז להינתק מהוויות העולם ומחמדיו הקורצים, ולייגע ראשו בספרי שותי"ם אחרונים כראשונים, מפרשים נידחים כמפורסמים, וכיו"ב. ואין המדובר על זמן ותקופה, אלא רצון כנה תמידי ומתמשך לאורך כל החיים.
ב.משום מה רווח בישיבות ובבתי מדרשות בחוגים מסוימים (בשמותיהם לא אנקוב), שכל גדלותו התורנית היא ב'ידיעת התורה', אבל בסברות ישיבתיות עמקניות וחודרות לנבכי הסוגיא, זה לא היה התחום שלו, ולא היא, מי שלמד בחייו אפילו תשו' אחת ב"יביע אומר" בעיון רב, (כמו שלומדים רשב"א..), ולא איבד את העשתונות מהידע הזורם והמקיף, אלא עקב וחקר הדק היטב ברצף אחרי מהלך התשובה, יבחין כי מתוך ענוות-אמת משחיל הרב את חידושיו וסברותיו בשקט ובלי לעורר מהומות..
יפה מאוד. מצטרף.
לגבי א, שמעתי שרנ"צ פרוש הפציר בהוריו שלא יוציאו אותו מהת"ת כדי לפרנס את המשפחה כמקובל, והוא יעזור להם במכולת. ואכן עמד עליו שיישאר ללמוד.
[יאמרו הציניקים, שוב האשכנזים בטוחים שכל הקרדיט להם...]
אין כיפור מכפר כתב:אגב, הוא היה מהתומכים בהיתר המכירה שהוא היתר גמור לכתחילה והמחמיר תבוא עליו ברכה (ואף דעתו שהמכירה בהיתר המכירה בשמיטה היא טובה יותר ממכירת חמץ שכולי עלמא מדובר בדאורייתא כשלכלל הפוסקים שמיטה בזמננו מדרבנן)
אוצר החכמה כתב:האם בד"ץ בית יוסף סומך על היתר מכירה, או שכיוון שהמחמיר תבא עליו ברכה לא ראו בזה היתר מהודר ולא התירוהו?
ביתד פורסם היום שהגר"ע עטיה אמר לאביו 'אני יעזור לך במכולת כדי שהוא יוכל ללמוד', בהמבשר פורסמה הגירסה שהבאת, כמובן.
אבן ישראל כתב:לפי אחוזי ההתבוללות נראה שאנו קרובים שרוב יושביה יהיו בארץ ישראל ואז היתר המכירה לא קיים אולי כבר עכשיו אני לא יודע מספרים של היהודים בעולם ואולי קשה לדעת בדיוק
לא הסברת לפשוטי הדעת כמוני ושכמותי מה הצד שלא? וכי אינם יהודים?איש רגיל כתב:אבן ישראל כתב:לפי אחוזי ההתבוללות נראה שאנו קרובים שרוב יושביה יהיו בארץ ישראל ואז היתר המכירה לא קיים אולי כבר עכשיו אני לא יודע מספרים של היהודים בעולם ואולי קשה לדעת בדיוק
נגעת בנקודה שאני מסתפק בה תמיד, ברגע שיהודיה מתבוללת ומתחתנת עם גוי, וילדיה אינם יודעים על יהדותם, האם הם וצאצאיהם נספרים כיהודים לגבי רוב יושביה וכד' או לא. וכן כשיבוא מלך המשיח יחזירם לכלל ישראל? אך אולי היה ראוי לפתוח על זה אשכול נפרד.
דניאל כתב:לא הסברת לפשוטי הדעת כמוני ושכמותי מה הצד שלא? וכי אינם יהודים?איש רגיל כתב:אבן ישראל כתב:לפי אחוזי ההתבוללות נראה שאנו קרובים שרוב יושביה יהיו בארץ ישראל ואז היתר המכירה לא קיים אולי כבר עכשיו אני לא יודע מספרים של היהודים בעולם ואולי קשה לדעת בדיוק
נגעת בנקודה שאני מסתפק בה תמיד, ברגע שיהודיה מתבוללת ומתחתנת עם גוי, וילדיה אינם יודעים על יהדותם, האם הם וצאצאיהם נספרים כיהודים לגבי רוב יושביה וכד' או לא. וכן כשיבוא מלך המשיח יחזירם לכלל ישראל? אך אולי היה ראוי לפתוח על זה אשכול נפרד.
איש רגיל כתב:עשוי לנחת כתב:לגבי א, שמעתי שרנ"צ פרוש הפציר בהוריו שלא יוציאו אותו מהת"ת כדי לפרנס את המשפחה כמקובל, והוא יעזור להם במכולת. ואכן עמד עליו שיישאר ללמוד.
ביתד פורסם היום שהגר"ע עטיה אמר לאביו 'אני יעזור לך במכולת כדי שהוא יוכל ללמוד', בהמבשר פורסמה הגירסה שהבאת, כמובן.
בויקי:מבקש לדעת כתב:א. באחד מתשובותיו (או אפילו בהסמכה לספריו אינני זוכר), כתוב שהיה ראש ישיבה בפ"ת. מי יודע על זאת ומה עלה בגורלה של ישיבה זו.
יאיר כתב:בויקי:מבקש לדעת כתב:א. באחד מתשובותיו (או אפילו בהסמכה לספריו אינני זוכר), כתוב שהיה ראש ישיבה בפ"ת. מי יודע על זאת ומה עלה בגורלה של ישיבה זו.
"מששב לישראל ממצרים, למד במדרש "בני ציון", אשר בראשה עמד הרב צבי פסח פרנק. הוא שימש כדיין בביה"ד האזורי בפתח תקווה בהרכבו של הרב ראובן כץ והרב ישעיהו משורר (1951-1952, 1957-1958). תעוזתו הפסיקתית באה לידי ביטוי כבר בתקופת כהונתו הראשונה, בהיותו כבן 30 בלבד, בעת שכתב פסק דין שהתיר יבום במקום חליצה. פסק הדין היה בניגוד לתקנות של הרבנות הראשית לישראל, "חרם ירושלים", שנקבעו שנה קודם לכן, שאסרו על יבום."
לכבוד הנהלת אגודת ישראל ומערכת עתון המודיע
א.מ.נ.
הנני להודיע כי שניתי את הכתובת שלי לפתח תקוה רח' אורלוב מס' 9, לרגלי התמנותי לדיין בפ"ת. אבקשם שבכל הענינים שירצו להתקשר אתי לשלוח ע"פ הכתובת הנ"ל.
וכמו כן אבקש לשלוח לי את העתון יומי המודיע על פי הכתובת הנ"ל. (כמו ששלחו לי את העתון עד עתה לפי הכתובת הישנה).
בכבוד רב ובהוקרה וידידות
עובדיה יוסף
הכהן כתב:https://docs.google.com/file/d/0B-I3KKZiApFPS3hKeldzczQ3bms/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/file/d/0B-I3KKZ ... sp=sharing
ועוד דבר שזכורני ממנו מאיזה שיעור ששמעתי, שהביא דברי שו"ת תורת חסד לגרש"ז מלובלין זצ"ל, והתחיל פתאם לומר על ספר זה דברי שבח מופלגים, בהרחבה, כמה נעימים ומסודרים דבריו, והולך בדרך ישרה קולע לאמת, וכו'. ומאז התחלתי לייקר דברי ספר זה וכותבו (שלפני כן לא הכרתיו), שהרי אם גאון בקי כגרע"י בכל השותי"ם מוצא לנכון לשבח שו"ת זה, ודאי לא בכדי הוא.
מיללער כתב:בוודאי הכוונה לבל תקריבו
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 159 אורחים