איש_ספר כתב:. לגבי הגרי"א הענקין באמת איני יודע דבר ע"כ, ונשמח אם יש כאן מי שיכול לכתוב דברים ברורים. [/size]
איני מאמין שידועים דברים ברורים יותר ממה שנכתב כאן http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 21&pgnum=2
איש_ספר כתב:. לגבי הגרי"א הענקין באמת איני יודע דבר ע"כ, ונשמח אם יש כאן מי שיכול לכתוב דברים ברורים. [/size]
איש_ספר כתב: בשולי הדיון: כידוע לכל כי מן המעלות היותר גדולות שנצטיינו בה החוג הנקרא דתי-חרדי- לאומי, היא הסובלנות, המתינות והארת הפנים לכל. אכן אם התפיסה הזו מביאה לאי הוקעת טיפוסים כמו הנזכר וכיו"ב, איך נדונה. מאידך בפרשת הרב אבינר ראינו שיש קנאות מן הסוג הזה גם בציבור הלאומי, אלא שיודעי דבר אומרים שהחטא הקדמון של הרב אבינר הוא בענינים לאומיים, (או ליתר דיוק: הרוח שבאופני המערכה נגדו) וא"כ הכל א"ש.
גוראריה כתב:קטונתי מחוות דעה, אבל לאן נעלמה הממלכתיות של הר"ש גורן כאשר תקף ללא רחמים את אנשי הח"ק הצבאית שמסרו נפשם על כבוד חללינו הי"ד, והוא יצא נגדם בהאשמות של הפקרת חללים! [מהסיבה הנחוצה שמ"מ ברבנות הצבאית, הרב פירון, אימץ מאד ראת אנשי הח"ק וכאן מצא בע"ח וכו']
הדברים הגיעו לידי כך שאנשי הח"ק הצבאית ערכו מסיבות עיתונאים כנגדו.
זו פרשיה שכוחה שכיון שעלה זכרו מן הראוי שנעלה זכרה.
בן אליהו כתב:בדברים שלי לגבי רבנים שלא הצטרפו לפסק שהוראותיו בטלות לא נפלו שום דיוקים. חוסר הדיוק היה בהבנת מה שכתבתי עם כל הכבוד.
אם אתה חושב שנפל חוסר דיוק תשים אצבע על המקום הלא מדוייק ואענוד דבריך עטרה לראשי כפי שנהג מורך ורבך לכתוב בהקדמת ספריו החשובים.
אני לא דיברתי על ממלכתיות ולא על כל העדה כולם קדושים אלא על כך שאי אפשר להתעלם מכך שהיו מספר גדולי תורה בשיעור קומה לא מבוטל בכלל שלא אחזו שפסקיו אינם פסקים ועל הטענה הזאת עד לרגע זה לא ענה לי אפילו אדם אחד למרות התגובות הרבות שנכתבו.
אני מחכה לתשובה אם מאיש ספר ואם ממישהו אחר.
איש ספר אני שואל אותך שוב: מה מקור הלעגנות השחצנית לרצי"ה?
מאין הביטחון העצמי לגבי חוסר היושרה של הרב גורן?
עד לרגע זה לא קבלתי תשובה.
הערה נוספת: האם אתה יכול להסביר לי מה הקשר בין מה שכתבתי לבין התגובה שלך? בצורה כזאת שבמקום לענות למה שהאחד אומר פשוט בוחרים להגיד דברים חדשים באמת אי אפשר לקדם שום דיון.
חוקר כתב:סיפור ששמעתי על הרב ארנברג זצ"ל
פעם עבר לפני התיבה אצל רבוו הרה"ק מהר"א מבעלזא זצוק"ל
באמצע חזרת הש"ץ נצנצה בו קושיה על הרמב"ם, שכח היכן הוא נמצא, עזב את העמוד, רץ לארון והוציא רמב"ם.
היתה זו אחת (מ-2 או מ-3) ההזדמנויות היחידות, בהם העלה הרה"ק מבעלזא חיוך על שפתיו לאחר השואה.
בן אליהו כתב:לגבי הרב הנקין ימחול נא מר לעיין בשו"ת בני בנים יראה דברים ברורים בעניין, ויראה שדקדקתי בדברי בהחלט.
לגבי שאר טענותי לא יכולתי לצפות לאישור טוב יותר להם מאשר התגובה האחרונה שלך שיש בה את כל המוטיבים שדברתי עליהם: רק הגדולים שלי שווים. זלזול לעג ושחצנות כלפי מי שחושב אחרת ממך. בורות ונבערות יודעת כל, שהיא הרקע למשפט כמו "מעשיו ודיבוריו המשונים" כלומר: מה שלא מובן לי הוא בהכרח משונה, שנשקפת מדבריך ודברי חבריך בדומה לך כגון נוטר כרמים.
אינני מבין איזה חכמים ביזיתי בדבריי.
לגבי הלל בברכה יש ויש מענה אלא שאין טעם במצב הדברים הנוכחי להביאו כדי לא להכשיל אותך בביזוי נוסף של ת"ח.
אני יחתום את דברי בנקודה זאת. אלא שאני מוסר מודעה שאני מוחה על ביזויו של הרצי"ה היוצא ממקלדתך נוטפת הארס לעיתים ולעיתים מפיקה דבש וחלב.
מורה צדק ,עיינתי שוב בדבריך, למה לא עניתי? עניתי להכל.
אין לי מה להוסיף בנושא זה חנוכה שמח לכולם.
נ.ב איש ספר לא הבנתי את מי אתה לא משווה לרב יהודה גרשוני?
בן אליהו כתב:מורה צדק ,עיינתי שוב בדבריך, למה לא עניתי? עניתי להכל.
איש_ספר כתב:אבל שאל נא לימים ראשונים ותדע שהביקורת עליו אינה שייכת רק לחוגים ה'חרדיים' אלא גם בין תלמידי הרב קוק עצמו היה תרעומת גדולה עליו (הרמ"צ נריה אינו יכול להחשב תלמיד אף שהיה מרואי פניו, אבל בכ"ז הוא משקף איזו אוירה - ובכן עיין בספריו ותראה את ההתיחסות המועטה, שאומרת דרשוני, שהוא נתן לדמותו של הרצי"ה וד"ל).
כמובן שלא כתבתי מתוך הרהורי ליבי, וכדאי שתברר קודם אצל מי שאמור לדעת. וכמדומני שגם בשדה הראי"ה עצמו בולטת מידת התייחסותו לרצי"ה, מול ההתיחסות והסגנון לשאר התלמידים.לייטנר כתב:אתייחס לטענה שקל ביותר לבדוק אותה. הרב נריה מקדיש פרק שלם וארוך לתיאור דמות הרצי"ה - בספר בשדה הראי"ה, מלבד אזכורים רבים באותו ספר ובספרים אחרים. מבחינתי תם הדיון בזה.איש_ספר כתב:אבל שאל נא לימים ראשונים ותדע שהביקורת עליו אינה שייכת רק לחוגים ה'חרדיים' אלא גם בין תלמידי הרב קוק עצמו היה תרעומת גדולה עליו (הרמ"צ נריה אינו יכול להחשב תלמיד אף שהיה מרואי פניו, אבל בכ"ז הוא משקף איזו אוירה - ובכן עיין בספריו ותראה את ההתיחסות המועטה, שאומרת דרשוני, שהוא נתן לדמותו של הרצי"ה וד"ל).
בן אליהו כתב:יש לי הצעה אם רוצים למנוע התלקחויות מעין אלו כדאי אולי לקבוע כלל שאין לשון מזלזלת כלפי אנשים שלפחות חלק מבאי הפורום הזה מתייחסים אליהם ביראת כבוד.
ולא כמו אחד הכותבים האחרונים שאינני זוכר את שם העט שלו נהג
בן אליהו כתב:מורה צדק הנכבד תעיין שוב בדברי ותראה שלא יצא לרגע מתחת ידי האמירה שמרן הגר"ע יוסף שליט"א הסכים לפסק.
בן אליהו כתב:איש ספר. וודאי שלא אתה גזרת את דינו של הרב גורן אבל מדוע כל כך ברור לך שצדקו דברי המתנגדים אליו ולא דברי התומכים בו. האם הם כקליפת השום בעיניך?
לגבי הרב הנקין נוראות נפלאתי עלייך שכל רז בקורות גדולי ישראל לא אניס לך שאתה לא יודע שהרב הנקין אמר שהרב גורן הוא מרא דאתרא ולכן אין לערער על דבריו
להלן רשימה של גדולים שלא הצטרפו להתנגדות אליו. הרב הירשפרונג זצ"ל. הרב הנקין זצ"ל. הרב יעקב רוזנטל זצ"ל כידוע לכל. הגר"ע יוסף שליט"א. הגר"ש ישראלי זצ"ל שאף על פי שחלק על הפסק אבל לא הצטרף לפסק האומר שפסקיו אינם פסקים. הרצי"ה זצ"ל שאולי אתה חושב שבאופן אוטומאטי תמך ברב הראשי אבל לא כך היו פני הדברים אלא קבע את עמדתו בעניין לאחר בירור מעמיק. הגר"א שפירא זצ"ל. הגר"מ אליהו זצ"ל.
רב אוצר החכמה. למה אתה מכניס לכאן את הספר הבזוי הזול להחריד השיטחי הרדוד הפופוליסטי שנכתב בגובה או יותר נכון נומך השיח הציבורי אליו אנו מורגלים במדינת ישראל על ידי התקשורת המוקצה מחמת מיאוס וגועל לא בגלל דעות רוב אנשיה אלא בגלל המאפיינים המוזכרים שלדידי הם שורש הניוון והשקיעה במדמנות סחי ומאוס כל מה שמקפלת בתוכה התרבות לה אנו עדים היום? .
בר מן דין האם אני צודק או שרק נדמה לי שגם אתה מייחס לי בטעות את מה שמנסה ללא הועיל לייחס לי מורה צדק? תקן אותי אם אני טועה.
מורה צדק כתב:רבותי,
אני יודע שאני מטיל כאן פצצה גדולה, אך הם דברים כהוויתם אשר שמעתי זאת מאדם שנוכח בפגישה, אז הוא היה אברך צעיר, וכיום הוא מגדולי הפוסקים בעולם התורה הספרדי.
אחרי שה' גורן עבר ניתוח בלב, בא הגאון רבי עובדיה לקבל את פניו, ושאל אותו, מה חשבת לפני הניתוח, כשלא ידעת אם תתעורר ממנו. וה' גורן ענה לו, שברגעים אלו שלפני הניתוח הוא התחרט על ההיתר הידוע. אמר לו הרב עובדיה, אם כן כת"ר יפרסם ויודיע זאת אשר הוא חוזר בו. אמר לו ה' גורן, את זה אני לא יכול לעשות.
בן אליהו כתב:עוד משהו ששכחתי ממנו עד עכשיו לגמרי. אם זה מעניין מישהו אז גם רבי אברהם פרבשטיין זצ"ל המשיך לשמור על קשר עם הרב גורן על כל פנים כך שמעתי מבנו הגאון שליט"א של הגאון רבי אליעזר שפירא זצ"ל מהחותמים על הפסק של הרב גורן.
איש ספר. לא ניסיתי להעמיד או לא להעמיד אותו כנגד מישהו אלא סתם לידע כללי.
צh33 כתב:מורה צדק כתב:רבותי,
אני יודע שאני מטיל כאן פצצה גדולה, אך הם דברים כהוויתם אשר שמעתי זאת מאדם שנוכח בפגישה, אז הוא היה אברך צעיר, וכיום הוא מגדולי הפוסקים בעולם התורה הספרדי.
אחרי שה' גורן עבר ניתוח בלב, בא הגאון רבי עובדיה לקבל את פניו, ושאל אותו, מה חשבת לפני הניתוח, כשלא ידעת אם תתעורר ממנו. וה' גורן ענה לו, שברגעים אלו שלפני הניתוח הוא התחרט על ההיתר הידוע. אמר לו הרב עובדיה, אם כן כת"ר יפרסם ויודיע זאת אשר הוא חוזר בו. אמר לו ה' גורן, את זה אני לא יכול לעשות.
הסיפור תמוה לכאורה מה שייך להציע להתחרט ולחזור בו אחרי שהפסק כבר נעשה??!
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 447 אורחים