אבקברד כתב:הנכונה השמועה שהגר"ח נקט כבעל המאור שהתכלת מעכבת את הלבן והתעטף בטלית שאולה ולא ברך?
ראיתי פעם כמדומא בספר שמושה של תורה שהאבני נזר שלך ר' מאיר דן פלאצקי לבקר הגר"ח. כשחזר אמר להאבני נזר שהגר"ח 'יודע ש"ס ורמב"ם'. א"כ הגם שלא נפגשו אבל שמע עליו.עושה חדשות כתב:בלא"ה שיבוש... הגר"ח והאבנ"ז לא נפגשו מעולם. (כך טוען הגרא"י שליט"א).
מכון חכמי ספרד כתב:השבוע בהמבשר
צולניק כתב:מתוך 'לקראת שבת' שיחה עם הג"ר משה מייזלמן
חומץ בן יין כתב:ראיתי פעם כמדומה בספר שמושה של תורה שהאבני נזר שלח ר' מאיר דן פלאצקי לבקר הגר"ח. כשחזר אמר להאבני נזר שהגר"ח 'יודע ש"ס ורמב"ם'.
ונתנו ידידים כתב:צולניק כתב:מתוך 'לקראת שבת' שיחה עם הג"ר משה מייזלמן
האם אפשר להעלות דברים אלו בקובץ פי די אף - תודה
דן בן יעקב כתב:שב"ק של "יתד" יפה מאד, מישהו יכול להעלותו?
בתודה מראש.
אותה אבקש כתב:דן בן יעקב כתב:שב"ק של "יתד" יפה מאד, מישהו יכול להעלותו?
בתודה מראש.
ג"א מצטרף לבקשה להעלות את מוסף ש"ק של "יתד", שמעתי שכתבו נפלא.
ייש"כ.
גיזונטע קאפ כתב:אותה אבקש כתב:דן בן יעקב כתב:שב"ק של "יתד" יפה מאד, מישהו יכול להעלותו?
בתודה מראש.
ג"א מצטרף לבקשה להעלות את מוסף ש"ק של "יתד", שמעתי שכתבו נפלא.
ייש"כ.
"היום לא מבינים כל כך את האזהרות שלא לגשם מושגים בתורת הקבלה, שהרבה הזהירו ע"ז חכמי האמת, והסיבה לזה היא, מפני שאנחנו קבלנו את דרך לימודו של ר' חיים, ש"בור" אינו בור גשמי, אלא דין בור ומכשול [עיין ברכת שמואל ב"ק סי' כג], בתפיסה מרוממת של קדושת חכמת התורה, וממילא מובן מאליו שבאלוקות זה כך.. ורואים להדיא שדרך הלימוד של ר' חיים היה מושפע מהשגות שלו בפנמיות התורה, ולכן הגר"ח והחזו"א דיברו בשתי שפות, ואין מה להקשות מאחד לשני. ובאמת היה ידוע שרבנו חיים הלוי זלה"ה היה המוסמך בליטא בתורת הקבלה, וכל הדבר הקשה בסתרי תורה שלחו אליו"
תלפיות שנה ו' חוברת א' עמ' 12 כתב:כשיצא הספר לאור בשנת תרצ"ו שאלתי את ידידי מנוער הרב ר' יוסף גרוזובסקי הי"ד מו"צ בווילנא ויד ימינו של הגאון ר' חיים עוזר גראדזענסקי זצ"ל להגיד לי את חוות דעת גדולי ווילנא ע"ד הספר ולמה לא הוערך כראוי בעתוני היהדות החרדית בפולין, והשיב לי בזה הלשון: האמת אומר לך כי רושם ראוי קצת, מעט מהרבה לפי ערכו של הספר, נשאר רק אצל המבינים היחידים, אבל אצל ה"המון" (גם גדולים וגאונים יוכללו בזה) ואף אצל המבינים שבהם, לא עשה את הרושם המקווה, ואדרבה הופעתו היתה מעין אכזבה. חשבו שיהיה כולו מלא "בליצן" ו"קלנג" כמו שהיו רגילים לשמוע בעולם התורה משמו, שאינם אלא לתענוג ולהנאה ולבסוף – הרי הוא "שטיקער גראניט" שצריך לעיין בהם בעמל ויגיעה, ורק אחר עמל רב סוף ה"קלונג" והתענוג לבא – נישטא היינט קיין בעלנים אויף דעם, עכ"ד.
גיזונטע קאפ כתב:אותה אבקש כתב:דן בן יעקב כתב:שב"ק של "יתד" יפה מאד, מישהו יכול להעלותו?
בתודה מראש.
ג"א מצטרף לבקשה להעלות את מוסף ש"ק של "יתד", שמעתי שכתבו נפלא.
ייש"כ.
אבקברד כתב:הנכונה השמועה שהגר"ח נקט כבעל המאור שהתכלת מעכבת את הלבן והתעטף בטלית שאולה ולא ברך?
הרואה כתב:גם אני שמעתי מאנשי בריסק שאינם לומדים קבלה כי אפילו ר' חיים לא היה מקובל, ומכיוון שכך אין מסורת.
שלמה בן חיים כתב:בספר תשובות והנהגות כרך ד הנהגות הגאון ר' חיים מבריסק זצ"ל כתב:
הגר"ח לא יצא בשבת לרה"ר בט"ק משום שחשש להשיטות שהותר רק עם תכלת כעיקר המצוה, והוכיח כן מלשון הרמב"ם (פרק י"ט דשבת) "טלית המצוייצת כהלכתה מותר לצאת בה בין ביום ובין בלילה שאין הציצית הגמורה משאוי אלא הוא מנוי הבגד ותכסיסיו", פירש הגמורה עם תכלת דוקא.
תם מה הוא אומר כתב:הרואה כתב:גם אני שמעתי מאנשי בריסק שאינם לומדים קבלה כי אפילו ר' חיים לא היה מקובל, ומכיוון שכך אין מסורת.
!!
viewtopic.php?p=507309#p499455
תם מה הוא אומר כתב:הרואה כתב:גם אני שמעתי מאנשי בריסק שאינם לומדים קבלה כי אפילו ר' חיים לא היה מקובל, ומכיוון שכך אין מסורת.
!!
viewtopic.php?p=507309#p499455
עושה חדשות כתב:ר' אבקברד, שמעתי פעם מהבימ"ד של בריסק, ששי' הבעה"מ היא סיבה לא ללבוש טלית צמר (בחול כמובן) אלא של שאר מינים, שבהם ודאי התכלת אינה לעיכובא.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: תולדות ו־ 477 אורחים