בנוגע למה שהוזכר על מנהג מרן הגר"ח גריינימן זצ"ל, אני חושב שלפחות חלק מהעניין מתקשר לתפילת מנחה, שהיה מתפלל עם תפילין, ובציבור כנראה שאי"ז רצוי לשנות וללכת עם תפילין, וס"ל שתפילה עם תפילין עדיפה על תפילה בציבור ללא תפילין. אני לא מספיק יודע את כל התמונה באופן בהיר, אבל, כפי הנשמע זה לפחות חלק מהעניין.
מה שברור, שוודאי לא ניתן לומר באופן גורף על אי תפילה בציבור, תפילת שחרית הרי היה מגיע כל יום לביהמ"ד, וכן מעריב בימים שהיה בבני ברק.