ההוא דאמר כתב:עומד בזכרוני, בעמידתי ליד חדרו, תוך כדי שיחה עם אדם אחר, שאלו על מסכת זבחים, והשיב לו שכאשר למד מסכת זבחים, מכל עמוד הוציא פסק הלכה לאורח חיים.
הולשטיין כתב:באות ח' כתוב שלקח ק' דף בקדשים והוציא מכל דף הוראה למעשה לאו"ח והוראה למעשה לחו"מ.
יש כאן מי שיוכל לתת דוגמאות להוראות אלו?
"שאל מקמיה מרן הגר"ח שמואלביץ זצ"ל, במה שידוע בשמו דבן אדם לחבירו זה פאייער ושאל מה נתכוון האם זה כמו קיר נטוי, ואמר לו מרן זצ"ל זה כמו קיר נופל ממש.
וכוונת הקושיא דלכאו' ודאי אם לא מגיע לו עונש על מה שעשה כיון שאינו בגדרי מעשי עבירה של כל התורה [דאל"ה בין כך הוי עבירה גמורה ומדוע צ"ל דהוי אש הרי עשה עבירה] מדוע נענש, וכי בבן אדם לחבירו הקב"ה דן דינא בלא דינא, אלא הוי כקיר נטוי דע"י צער חבירו נזכרין לו שאר עוונותיו ואז נענש על שאר עוונותיו, וענה הגר"ח זצ"ל דאה"נ אבל הוי יותר נזכרים דממש כקיר נופל.
מחולת המחנים כתב:אגב העלאת משפחתו של הגרא"י צוקר, רציתי לברר את ששמעתי פעם מיהודי יליד וויליאמסבורג, שהגרא"י הוא בנו של חד משרידי תלמידי ישיבת מיר בשנחאי החיים עמנו היום, הלא הוא המתמיד הישיש רבי בנימין צוקער (שוגער) לאיוט"א, מותיקי המתפללים ב"מירער מנין" בוויליאמסבורג, (הקיים עדיין כמדומני בראדני סטריט).
חברי הפורום מארה"ב בודאי יוכלו לאשר או להכחיש את זה.
ההוא דאמר כתב:הולשטיין כתב:באות ח' כתוב שלקח ק' דף בקדשים והוציא מכל דף הוראה למעשה לאו"ח והוראה למעשה לחו"מ.
יש כאן מי שיוכל לתת דוגמאות להוראות אלו?
דוגמא אחת, בזבחים דף ה' רמי ריש לקיש על מעוהי בבית המדרש. נפק"מ לנידון בפרקדן, בשינה ארעית והמסתעף.
קראקובער כתב:ההוא דאמר כתב:הולשטיין כתב:באות ח' כתוב שלקח ק' דף בקדשים והוציא מכל דף הוראה למעשה לאו"ח והוראה למעשה לחו"מ.
יש כאן מי שיוכל לתת דוגמאות להוראות אלו?
דוגמא אחת, בזבחים דף ה' רמי ריש לקיש על מעוהי בבית המדרש. נפק"מ לנידון בפרקדן, בשינה ארעית והמסתעף.
החכמה היא להביא נפק"מ מנושא שהוא מקיבעא דקדשים ולא ממשהו צדדי.
הולשטיין כתב:באות ח' כתוב שלקח ק' דף בקדשים והוציא מכל דף הוראה למעשה לאו"ח והוראה למעשה לחו"מ.
יש כאן מי שיוכל לתת דוגמאות להוראות אלו?
הולשטיין כתב:באות ח' כתוב שלקח ק' דף בקדשים והוציא מכל דף הוראה למעשה לאו"ח והוראה למעשה לחו"מ.
יש כאן מי שיוכל לתת דוגמאות להוראות אלו?
ההוא דאמר כתב:האם דובר כאן, על ירידתו לחדר אוכל של הישיבה באיזור 14:30 לאסוף את שיירי המאכלים של ארוחת הצהריים,
ולשוב לישיבה באיזור 15:00 בכסא הנוסטלגי ליד העמוד?
קלונימוס הזקן כתב:ההוא דאמר כתב:האם דובר כאן, על ירידתו לחדר אוכל של הישיבה באיזור 14:30 לאסוף את שיירי המאכלים של ארוחת הצהריים,
ולשוב לישיבה באיזור 15:00 בכסא הנוסטלגי ליד העמוד?
לא יודע אם דובר. אבל פשר האיסוף ידעת?
הוא היה אוסף רק כדי חצי קערת פלסטיק כתומה ודיו. לא להציל את השאריות התכוון. אולי אכל מהן בסוף הצום? (היה צם בכל הימים שמותר לצום בהם).
איש בן פרצי כתב:שמעתי פעם מקרובו שמאז חתונתו (או משהו כזה) לא ביקר אצל אביו, מפני חשש כיבוד או"א!
ושבחו הרא"ש (פ"ק דקדושין סי' נז).לבי במערב כתב:והלא מעשה רב (מהר"ם מרוטנבורג) הוא!
איש בן פרצי כתב:שמעתי פעם מקרובו שמאז חתונתו (או משהו כזה) לא ביקר אצל אביו, מפני חשש כיבוד או"א!
פייביש אופטובסקי כתב:א' שלח אלי דברים אלו:
אכן הרב צוקר מפונוביז ה' ישלח דברו וירפאהו הינו בנו של הצדיק רבי בנימין צוקר שליט"א מויליאמסבורג וחתנו של ראש ישיבת סלבודקה הגאון ר ברוך רוזנברג זצ"ל
אני הקטן זכיתי ללמוד בשעות אחה"צ עם הגאון רבי בנימין צוקר בביתו כשהייתי ילד ולמדתי ב"חדר" בוויליאמסבורג, היות ובחדר למדו אחה"צ לימודי חול "ליבה" ואאמ"ר זצ"ל התנגד לזה, אז הוא שכר את ר' בנימין שילמד איתי באופן פרטי בביתו וב"ה זכיתי ללמוד אצלו בעל פה כל משניות מועד,
לא ידעתי שר' בנימין היה בשנחאי אתה בטוח בזה
פנחסויפלל כתב:השמועה הנ"ל הסתובבה בזמני בישיבה ולא חושב שמישהו יודע אם היא נכונה.
אבל ניכר שכל המדברים כאן למעלה, לא מכירים את האיש הנזכר, ואילו היו מכירים לא היו מדברים. לא מחמת כבודו. אלא מחמת שאין איש דומה לו ביקום. ורק בוגרי פוניבז' שבינינו יבינו את כוונתי.
פנחסויפלל כתב:השמועה הנ"ל הסתובבה בזמני בישיבה ולא חושב שמישהו יודע אם היא נכונה.
אבל ניכר שכל המדברים כאן למעלה, לא מכירים את האיש הנזכר, ואילו היו מכירים לא היו מדברים. לא מחמת כבודו. אלא מחמת שאין איש דומה לו ביקום. ורק בוגרי פוניבז' שבינינו יבינו את כוונתי.
בסדר כתב:פלא שלא הוזכר כאן בפורום שאביו הגדול והצדיק רבי בנימין זצ"ל נסתלק ערש"ק העעל"ט בגיל 90. היה צדיק וגאון נשגב. רבו המובהק רבי יעקב קמנצקי אמר עליו שכשיבוא לבי"ד של מעלה יתגאה עם תלמיד זה. היה מלמד תינוקות, לתלמידים כתה א', בת"ת תפארת ירושלים ברובע איסט סייד במנהטן. היה גם מקורב להגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל, ויש כמה תשובות באגרות משה אליו.
החידוש הוא שבנו רבי אהרן יודא מאז החתונה לא ביקר אצל אביו משום ביטול תורה.
איש גבעות כתב:פנחסויפלל כתב:השמועה הנ"ל הסתובבה בזמני בישיבה ולא חושב שמישהו יודע אם היא נכונה.
אבל ניכר שכל המדברים כאן למעלה, לא מכירים את האיש הנזכר, ואילו היו מכירים לא היו מדברים. לא מחמת כבודו. אלא מחמת שאין איש דומה לו ביקום. ורק בוגרי פוניבז' שבינינו יבינו את כוונתי.
אכן ואכן.
לית דין בר נש
אף אני זכיתי לנקוט בשיפולי גלימתו.
פעם שהעזתי לדון לפניו בקרקע והוא סבר ששאלתי שלא ממן הענין, הרים עלי בקולו הנורא בחיבה מסותרה וגערה גלויה, והדברים מבהילים.
בסדר כתב:פלא שלא הוזכר כאן בפורום שאביו הגדול והצדיק רבי בנימין זצ"ל נסתלק ערש"ק העעל"ט בגיל 90. היה צדיק וגאון נשגב. רבו המובהק רבי יעקב קמנצקי אמר עליו שכשיבוא לבי"ד של מעלה יתגאה עם תלמיד זה. היה מלמד תיקונות, לתלמידים כתה א', בת"ת תפארת ירושלים ברובע איסט סייד במנהטן. היה גם מקורב להגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל, ויש כמה תשובות באגרות משה אליו.
.השוחט כתב:בכל זאת "כתבתי" כאן בעקיפין לפני 9 שנים... [הקטע השלישי הועתק בלשוני ממקום אחר שכתבתי עליו].
.השוחט כתב:בסדר כתב:פלא שלא הוזכר כאן בפורום שאביו הגדול והצדיק רבי בנימין זצ"ל נסתלק ערש"ק העעל"ט בגיל 90. היה צדיק וגאון נשגב. רבו המובהק רבי יעקב קמנצקי אמר עליו שכשיבוא לבי"ד של מעלה יתגאה עם תלמיד זה. היה מלמד תינוקות, לתלמידים כתה א', בת"ת תפארת ירושלים ברובע איסט סייד במנהטן. היה גם מקורב להגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל, ויש כמה תשובות באגרות משה אליו.
החידוש הוא שבנו רבי אהרן יודא מאז החתונה לא ביקר אצל אביו משום ביטול תורה.
מה כל כך פלא? אביו נפטר ביום ששי, וזה נודע רק אמש במוצ"ש, ואף אחד עדיין לא הספיק להוסיף כאן. ב"אלון בכות" כבר נידון.
השם של בנו הגאון שליט"א הוא רבי אהרן "יהושע".
בנימה אישית. רק אמש ראיתי את האשכול המופלא הזה, ואף אני הקטן זכיתי להכירו היטב.
ולמרות שרק אמש נודעתי על כך. אבל בכל זאת "כתבתי" כאן בעקיפין לפני 9 שנים... [הקטע השלישי הועתק בלשוני ממקום אחר שכתבתי עליו].
מסתבר שיש לי עוד מה להוסיף, אבל למי יש כח לקרוא 6 דפים כדי לראות מה כבר נכתב...
בקשר לביקור אביו.
אני שמעתי בשעתו שאביו הגיע לארץ. הוא שאל את הגראי"ל אם מחוייב לבטל תורה כדי להקביל פניו וענהו שכן.
ואז, אמנם לא נסע לנתב"ג, רק הלך להמתין לו בתחנת האוטובוס.... [לא יודע איזה].
שש ושמח כתב:.השוחט כתב:בכל זאת "כתבתי" כאן בעקיפין לפני 9 שנים... [הקטע השלישי הועתק בלשוני ממקום אחר שכתבתי עליו].
גם הקטע השישי, לא?
בסדר כתב:.השוחט כתב:בסדר כתב:פלא שלא הוזכר כאן בפורום שאביו הגדול והצדיק רבי בנימין זצ"ל נסתלק ערש"ק העעל"ט בגיל 90. היה צדיק וגאון נשגב. רבו המובהק רבי יעקב קמנצקי אמר עליו שכשיבוא לבי"ד של מעלה יתגאה עם תלמיד זה. היה מלמד תינוקות, לתלמידים כתה א', בת"ת תפארת ירושלים ברובע איסט סייד במנהטן. היה גם מקורב להגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל, ויש כמה תשובות באגרות משה אליו.
החידוש הוא שבנו רבי אהרן יודא מאז החתונה לא ביקר אצל אביו משום ביטול תורה.
בקשר לביקור אביו.
אני שמעתי בשעתו שאביו הגיע לארץ. הוא שאל את הגראי"ל אם מחוייב לבטל תורה כדי להקביל פניו וענהו שכן.
ואז, אמנם לא נסע לנתב"ג, רק הלך להמתין לו בתחנת האוטובוס.... [לא יודע איזה].
מתוך הקונטרס
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 67 אורחים