מגיה כתב:מתוך עדות רבי שמעון פירסט שראה את הח"ח בימי הכנסיה הגדולה בוינה:
" עוד זאת ראיתי לציין לדבר אחד שהרגשתי בו בגאון בעל החפץ חיים, ושמתי לב לזה היטב, שהוא לא הסתכל לשום אדם בפניו בעת שדיבר אתו וכו' וכו' , וזאת משום שעיניו היו תמיד למטה (וכהוראת הרמב"ן באגרתו הידועה), ולא ראיתי מי שימנה מעלה זו על הגאון הנ"ל "
בהסרטה לא ניתן לפספס את זה!
מה שנכון נכון כתב:מגיה כתב:מתוך עדות רבי שמעון פירסט שראה את הח"ח בימי הכנסיה הגדולה בוינה:
" עוד זאת ראיתי לציין לדבר אחד שהרגשתי בו בגאון בעל החפץ חיים, ושמתי לב לזה היטב, שהוא לא הסתכל לשום אדם בפניו בעת שדיבר אתו וכו' וכו' , וזאת משום שעיניו היו תמיד למטה (וכהוראת הרמב"ן באגרתו הידועה), ולא ראיתי מי שימנה מעלה זו על הגאון הנ"ל "
בהסרטה לא ניתן לפספס את זה!
ראה אגרות ומאמרי ח"ח סימן קיח [בהוצאות אחרות קיט] וצ"ע.
מגיה כתב:מה שנכון נכון כתב:מגיה כתב:מתוך עדות רבי שמעון פירסט שראה את הח"ח בימי הכנסיה הגדולה בוינה:
" עוד זאת ראיתי לציין לדבר אחד שהרגשתי בו בגאון בעל החפץ חיים, ושמתי לב לזה היטב, שהוא לא הסתכל לשום אדם בפניו בעת שדיבר אתו וכו' וכו' , וזאת משום שעיניו היו תמיד למטה (וכהוראת הרמב"ן באגרתו הידועה), ולא ראיתי מי שימנה מעלה זו על הגאון הנ"ל "
בהסרטה לא ניתן לפספס את זה!
ראה אגרות ומאמרי ח"ח סימן קיח [בהוצאות אחרות קיט] וצ"ע.
ועיין פה:http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?166595&$201502282339668
ודו"ק.
אמרתי אחכמה כתב:תרגום המסמך שהעליתי למעלה:
(ניסיתי לתרגם כפי מיטב יכולתי, אבל היות שהשפה האנגלית השתנתה הרבה מאז, וגם לרבות שאני לא מתמחה כל כך בשפה העברית, לכן יתכן איזשהו אי-דיוקים).
טוב לי כתב:אמרתי אחכמה כתב:תרגום המסמך שהעליתי למעלה:
(ניסיתי לתרגם כפי מיטב יכולתי, אבל היות שהשפה האנגלית השתנתה הרבה מאז, וגם לרבות שאני לא מתמחה כל כך בשפה העברית, לכן יתכן איזשהו אי-דיוקים).
יישר כח גדול. תרגמת מעולה.
מה שאני לומד ממסמך זה, שלא צפויות הפתעות נוספות, ולא הוסרט מעבר למה שכבר התפרסם. כמה חבל.
נוה הלבנון כתב:טוב לי כתב:אמרתי אחכמה כתב:תרגום המסמך שהעליתי למעלה:
(ניסיתי לתרגם כפי מיטב יכולתי, אבל היות שהשפה האנגלית השתנתה הרבה מאז, וגם לרבות שאני לא מתמחה כל כך בשפה העברית, לכן יתכן איזשהו אי-דיוקים).
יישר כח גדול. תרגמת מעולה.
מה שאני לומד ממסמך זה, שלא צפויות הפתעות נוספות, ולא הוסרט מעבר למה שכבר התפרסם. כמה חבל.
אכן נראה כדבריך.
אם ימצא כאן 'מבין' לסרטים דאז, שיסביר לנו מה המשמעות של אורך המטרים של הפילם -בתרגום לדקות בפועל.
נדע סופית האם להגיד קדיש או לא.
ויקיפידיה
פעולת מצלמת הקולנוע מבוססת על מנגנון מכני, המונע ביד, בקפיץ או במנוע חשמלי, המעביר את סרט הצילום הנגטיבי מול העדשה, וקרני האור העוברות דרכה רושמות עליו את התמונה. חשיפת הנגטיב לאור נעשית בסדרה של "תנועה (בלי חשיפה) – עצירה מול העדשה (חשיפה לאור) – תנועה" וכן הלאה. למעשה, מצלמת הקולנוע רושמת על סרט הצילום רצף של תמונות נחות, בקצב מסוים, שהקרנתן באותו קצב יוצרת את אשליית התנועה. קצב הצילום ופורמט הנגטיב עברו גלגולים רבים, מתחילת פיתוח הציוד, דרך כניסת הסרט המדבר (שדרש קצב צילום של 24 מסגרות בשנייה) ובהמשך המצלמות הביתיות. סרט קולנוע נמדד בדרך כלל ב"רגל" (Foot), שבפורמט 35 מ"מ יש בו 16 מסגרות. בתולדות הקולנוע ידועים פורמטים שונים (Film Formats): 3 מ"מ, 8 מ"מ המשמש בעיקר לסרטי חובבים, ומתאים להקרנת הסרט בחדר ביתי , סופר-8 מ"מ, 9.5 מ"מ, 11 מ"מ, 13 מ"מ, 15 מ"מ, 16 מ"מ המשמש לצילום סרטים תיעודיים או לסרטים דלי תקציב. בעבר רוב צילומי החוץ לטלוויזיה בוצעו בפורמט זה. , סופר-16 מ"מ, 17.5 מ"מ, 19 מ"מ, 21 מ"מ, 24 מ"מ, 26 מ"מ, 28 מ"מ, 38 מ"מ, 48 מ"מ, 50 מ"מ, 51 מ"מ, 54 מ"מ, 55 מ"מ, 56 מ"מ, 57 מ"מ, 60 מ"מ, 63 מ"מ, 63.5 מ"מ, 65 מ"מ, 68 מ"מ, 70 מ"מ רוחב המשמש לסרטים המוקרנים על מסך ענק במיוחד, ובהם סצנות רבות משתתפים (כגון סצנות קרב) המצדיקות מסך כזה, 75 מ"מ, Vista Vision והידוע והנפוץ מכולם – 35 מ"מ הרוחב המקובל לסרטי קולנוע המוקרנים בבתי קולנוע. רוחב זה מספק תמונה חדה גם בהקרנה על מסך גדול.
צולניק כתב:המקדש דוד היה באותה שנה בשנתו הל"ג, והדמות שבסרטון נראה הרבה יותר מזה.
גם הזיהוי של הגר"א ווסרמן, לדידי עדיין צ"ע.
מגיה כתב:במאמר אמת מה נהדר שצורף לעיל כתבו בהקשר להסתרת הח"ח מהמצלמה "יש לציין כי בכתבי תלמידיו של החפץ חיים והעדויות אודותיו, לא מופיע דבר על סירובו להצטלם".
דברים מפורשים להיפך יש בדברי רבי שמעון פירסט שהזכרתי לעיל: "ידוע כי הגאון בעל החפץ חיים זצ"ל הקפיד מאוד שלא לעשות ממנו תמונה, ואפילו בפספורט שלו לא היה תמונה שלו, והוא קיבל על כך רשות פרטית ומיוחדת ממדינת פולין".
וכבר האריך בענין התנגדותו של הח"ח, הרב ישר בפרק מיוחד בספרו כרך שני פרק ע"ט.
מכון אלחנן כתב:בימים האחרונים עסקו אצלנו רבות, כצפוי, בשאלה האם זה מרן הגה"ק רבי אלחנן הי"ד זצוק"ל או לא.
ובכן, ככל הנראה (לצערנו...) זה איננו ר' אלחנן.
1. ר' אלחנן היה באותה תקופה בגיל 48 בלבד. הדמות המופיעה בסרט נראית מבוגרת יותר.
2. המגבעת שלראשו אינה מהסוג שר' אלחנן היה רגיל לחבוש.
3. והעיקר, בעצם אין שום סיבה לחשוב שזה ר' אלחנן. אין דימיון מובהק בין הדמות שבסרט לדמותו של ר' אלחנן, מלבד קצת דימיון בצורת הזקן , שדומה לתמונות זקנו של ר' אלחנן בתקופות מאוחרות יותר.
אולי בסרטים הבאים האמורים להתפרסם (לפי השמועה) נזכה לראות גם את ר' אלחנן. אך יש לזכור שכפי הכתובבספר אור אלחנן (עמוד ס'), ר' אלחנן נלווה לכנסיה הגדולה הראשונה אל חמיו הג"ר מאיר אטלס ז"ל. הוא עצמו עדיין היה צעיר יחסית, ולא יצא טבעו בעולם כ"כ. לעומת זאת בכנסיה השניה, ובעיקר השלישית, תפס ר' אלחנן מקום מרכזי וחשוב.
מכון אלחנן כתב:אולי בסרטים הבאים האמורים להתפרסם (לפי השמועה) נזכה לראות גם את ר' אלחנן.
מיללער כתב:כמה תמונות יפות מהכנסי' פרסם הירשל ציק על הבלוג שלו:
http://theantitzemach.blogspot.com/2015 ... a.html?m=1
ברוך ברגר כתב:האם רואים את ה"נייטרא רב"
אמרתי אחכמה כתב:מכון אלחנן כתב:אולי בסרטים הבאים האמורים להתפרסם (לפי השמועה) נזכה לראות גם את ר' אלחנן.
מיהו בעל השמועה הזה?
הנה מה שכתבו באתר האוניברסיטה של דרום קורליינה:
שהסרט הזה מכיל כל קטעי סרטים הידועים מהכנסיה של 1923 שבאוסף פוקס ניוז.
שטייגעניסט כתב:אמרתי אחכמה כתב:מכון אלחנן כתב:אולי בסרטים הבאים האמורים להתפרסם (לפי השמועה) נזכה לראות גם את ר' אלחנן.
מיהו בעל השמועה הזה?
הנה מה שכתבו באתר האוניברסיטה של דרום קורליינה:
שהסרט הזה מכיל כל קטעי סרטים הידועים מהכנסיה של 1923 שבאוסף פוקס ניוז.
אין לך מושג כמה שמועות מסתובבות בלי שום חשבון, יש לי חבר שלאבא שלו יש סרט של 40 דקות !!! בה רואים גם את האמרי אמת וכו'.
אוהב אוצר כתב:אמרו לי שאכן יש סרטון מלא אשר נרכש בכמה מליונים טובים, יש אמת בשמועות הללו?
רוח קדים כתב:סרטןו המתעד את ישיבת פוניבז' דליטא, הבנינים, הבחורים, הצוות, וחבורה של הרב זצ"ל משנת תרצ"ב, מתגלגל כעת ברשת. מי יכול להעלות אותו?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 428 אורחים