בור הגולה כתב:ממלא מקומו ברבנו קראקא היה חתנו ובן אחותו הג"ר עקיבא קארניצר. גדול היה מאד בתורה וביראה, אבל נפטר בדמי ימיו, ועל מקומו התמנה בנו הג"ר יוסף נחמיה קארניצר.
חתנו של ר' יוסף נחמיה, היה הג"ר מנחם צבי אייזנשטאט, מח"ס "זכרון יצחק" על רמב"ן עה"ת, ו"מנחת צבי". היה מקורב להגרי"ז מבריסק. נפטר בשנת תשכ"ו בארה"ב.).
נוטר הכרמים כתב:בור הגולה כתב:ממלא מקומו ברבנו קראקא היה חתנו ובן אחותו הג"ר עקיבא קארניצר. גדול היה מאד בתורה וביראה, אבל נפטר בדמי ימיו, ועל מקומו התמנה בנו הג"ר יוסף נחמיה קארניצר.
חתנו של ר' יוסף נחמיה, היה הג"ר מנחם צבי אייזנשטאט, מח"ס "זכרון יצחק" על רמב"ן עה"ת, ו"מנחת צבי". היה מקורב להגרי"ז מבריסק. נפטר בשנת תשכ"ו בארה"ב.).
כמדומה שכבר היה מקורב לרבינו הגר"ח, היה עוסק בצ"צ, ויש ממנו זכרונות נפלאים בתקופת שהותו עם הגר"ח בווארשה. (אני מקוה שאיני מחליף באייזנשטאט אחר).
נטיעות כתב:מי היה חותנו של ר' שמעון?
בן יצחק כתב:בספר "חוט המשולש החדש" [הוצאות מכון דעת סופר תש"ס] כתוב: שחתנו היה ר' דוב בער שטערנברעג מקרלע (הונגריה)
המכונה ר' בער סיגעד ז"ל ע"כ.
האם ידוע עליו עוד פרטים ?
איש_ספר כתב:לפי המסופר נסיבות פטירתו קשורות לפורים, אחר שבויש בידי 'חסיד' אחד בסעודת הפורים.
מתפעל כתב:אמנם החסידים באופן כללי העריכו והעריצו את החתם סופר וצאצאיו.
דרומי כתב:אין זה לכבודו של הכת"ס
דרומי כתב:הדברים שהובאו כאן נראים כילקוט דמיונות.
בכל מקרה, אין זה לכבודו של הכת"ס לומר שאיזה מלה שאמר עליו איזה לץ בפורים גרמה לו לעגמ"נ עד כדי כך. ומי יודע מה באמת היה שם, אם בכלל.
בן יצחק כתב:בספר "חוט המשולש החדש" [הוצאות מכון דעת סופר תש"ס] כתוב: שחתנו היה ר' דוב בער שטערנברעג מקרלע (הונגריה)
המכונה ר' בער סיגעד ז"ל ע"כ.
האם ידוע עליו עוד פרטים ?
בור הגולה כתב:ממלא מקומו ברבנו קראקא היה חתנו ובן אחותו הג"ר עקיבא קארניצר. גדול היה מאד בתורה וביראה, אבל נפטר בדמי ימיו, ועל מקומו התמנה בנו הג"ר יוסף נחמיה קארניצר.
לר' יוסף נחמיה היה בן ר' שמואל שמעלקא שכיהן כראש בי"ד בקראקא ליד אביו. ר' שמעלקא נספה בשואה. בת אחת ניצלה, וגדלה אצל דודה ר' שבתי פרנקל. נישאה לר' נפתלי קפלן, בנו של רי"ח חתן ר' ירוחם ממיר, והוא נחשב כחתנו של רש"פ, וממשיך דרכו.
עליו כאן.
חתנו של ר' יוסף נחמיה, היה הג"ר מנחם צבי אייזנשטאט, מח"ס "זכרון יצחק" על רמב"ן עה"ת, ו"מנחת צבי". היה מקורב להגרי"ז מבריסק. נפטר בשנת תשכ"ו בארה"ב.
בנו יחידו ר' משה יוסף נחמיה, חתן ר' אליעזר שרייבר, נכדו של ר' יואל בר' שמעון נשוא האשכול.
חתן אחר היה הרב ר' שבתי פרנקל הידוע. הוא הוציא לאור מכתבי חותנו "שו"ת וחידושי רבי יוסף נחמיה", חידושי רבי יוסף נחמיה" עה"ת ו"דרשות רבי יוסף נחמיה" (כולם באוצר).
כאשר בא הגאון רבי שמעון סופר לכהן כרב בקרקא ביקר שם את התלמוד-תורה, וראה את העזובה השוררת שם, הלכלוך בכל מקום והחלונות שבורים וכו', הוא היה ממדינה שלא הורגל בזה. אבל אם היה בא ואומר לעשות תיקונים, היו אומרים עליו שהוא מהחפשים. פעם אחת בא הביתה בשמחה ובישר לבנו ידעת כבר נגיע לסדר בת"ת, החליטו על חוק ב'סֵים' על חוקי היגיינה. אבל כמובן עבר חודש, חצי שנה, והלכלוך מוסיף והולך... פעם אחת שאל לו בנו, ולמה לא נשתנה הדבר? אמר לו ומה אני יכול לעשות. אמר לו בנו, איני מבין, אבא, אם אתה מבין שכך צריך להיות, מה איכפת לך אם ירננו עליך שאתה חפשי? - אין לך דעת בני, אם היראים קוראים לאחד 'שייגץ', גם אם איננו שייגץ, אבל ברור שיגיע למדה זו.
איש_ספר כתב:צאאאי רבי שמעון סופר מקראקא:
בניו:
ר' עקיבא
ר' ישראל דוד שמחה בונם
ר' יואל מחסידי השפ"א והאמ"א
ר' שלמה אלכסנדרי (חמיו של ר' יוסף נפתלי שטרן)
ר' אשר סופר מחסידי ר' דודיל מסקוויר.
חתניו:
ר' עקיבא קורניצר מ"מ ברבנות קראקא
ר משה אשר ראטה.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 200 אורחים