הגהמ כתב: ובכל זאת נראה לי שחשוב להבהיר שהמשכילים שדנו ורבו על אישיותו של ריא"מ עשו כן בעיקר על סמך החיבורים המפוקפקים 'מגן וצנה' ו'קול סכל' שפורסמו ע"י אנשים מפוקפקים בעצמם, ועדיין אין כל הוכחה עובדתית לבעלותו של ריא"מ עליהם. כמדומני שעד דורנו אנו לא התחשבו חכמי התורה עם פרסומים אלו
ולהזכיר כי גם ה"ארי נוהם" נדפס לראשונה רק מאתיים שנה (!!!) אחרי הסתלקותו, והמדפיס עצמו מפוקפק בעצמו כנ"ל, וכוונתו מפוקפקת בוודאי וכו'. אם כן איך נתפוס דברים כנגד ריא"ם על סמך חיבורים הנדפסים לאחר מותו בשמו, בשעה שכל הספרים שנדפסו על ידו בחייו נתקבלו בתפוצות ישראל.
ואם כי לא נעלמה מאתי ההתייחסויות של הרמח"ל או של החיד"א להספר הנ"ל (שעדיין לא נדפס), עדיין צריך לדעת מה היה לפניהם ומה הדפיס לפנינו אותו יוליוס פירסט...
ויש עוד להאריך, ודי בזה לע"ע.