אליסף כתב:שמעתי שהיו שני גדולים שבלטו ביחסם הנפלא לנשותיהם
רא"ז מלצר ור"י אברמסקי
קיים זה מה שכתוב בזה
אליסף כתב:שמעתי שהיו שני גדולים שבלטו ביחסם הנפלא לנשותיהם
רא"ז מלצר ור"י אברמסקי
פרנקל תאומים כתב:יש''כ. יש מר' מנחם עזרא צאצאים עם השם אברמסקי?
ומה עם הבן משה?
סלקא דעתך כתב:רואה האורות הקדוש כתב: כותב הרב אברמסקי על הכתרתו כראב"ד פ"ת (מישהו יודע אם רבנותו שם התקיימה בפועל)
מכיוון שהוא לא קיבל רשות לצאת מרוסיה אז פ"ת מנתה את ר'ראובן כץ, והגר"י שמר לו ע"ז טינה ולא ביקר בפ"ת (אולי חוץ מפעם אחת?)
פרנקל תאומים כתב:יש מר' מנחם עזרא צאצאים עם השם אברמסקי?
פרנקל תאומים כתב:סלקא דעתך כתב:רואה האורות הקדוש כתב: כותב הרב אברמסקי על הכתרתו כראב"ד פ"ת (מישהו יודע אם רבנותו שם התקיימה בפועל)
מכיוון שהוא לא קיבל רשות לצאת מרוסיה אז פ"ת מנתה את ר'ראובן כץ, והגר"י שמר לו ע"ז טינה ולא ביקר בפ"ת (אולי חוץ מפעם אחת?)
במאמרים מר' מנחם עזרא זצ''ל שהועלו כאן לעיל מספר הזיכרון ''כנסת ישראל'' מתבאר שהעובדה היא עובדה אבל הפרשנות הינה הפוכה.
הגר''י זצ''ל מנע את עצמו מלבוא בשערי פ''ת כדי שלא להשיג את גבולו של הגר''ר כ''ץ זצ''ל, שלא יאמרו שלא השלים עם העובדה שאין הוא רבה של העיר.
ולא מפני ששמר טינה חלילה.
כולי האי כתב:פרנקל תאומים כתב:סלקא דעתך כתב:רואה האורות הקדוש כתב: כותב הרב אברמסקי על הכתרתו כראב"ד פ"ת (מישהו יודע אם רבנותו שם התקיימה בפועל)
מכיוון שהוא לא קיבל רשות לצאת מרוסיה אז פ"ת מנתה את ר'ראובן כץ, והגר"י שמר לו ע"ז טינה ולא ביקר בפ"ת (אולי חוץ מפעם אחת?)
במאמרים מר' מנחם עזרא זצ''ל שהועלו כאן לעיל מספר הזיכרון ''כנסת ישראל'' מתבאר שהעובדה היא עובדה אבל הפרשנות הינה הפוכה.
הגר''י זצ''ל מנע את עצמו מלבוא בשערי פ''ת כדי שלא להשיג את גבולו של הגר''ר כ''ץ זצ''ל, שלא יאמרו שלא השלים עם העובדה שאין הוא רבה של העיר.
ולא מפני ששמר טינה חלילה.
וזה לא עזר לו שהנה אנו רואים שגם כשלא הגיע יש כאלו שחשבו שיש לו טינה על ר"ר זצ"ל
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:ג. באמצע סידור גט, לא היה לאף אחד רשות להפריע. זולת כאשר בא טלפון מאת 'הרב קרליץ' מארץ ישראל. היא הורשתה להפריע ולהכנס להחדר למסור לו את הטלפון. כנראה שהחזו"א, שלא היה לו טלפון בביתו כמובן, היה מסדר מראש מתי להתקשר למשרדו של הגרי"א שהיה בו טלפון, כמובן. ולכן לא רצה לבזבז את זמנו וטרחו. הם הבינו שהחזו"א היה מביא את שאלותיו הקשות להגרי"א, והרוצה להאמין יאמין.
מתהלך כתב:אולי מישהו יעזור לי למצוא אבדתי.
זכרתי שבפניני רבנו יחזקאל מובא סיפור שבו דיבר על הנוהג שלו לא לדבר בפני נשים. חיפשתי בפניני ולא מצאתי.
מישהו מכיר?
מה שנכון נכון כתב:מתהלך כתב:אולי מישהו יעזור לי למצוא אבדתי.
זכרתי שבפניני רבנו יחזקאל מובא סיפור שבו דיבר על הנוהג שלו לא לדבר בפני נשים. חיפשתי בפניני ולא מצאתי.
מישהו מכיר?
איש_ספר כתב:ברשימתו של רבי יעקב עדס של הגר"י אברמסקי, כתב הרב עדס בין היתר:ה. בספר חזון יחזקאל בכרך מועד ב' אחרי כמה מסכתות ולפני הביאורים למסכת שקלים יש הקדמה מהמוציא לאור וכתוב שם שמסכתות אלו שבסוף כרך זה לא הדפיסם החזון יחזקאל בחייו אף על פי שנכתבו שנים רבות לפני פטירתו עוד בהיותו ברוסיא בזמן מלחמת העולם הראשונה והסמוך לזה והיה להרב אברמסקי טעם כמוס שגילהו רק ליחידים מפני מה אינו מוכן להדפיסו ואמר שמקוה שיוכל לכתוב הכל מחדש עם הוספות ואז ידפיס אבל כיוון שלא זכינו לזה הם אחרי פטירתו כן הדפיסו גם על מסכתות אלו כל זה כתוב שם בהקדמה וסיפר לי הרב מנחם ז"ל שהסיבה היה שמפני מהומות מלחמת העולם הראשונה והמצב ברוסיא בתקופה ההיא והסמוך היה איזה מהזמנים שלא היה כל כך אפשרות להחזון יחזקאל להקפיד על תקנת עזרא שבגמרא בברכות דף כ"ב ואף שכתוב שם בגמרא שביטלו תקנה זו בגברים אבל מבואר בגמרא שם שמידת חסידות להקפיד על זה ולכן לא רצה להדפיסם
ו. אולי באמת היה ראוי להמשיך להשאיר זה כדבר כמוס כמו שכתבו שם בהקדמת הספר אבל אחרי שכמדומני שמרן הגר"ח קניבסקי שליט"א בספרו אורחות יושר הנפוץ מאוד כתב ופרסם שסגולה שספר יתקבל בכלל ישראל הוא להקפיד על תקנת עזרא אולי כבר אין צורך לשמור את הסיפור הנ"ל להמשיך להיות נסתר ומותר לפרסמו
לפני כחמש עשרה שנה, שמעתי את המעשה מרבי יעקב עדס, סמוך ונראה להתוודעותו לענין מר' מנחם עזרא ז"ל. לגודל התפעלותו מן הסיפור, הוא נכנס למרן הגרש"ז אויערבך (שנכח באותו יום בשכנותינו), לספר לו את העובדה, ואני הק' עמו. זכור לי היטב את התרגשותו של הגרשז"א מהסיפור.
סיפרתי ע"כ גם לתלמידו הגרממ"ש וקבלתי ע"כ את המכתב הבא:
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 15 אורחים