אחרי עיון ובדיקה, אכתוב כאן את המידע עליו שיש בידי שבדקתי בעצמי את נכונותו [בספרי התולדות מצאתי כמה טעויות, כגון: יש ספרים שכותבים שהוא עלה לא"י בשנת ר"צ, וגם יש שכתבו שהוא גלה מצפת בשנת ש"ה].
אשמח להשלמות. לא הכנסתי כאן מידע נכון שיש עליו בספרי התולדות, כגון בהקדמת ר' בצלאל לנדוי למהדורה של תיקון יששכר שקיים באוצר, וכן בתחילת מאמרו של דוד דורון בספונות יח, עמ' 279, הקיים באוצר.
[האשכול רלוונטי במיוחד לקראת ט"ו בשבט העומד בפתח, שהרי מנהג אכילת הפירות בט"ו בשבט נזכר בתיקון יששכר כמעט לראשונה]
ציוני הדפים הם לפי דפוס שנת של"ט שהוא הנמצא באוצר החכמה. [אגב, המהד' הראשונה, משנת שכ"ד, קיימת סרוקה באתר הספריה הלאומית]
1. עלה לא"י מפאס שבמרוקו (הקדמתו העברית לסרח עמ' 1 שורה 4, הובא בספונות יח עמ' 280).
2 - הוא מספר על מעשה משנת רפ"ז שאז היה גר בירושלים ולומד לפני הגאון מהרלב"ח (תיקון יששכר דף כח סע"ב).
3 - אח"כ ישב בצפת ולמד שם בהתמדה (הקדמת ספרו דף ד ע"א, ושם ד ע"ב, ושם ה ע"א ושם ז ע"ב, ושם קט ע"א) ובשנת רצ"ח נאלץ לצאת לחו"ל (שם), ושם חיבר את ספרו בשנת רצ"ט (שם, אולם ראה להלן סעיף 5).
4 - במהלך מסעו בחו"ל היה "בהרבה מקומות... בארץ התוגרמה" (עג ע"ב), כגון בקושטא שבטורקיה כמובא בספרו דף לג ע"א. גם היה בסלוניקי (יב ע"א, וגם בקולמוס גליון 21 עמ' 9, מובא צילום חתימת הספר וכמדומני שפענוחו הוא "וזיכני להשלמתו היום יום שישי בשבוע סוף חודש אלול של שנת הרצ"ט ליצירה בשאלוניק העיר הגדולה לאלהים...", ואגב שם בצד הגיה וכתב "גם העתיקו פה צפת שבגליל העליון רקב"ב?? היום יום שני שבוע תזריע ר"ח ניסן שנת השל"ד ליצירה").
5 - אח"כ חזר לצפת, שהרי מצאנו אותו שם בשנת ש"ו (בנר המערב כתב שחזר בשנת ש"ו, כנראה ע"פ תיקון יששכר דף ז ע"א "השנה הזאת שנת הש"ו ליצירה שלח החכם כה"ר חיים חבר מדמשק מקום דירתו, לפה צפת תוב"ב, לוח לבני קהל..." , אלא שאם זה המקור אז צ"ל שחזר לכל המאוחר בשנת ש"ו), וכן מצאנו אותו בצפת בשנת שי"ב (שם כט ע"ב), ובשנת שי"ט (שם סא ע"א). דוד דורון (ספונות יח עמ' 281 הערה 14 מביא ע"פ התיקון יששכר דף לב ע"ב שהוא חזר לצפת כבר בשנת ש"ה, אך לדעתי אין משם ראיה, שהרי יתכן שכתב זאת בשנה מאוחרת יותר והוא מתאר את מה ששמע שאירע בצפת בשנת ש"ה)
6 - בספרו ישנם תוספות שהוא הוסיף בשנים מאוחרות, משנת שי"ב ושנת שי"ט ועוד, כמו שהבאתי לעיל, והם מסומנות על ידו בבירור. [בקולמוס (גליון 21 עמ' 9) נכתב "בידינו כתב היד של המחבר, והגהותיו בצד הספר. מעיון בתאריכים השונים המוזכרים שם נראה שהספר נכתב ותוקן בין השנים ש-שכג. בין השאר מוזכר שם שבשנת ש"ו השלים את הספר... מצאנו הגהות נוספות בגליונות משנת שי"ט ומשנת שכ"ג". מסתבר שהם מתכוונים להגהות המסומנות הנ"ל. ראה בספונות שם הערה 14 שיש מי שרצו לומר לאור ההגהות הנ"ל שהספר חובר עד לשנת ש"ה או שי"ד, אך לא הבנתי את דבריהם, שהרי ברור שיש בספר הגהות ספציפיות, אולם דווקא זה מלמד שכל השאר חובר בשנת רצ"ט]