בספר יד חיים ח"ב (סי' ו - על הכפתור ופרח, בהערה) כתב:
על הגאון רבי יהודה ירוחם פישל פירלא (פערלא) בעל הביאור המקיף לספר המצות דרב סעדיה גאון
(ג) ומהיות כי כללים אלו סידרתי בעודי מעיין בספר פרחי ציון שעל כפתור ופרח, אמרתי להציע כאן ממה שכתבתי על הגרי"פ פירלא זיע"א. נולד בוורשה בערך שנת תרט"ו. ונפטר בירושלים בשנת תרצ"ז (1937).
וכבר תוקן לעיל שצ"ל תרצ"ד (1934).
במכתבו שהועלה בקובץ דלעיל, כתב להגאון ר' פסח צבי (!) פראנק, שע"פ הפספורט שלו כתוב שנולד בשנת 1845, היינו תר"ה. וכן צ"ל אם נכונה השמועה בפי ה' איש בער לעיל, שקיבל ברכה מהגאון ר' שלמה איגר, שנפטר בתרי"ב. [גם אם נשער שנתחלפו שמות המברכים, הרי ע"ט שנים לא נחשב אריכות ימים כמו פ"ט.]
אלא שממשמעות לשונו הזהיר נוצרה הרגשה כאילו אין הפספורט כ"כ מדוקדק (ל' המעטה) וכי הוא לא מציג את מספר שנותיו האמיתיים. אך לא אדע אם להחמיר או להקל. (מישהו חישבן ע"ג המכתב שיוצא שהיה בן 81 כאשר ביקש סרטיפקט לעלות. ובכל זאת אינני יודע איזה הם העדיפו, בני שבעים או בני תשעים.)
ובוויקיפדיה כתוב שנת 1846, ואינני יודע על מה אדניה הטבעו. ושם יש קישור לידיעה ב'דאר היום' מפטירתו (מצורף למטה) שכתוב שהיה למעלה מבן תשעים, ולפי"ז צ"ל שאף שבפספורט היה כתוב 1845, באמת נולד
לפני כן.
גם ההשערה שהספר פרחי ירוחם שהוזכר מעל קברו הוא הוא חיבורו שעל הכפתור ופרח מוחזקת ע"י הידיעה ב'דאר היום'. אלא שאין משם פתרון לתעלומה, מתי נשתנה שמו?
לגבי מבטא השם פערלא, אינני יודע אם זה ראיה או לא, אך שמעתי פעם קלטת משיעורו של הגאון ר' אהרן סולובייציק (בעניני פסח) שהזכיר "עס איז געווען א באלעבאס אין ווארשא, איך געדענק איהם נאך אלץ קינד, עהר האט געהייסען פערלא" (הלמ"ד בביטוי ליטאי בין קמץ לחולם אבל בודאי לא פתח). כל זה מזכרוני כעבור כעשרים שנה, ובלי אחריות.