אותה אבקש כתב:ישנו פירוש 'כתם אופיר' מהרה"ק מקאמארנא זי"ע, בשנים האחרונות נדפס כספר בפנ"ע.
אכן, במכתבו הבא של ר"י מונדשיין העיר על כך (בכוונה המתנתי מלעלותו, בתקווה שמישהו מהפורום יגלה זאת מדעתו...)
אותה אבקש כתב:ישנו פירוש 'כתם אופיר' מהרה"ק מקאמארנא זי"ע, בשנים האחרונות נדפס כספר בפנ"ע.
פלוריש כתב:בשבוע שעבר נפטר אחיו, הרב פרופ' אהרן מונדשיין ז"ל.
כתב ...
חד ברנש כתב: אכן, במכתבו הבא של ר"י מונדשיין העיר על כך (בכוונה המתנתי מלעלותו, בתקווה שמישהו מהפורום יגלה זאת מדעתו...)
לבי במערב כתב:המאמר המדובר נמצא ב'ספרנים'ס־בלאָג'.
לבי במערב כתב:מוסג"פ:
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אבל האבסורד הוא שהוא השתייך לחוג שהכריזו על מנהיגיהם לא פחות ולא יותר אלא 'נשיא הדור', כאילו כל הדור כפופה אליהם. עד שהרחיקו לכת והכריזו על מנהיגם כמשיח ממש. ולא רק החסידים השוטים אלא המנהיג בעצמו הכריז שחמיו הוא נשיא של כל הדור, ולכן בע"כ שהוא היה משיח (עי' קונטרס בית רבינו שבבבל). הטחת אשמה בנגעי עצמו מביא לידי גיחוך מר.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:קריתי עכשיו חלק המאמר בכרם חב"ד על אודות ההתנגדות, והרמה היא באמת רחוק מכפי שמציירים אותו פה. הדפים הראשונים מלאים ספין ואי הבנה נוראה, כאילו לא טרח להבין את הצד שכנגד ולו רק כדי להפריך אותו.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:סבת הצנזור של הרב אליאך הוא בלי ספק משום הפחד שמא יבאו התינוקות וישתמשו בהסכמת הגר"ח מוואלאזין על הביאור להלכד בפח ההשכלה. אני לא מזדהה עם העמדה הזאת, אבל זה מה שהם חושבים - הכוונה להרב אליאך ויועציו. למשוך את החוט מזה כאילו ציבור המתנגדים מתביישים מהעבר שלהם, ורוצים להשתיק את התפשטות ההשכלה בליטא, הוא פרי דמיונו.
הפצת המעיינות כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:סבת הצנזור של הרב אליאך הוא בלי ספק משום הפחד שמא יבאו התינוקות וישתמשו בהסכמת הגר"ח מוואלאזין על הביאור להלכד בפח ההשכלה. אני לא מזדהה עם העמדה הזאת, אבל זה מה שהם חושבים - הכוונה להרב אליאך ויועציו. למשוך את החוט מזה כאילו ציבור המתנגדים מתביישים מהעבר שלהם, ורוצים להשתיק את התפשטות ההשכלה בליטא, הוא פרי דמיונו.
מנין לך מהו סיבת הצנזור ומה הם חושבים?
חיים שאול כתב:שמעתי מסבי שיחי׳ שלמד בכפר חסידים שכשבא בבחרותו ר"י מונדשיין להבחן אצל הגרא"א מישקובסקי זצוק"ל שאלו ׳הרב׳ מי יהיה הסמכות העליונה בשבילך, אני או הרבה? ענה לו - הרבה, והרב לא הסכים לקבלו בגלל זה (אחיו כן למד בכפ"ח)
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:מאיפוא ידע מונדשיין אחרת? הוא זה שהאשים אותו בסיבות שקריות.
הפצת המעיינות כתב:ליטוואק פון בודאפעסט כתב:מאיפוא ידע מונדשיין אחרת? הוא זה שהאשים אותו בסיבות שקריות.
בדיוק. לא אתה יודע ולא הוא ידע ולכל אחד זכות לכתוב מה שנראה לו
מתוך אי ידיעה אני שואל, האם זו מקרה יחיד בספרו של אליאך? לא מצאתי כאן אשכול על הספר.
איש_ספר כתב:יש באוצר ספר שלם, שכחתי את שמו, תהלים, עם הדגשת כל התיבות המשמשות כשמות ספרים !
אלטנוישול כתב:אגב שמות ספרים, כבר כתבתי במקו"א שהמקדש, המשכן, כליהם ובגדי כהניהם, הפכו למקור בלתי נדלה לשמות ספרים.
פולסברג כתב:מי יכול להביא לנו דבריו הנפלאים והמקוריים על שבתי צבי, שנפרסו על כמה מגליונות דאצ'ה ז''ל.
איש_ספר כתב:אמת שחטא גדול חטא, בכתיבותיו הבזויות על הגר"א, והלוואי ותהי מיתתו כפרתו, אבל דוקא החלק הזה, אין בו כ"כ אשם. שהרי זה ממקור יניקתו, הוא כתב בגלוי מה שהם חושבים בשקט, ברהיטות מה שהם כותבים בעילגות. (אמנם כשפעם הזכרתי לו בביקורת את שתיקתו של הרבי הרמ"מ על כתיבתו בכרם חב"ד, הוא טרח לכתוב לי שאבדוק בבקשה מה היה מצבו הרפואי של הרבי כשהגליון ההוא הופיע, לאמור: הוא לא הרגיש בנוח מייחוס כתיבתו לרבי) זה מחד, ומאידך איש לא יקח ממנו את היותו הראשון שעמד בפרץ נגד "המשיחיות" שהפכה את חב"ד לכת, וכידוע מדובר על הזמנים שבהם הנגע פשה בכולם, (ויותר מכך, אע"פ שהיו יותר מרמזים מעודדים מצד האדמו"ר עצמו, ולא מדובר על תקופת חוליו של האדמו"ר).
א איד כתב:כרם חב"ד גל' 4 ח"א (נמצא בה"ב, חסר באוצה"ח).
"הגר״א וחלקו במלחמתה של וילנה בחסידים", בתוך: צדיק ועדה, מרכז זלמן שזר, תשס"א.
תורף דבריו (ע"פ כרם חב"ד; את מאמרו השני לא ראיתי), שקהל וילנא שנלחמה בחסידים מסיבות אינטרסנטיות, שכרו עדי שקר שהעידו לפני הגר"א על עדת החסידים דברים שלא כהוגן, והגר"א האמין להם.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: תולדות ו־ 497 אורחים