ביליצר כתב:בסוף ימיו 'נאלץ' לגור במחסן ברח' זכרון יעקב כשמטתו משמש ככסאו וספתו.
הרהורים אחר מיטתו של ידידי הצדיק רבי אורי זוהר זצ"ל אשר קיים בנפשו התקן עצמך בפרוזדור כדי שתכנס לטרקלין
בעה"י מ"ז למטמוני"ם
עיני עיני זולגות דמעות ומעי חמרמרו בהגיעני השמועה על פטירת יקירינו ידידי הצדיק הרב אורי זוהר זצ"ל, אבדנו כלי חמדה. יושב ערבות שש ושמח בבוא אליו נפש נקי וצדיק.
באחד משיחותי שאבדלחט"א עם הצדיק רבי אורי זללה"ה אמר לנו אהא דקתני במתני' אבות "כך היא דרכה של תורה פת במלח תאכל ומים במשורה תשתה ועל הארץ תישן וחיי צער תחיה ובתורה אתה עמל ואם אתה עושה כן אשריך וטוב לך אשריך בעוה"ז וטוב לך לעוה"ב, ושאל רבי אורי זללה"ה וכי אכפת לו להקב"ה אם אוכל פיצה, אלא כונת התנא "תאכל מה שתאכל" רק השאלה היכן הראש שלך מונח, ואידך זיל גמור...
הוא הגבר אשר קיים בשלמות "התקן עצמך בפרוזדור כדי שתכנס לטרקלין" / הוא הגבר אשר עמד לנגד עיניו מימרא דשמואל עירובין נ"ד א' חטוף ואכול חטוף ואישתי דעלמא דאזלינן מיניה כהלולא דמי, סוף דבר הכל נשמע את האלוקים ירא ואת מצותיו שמור כי זה "כל האדם" עליו ועל כמותו א"ר יוחנן [ברכות י"ז א'], כי הוה מסיים ספרא דאיוב "סוף אדם למות וסוף בהמה לשחיטה, והכל למיתה הם עומדים, אשרי מי שגדל בתורה ועמלו בתורה ועושה נחת רוח ליוצרו וגדל בשם טוב, ונפטר בשם טוב מן העולם. / הוא הגבר אשר אמר עליו שלמה בחכמתו טוב שם משמן טוב "ויום המות מיום הולדו" / הוא הגבר אשר אמרו סוכה נ"ג א' אשרי זקנותנו שכפרה את ילדותנו. / הוא הגבר דמרגלא בפומיה דרבא [ברכות י"ז א'] תכלית חכמה תשובה ומע"ט. / הוא הגבר דא"ר אבהו ברכות ל"ד ב' במקום שבעלי תשובה עומדין צדיקים גמורין אינם עומדים. / הוא הגבר דאמרו שבת ל"ב א' ואלו הן פרקליטין של אדם תשובה ומע"ט. / הוא הגבר דאמרו שבת נ"ו ב' אין לך גדול בבעלי תשובה יותר מיאשיהו בדורו ואחד בדורנו כו' / הוא הגבר רבי אורי זללה"ה גדול בבעלי תשובה מפורסם באמיתתו. / הוא הגבר המכונה בקהלת איש מסכן וחכם אשר מלט את העיר בחכמתו בתשובה ומעשים טובים, הוא הגבר אשר זכה לחכמה שתעוז לחכם זו תשובה ומעשים טובים. / הוא הגבר אשר בכה רבי יש קונה עולמו ולא דיין לבעלי תשובה שמקבלין אותן אלא שקורין אותן רבי. / הוא הגבר שיתקנאו כולם כיצד קנה עולמו הנצחי, ורוכב ערבות שש ושמח בבוא אליו נפש נקי וצדיק.
הוא הגבר דקיים בנפשו תמיד, מימרא דר"א שבת קנ"ג א' שוב יום אחד לפני מיתתך, וכי אדם יודע איזהו יום ימות אלא ישוב היום שמא ימות למחר ונמצא כל ימיו בתשובה, וכדאמר שלמה בחכמתו בכל עת יהיו בגדיך לבנים ושמן על ראשך אל יחסר / הוא הגבר הפקח דאריו"ח שם דאמר להו המלך הללו שקישטו את עצמן לסעודה ישבו ויאכלו וישתו / הוא הגבר דא"ר יונתן [יומא פ"ו ב'] גדולה תשובה שמביאה את הגאולה, ואיתא במו"ק ט"ז ב' א"ר שמואל בר נחמני א"ר יונתן מאי דכתיב נאם דוד בן ישי ונאם הגבר הקם על, נאם דוד בן ישי שהקים עולה של תשובה, אמר אלהי ישראל לי דבר צור ישראל מושל באדם צדיק מושל יראת אלהים. / הוא הגבר אשר אמר עליו ריב"ל [ע"ז י"ט א'] אשרי מי שמתגבר על יצרו כאיש במצותיו חפץ מאד.
הוא הגבר שנתוודע מהו האושר האמיתי, הממלא כל חדרי לבב, מהו טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף, מהו שכר הכובש את יצרו, שאין משלו עלי חלד, מהו פסגת האדם בעולמו, עשיית נחת רוח למי שאמר והיה העולם, גם בעוה"ז תתענג נפשו, בשמחת לב של סיפוק העולה על גדותיו, יודע הוא האמת הטהורה, כי אין כבוד אלא תורה. / הוא הגבר אשר עמדו לפניו עשרות בשנים מאמר שלמה המלך זכור את בוראיך בימי בחורתיך, עד אשר לא יבאו ימי הרעה והגיעו שנים אשר תאמר אין לי בהם חפץ, כי את כל מעשה האלוקים יביא במשפט על כל נעלם אם טוב ואם רע. / הוא הגבר אשר התעשת מחלומות שוא והנאות חולפות, כחלום יעוף, וכענן כלה, וכרוח נושבת, כל כולו בער בלהבת קודש, רשפי אש שלהבתיה, על משכבו בלילות ירנן ברגשות הומות קדושה חיפשתיך בוראי שאהבה נפשי, שאון תשוקתי אליך יוצרי הומה כאשד קצף גלי הים והגעגועים העזים שורפים את נפשי, שימני כחותם על לבך כחותם על זרועך, מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה ונהרות לא ישטפוה אם יתן איש את כל הון ביתו באהבת התורה בוז יבוזו לו.
רבי אורי הצדיק זללה"ה אתה המכיר את המיית החוצות הפרועות שאת השחץ נפתולי החיים, המשך בפעולותיך בעוה"ז לפני כסא הכבוד, אנא היה נא עם פפיות שלוחי עמך בית ישראל להמליץ טוב ולהתחנן לפני כסא הכבוד שיערה רוח טהרה ויזרוק עלינו מים טהורים, ויעביר רוח טומאה מן הארץ יקדשנו ויטהרנו בקדושתו ויגלה כבוד מלכותו עלינו, וקרב פזוינו מבין הגוים ונפוצותינו כנס מירכתי ארץ.
סוף דבר הכל נשמע את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם.
ראש כתב:https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=7&t=5130&p=41831&hilit=%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%99+%D7%96%D7%95%D7%94%D7%A8&sid=e2ed5aa554b23f6a69dc59db412e7010#p41828
יאיר1 כתב:אומרים, שפעם שאלו אותו מתי יפסיק להיות 'חוזר בתשובה'.
והשיב כאשר אתחיל לדבר בתפילה.
ראש כתב:לא הוא אמר את זה, אלא הרב מרדכי ארנון ז''ל.
אוהב ציון כתב:בס"ד
לא ידוע לנו מהדורות האחרונים ובכלל - אדם שעשה קידוש ה' עצום והרואי שכזה, בעצם חזרתו לאלוקיו.
גביר כתב:היה יהודי בצרפת שאינו זוכר את שמו הפרטי, שם משפחתו היה לוי, היה תלמידו של פילוסוף ידוע שם ואאל"ט ממנהיגי מרד הסטודנטים, אחר כך זכה ועשה תשובה ונתבש"מ כאן באה"ק [אאל"ט התגורר בבית וגן].
אבני גזית כתב:ראוי להיזכר משפט המחץ שלו, כשחילוניים שאלו אותו איך וויתר על הכל וחזר בתשובה -
הוא השיב בשנינות פולנית; "אה, גמרתי להיות פראייר".
והמשפט הזה עורר רבים רבים לבדוק מה הוא מתכוון...
פילווישוק כתב:דמות מקבילה ניתן לראות בר' נתן בירנבוים, מטביע הביטוי "ציוניזמוס", שותפו של הרצל בייסוד התנועה הציונית, לאחר מכן מנהיגה של תנועת האידישיסטים שמנתה רבבות, ובהמשך ממייסדי ומנהיגי אגודת ישראל. רבים מצאצאיו מפארים קהילות שונות ביהדות הנאמנה.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 242 אורחים