תרשישי כתב:אגב, המלוא הרועים זי"ע היה חסיד כפשוטו כידוע.
יעקל כתב:מישהו יודע למה (עד כמה שאני יודע) בני המשפחה הוותיקה הזאת פחות נמשכו לחסידות מאשר משפחות רבניות אחרות ?
גנזאי כתב:ראשית, עצם היות רמ"ח ליטש-ראזענבוים מתלמידי ר' אלעזר לעוו די בה כדי שלא יהא מקורב לחסידים.
יעקל כתב:תרשישי כתב:אגב, המלוא הרועים זי"ע היה חסיד כפשוטו כידוע.
כן, אני חושב שהוא נסע לרבי מלובלין ז"י עלינו.
גנזאי כתב:ראשית, עצם היות רמ"ח ליטש-ראזענבוים מתלמידי ר' אלעזר לעוו די בה כדי שלא יהא מקורב לחסידים.
שנית, במש"כ תרשישי, כמדומני שאליבא דאמת לא היה נוסע לצדיקים מעולם, ורק "הזדמן לו להיות במחיצתם של כמה אדמורי"ם שביקרו בק"ק סעליש, כמו הגה"ק ר' חנני' יו"ט ליפא טייטעלבוים מסיגעט בעמ"ס קדושת יום טוב והגה"ק ר' שלמה שפירא ממונקאטש, ונתבשם הרבה מתורתם ועבודתם בקודש; ואף שלא שינה את התנהגותו והמשיך במנהג אשכנז כאשר קיבל מאבותיו הקדושים, אבל כמה גינוני חסידות ופרישות כן קיבל על עצמו, והכל בהצנע לכת. לימים גם רכש בקיאות גדולה בספרי תלמידי הבעש"ט זי"ע ובכמה ספרי ח"ן, כאשר נראה בעליל בספרו הגדול לחם רב על הסידור" (ל' ר' שמואל אבא גראס בתולדות המחבר שבהקדמה ל"לחם רב").
אלא שבכל אופן, בניגוד לשאלתו של יעקל, לא נראה לי שהוא (או שאר בני משפחה זו) היו שונים בזה משאר גדולי הונגריה, צרור החיים, מהריא"ץ, הר"מ אולמאן וכו'.
בראנסוויל כתב:ולא עוד שלא היו חסידים, אלא יש מנכדיו שלא היו נמנין על עדת הארטאדאקסן.יעקל כתב:מישהו יודע למה (עד כמה שאני יודע) בני המשפחה הוותיקה הזאת פחות נמשכו לחסידות מאשר משפחות רבניות אחרות ?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 115 אורחים