עקביה כתב:כמדומני שיש לו פסיקה מקורית לגבי הדלקת וכיבוי חשמל ביו"ט.
עני בן פחמא כתב:
ממנהגיו הייחודים: הוא לא אמר עלינו לשבח כי טען שסתם לקחו את זה מתפילת שמונה עשרה של ר"ה (כך שמעתי ממנו בקטנותי, אך לא בלשון זו).
אבני גזית כתב:עני בן פחמא כתב:
ממנהגיו הייחודים: הוא לא אמר עלינו לשבח כי טען שסתם לקחו את זה מתפילת שמונה עשרה של ר"ה (כך שמעתי ממנו בקטנותי, אך לא בלשון זו).
אפשר הרחבה?
אגב. מכל תולדותיו נשכח אביו הגאון רבי יוסף שלוש, ראב"ד המערביים בירושלים ואחיו הג"ר אברהם שליט"א, רבה של כפר סבא.
פלוריש כתב:
לא הבנתי כיצד ראית שבני עמי על יוחסין הולך וסובב סביב שב שמעתתא. גם לא ראיתי כל קשר בין שיטת לימודו לשיטת הלימוד של הרב שלמה פישר (שניהם אהובים, אבל שונים לענ"ד).
עקביה כתב:כמדומני שיש לו פסיקה מקורית לגבי הדלקת וכיבוי חשמל ביו"ט.
עני בן פחמא כתב:באיחור
ייחודיותו בעיקר בשיטת פסיקת ההלכה המשלבת גאונות עם פתיחות לסברות חדשות ודעות חדשות, בספרו חמדה גנוזה המתפרס על ג' חלקים .
עקביה כתב:בברכה המשולשת כתב:עקביה כתב:כמדומני שיש לו פסיקה מקורית לגבי הדלקת וכיבוי חשמל ביו"ט.
השונה מהפסיקה הרגילה של גדולי רבני המערב הפנימי?
איני יודע.
אשי ישראל כתב:עיינתי כעת בספרו על מגילת אסתר.
עוסק הרבה בדחיית דעות החוקרים, ומתייחס לכתובות ייב וכדו'.
יחודי מאוד.
תם מה הוא אומר כתב:כבר נתחבר עליו ספר על ידי הרב יהודה אדרי שליט"א
נתניה תשע"ט
שם מאריך הרבה על דרכו בלימוד וכו'
איש_ספר כתב:אשי ישראל כתב:עיינתי כעת בספרו על מגילת אסתר.
עוסק הרבה בדחיית דעות החוקרים, ומתייחס לכתובות ייב וכדו'.
יחודי מאוד.
מה שם הספר?
עני בן פחמא כתב:ממנהגיו הייחודים: הוא לא אמר עלינו לשבח כי טען שסתם לקחו את זה מתפילת שמונה עשרה של ר"ה (כך שמעתי ממנו בקטנותי, אך לא בלשון זו).
עני בן פחמא כתב:לגבי החשמל ביו"ט- אכן פסיקה חשובה שנשמטה ממני, הוא התיר הדלקת חשמל ביו"ט ואסר את הכיבוי (לא קראתי את התשובה בחמדה גנוזה, אך גם אם הוא הסתמך על הרב עוזיאל הוא האריך שם מאוד, תשובותיו ארוכות מאוד בד"כ).
גביר כתב:א. הרב שמחה שסיפר לי פעם שראה גם בארץ ישראל חכמים ספרדיים שהדליקו חשמל ביו"ט.
ב. במנהג רומי אומרים עלינו לשבח רק בשחרית וערבית, ואולי הטעם לכך הוא שבהן קוראים ק"ש ומקבלים עומ"ש ועלינו לשבח שייך לזה דווקא.
פלוריש כתב:בהחלט היה רב מיוחד וגם לא פחד מלומד דברים שנויים במחלוקת
עובר ושב כתב:אציין כי הרב שלוש היה בר פלוגתא חריף לרב עובדיה, ... בספריו "חמדה גנוזה" הוא התווכח עמו בחריפות על מה שרצה לשנות את מנהגי בני מרוקו. בשו"ת חמדה גנוזה (ח"א סי' כג, ס"ק ס"א) הוא אף כתב שת"ח יכול לחלוק על השו"ע, וזהו קו אדום עבור הגר"ע יוסף (ראה ערך הרב יצחק ברדא).
בברכה המשולשת כתב:גביר כתב:ב. במנהג רומי אומרים עלינו לשבח רק בשחרית וערבית, ואולי הטעם לכך הוא שבהן קוראים ק"ש ומקבלים עומ"ש ועלינו לשבח שייך לזה דווקא.
ב. כך גם מנהג אשכנז ופולין הישן, ולמיטב ידיעתי גם של חלק מבני תימן.
עובר ושב כתב:הוא בעיקר השתדל לחזק את מנהג מרוקו, שזהו "פסק מקובל" לחלוטין.
או שלשיטתך החולק על הרב עובדיה הוא אינו במיינסטרים?
יתכבד כבודו ויביא פסקים עצמאיים (מה שמלמד על גדלות, ולא להיפך) ולא מקובלים, לפני שיפזר כאן משפטים שיש בהם משום ביזוי ת"ח וגאון כזה.
פרנקל תאומים כתב:בברכה המשולשת כתב:גביר כתב:ב. במנהג רומי אומרים עלינו לשבח רק בשחרית וערבית, ואולי הטעם לכך הוא שבהן קוראים ק"ש ומקבלים עומ"ש ועלינו לשבח שייך לזה דווקא.
ב. כך גם מנהג אשכנז ופולין הישן, ולמיטב ידיעתי גם של חלק מבני תימן.
כמדומה שהטעם לכך הוא מפני שהיו מסמיכים את תפילת ערבית לתפילת מנחה.
עובר ושב כתב:או שלשיטתך החולק על הרב עובדיה הוא אינו במיינסטרים?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:היה מקורב טובא לרב קוק זצ"ל. ואכמ"ל מה ששמענו בזה מרבי יצחק יוסף שליט"א.
עובר ושב כתב:הלה ידוע בשמועותיו שהקשר שלהן למציאות הוא קלוש מאוד, וכבר ציין כמה מהן בפורום זה. ולפי השמות שהזכיר, כנראה יש בפיו הוצאת שם רע וביזוי גדולי ישראל.
אשי ישראל כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:היה מקורב טובא לרב קוק זצ"ל. ואכמ"ל מה ששמענו בזה מרבי יצחק יוסף שליט"א.
אדרבא, נשמח לשמוע
אשי ישראל כתב:אם אני מבין נכון אז משפחתו גדושה רבנים וגדולי עולם:
אחיו - הרב אברהם שלוש, רבה של כפר סבא.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 109 אורחים