אראל כתב:ברוך דיין האמת
בניו יארק נסתלק עתה הגה"צ רבי משה מנחם טירנויער זצ"ל דומ"ץ קהל ייטב לב דסאטמאר במאנטריאל, וראש ישיבת 'תורת משה'
עמוד ההוראה בקהלת סאטמאר [מהרי"י], פאר העדה, העמיד תלמידים לאלפים
אבני גזית כתב:הגאון רבי אברהם עמאר זצ"ל
אבני גזית כתב:הגאון רבי אברהם עמאר זצ"ל
ראש ישיבת אור ברוך, נשוי לנכדת הגאון רבי רפאל ברוך טולידאנו זצ"ל
t
קו ירוק כתב:בירושלים הסתלק אמש כ"ה אלול תשפ"א לבית עולמו לאחר מחלה, בתוקף עוזו, הגאון הצדיק רבי אברהם יונה בינשטוק זצ"ל (מרח' אמרי בינה, ושקע בעולמה של תורה בביהמ"ד בית ישראל בשכונת עזרת תורה). בן ע"ב שנים בפטירתו. ונטמן בהר הזיתים.
נולד באנגליה. גלה בנערותו מבית הוריו שהיה בית אמיד, למקום תורה, לא"י, והיה תלמיד מובהק להג"ר יושע בער סולוויצ'יק זצ"ל. סיפר לי ששימש וישן בתקופת עלומיו אצל הגאון הצדיק רבי שלמה בלוך זצ"ל תלמיד החפץ חיים, בביתו בירושלים, וקיבל ממנו הליכות חיים.
נודע כגאון בסדר קדשים, אבל לא פחות מכך בכל חלקי הש"ס. שפל ברך וענוותן לא לבש חלוקא דרבנן, מושלם במידותיו ובעדינות נפשו. ניתן להיאמר שלא הכיר צורת עוה"ז - ה' הוא נחלתו. לא היה לו בעולמו דבר מלבד דביקות בתורה ועמלה מתוך יראת השם ומתוך הדחק ומתוך יסורים, במאור פנים - כולו אומר כבוד.
הרביץ תורה הרבה, בכמה וכמה היכלי התורה. ומתוכם במודיעין עילית בכולל בית אבא בראשות הגר"ד פרוינד, ובכולל 'קרית ספר' מיסודו של הרה"ג ר' יצחק טיקוצינסקי.
חיבר כמה ספרים ומהם יברך ישראל עמ"ס זבחים, יברך ישראל עה"ת, וקונטרס שמועה טובה.
ווי להאי שופרא דבלי בארעה. תנצב"ה, ויעמוד לגורלו לקץ הימין.
נוטר הכרמים כתב:לאחר ששבתי הערב מבית האבלים על האי גברא רבא, גדול מרבן שמו,
רבי נתן גוטסגנדה זצוק"ל,
יונת אלם כתב:חתימה טובה
על שמועה כי באה בסילוקו של ראש ישיבת 'חכמה ודעת' ברחובות הגאון הצדיק רבי יצחק גרדנויץ זצ"ל
היה צדיק מושל ביראת אלוקים לפני למעלה מעשרים שנה הקים את ישיבתו המפוארה בפינת יקרת ברחובות והצעידה בדרך המוסר כפי שקיבל מרבו הגר"ש וולבה זצ"ל.
יש הרבה מה לכתוב על האי גברא רבא
מחולת המחנים כתב:ביום הקדוש נלקח לב"ע הרה"ג ר' יוסף משה סופר זצ"ל, מנקיי הדעת שבירושלים.
יחד עם אביו רבי שמחה בונם סופר תלמיד המהרי"ץ דושינסקיא, עסקו הרבה בההדרת כתבי גדולי 'משפחת הסופרים', בני
גימפעל כתב:הוא עצמו היה תלמיד חכם ור"מ בישיבת סאטמאר, כמדומני שיש גם ספר בשם מי דבש ממנו.
מחולת המחנים כתב:ערך את הספר 'מרא דארעא ישראל' לתולדות הגרי"ח זוננפלד זצ"ל, המייצג את שיטתה ודעתה של העדה החרדית, פעם כשיספרתי לו שהיום כל העיתונים מהימים ההם נמצאים במאגרים ממחושבים וניתן בקלות למצוא כל עיתון מהתקופה ההיא, וגם עיתון 'קול ישראל' נגיש, הוא התפעל ואמר שבשעתו היה צריך לעבוד עבודת נמלים למצוא בתוך העיתונים את המאמרים הרלוונטיים, והוסיף שעם כל העבודה הגדולה הוא עצמו לא נכנס אף לספרייה הלאומית.
ח"ב ע"ע
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=655987#p655987
גימפעל כתב:הוא עצמו היה תלמיד חכם ור"מ בישיבת סאטמאר,
כמדומני שיש גם ספר בשם מי דבש ממנו.
אכן כן.מיללער כתב:האם לא חיבר גם הספר 'רבינו הקדוש בעל ישמח משה'?
עזריאל ברגר כתב:כמה אנשים ניסו לדון כאן בפטירתו של רב שיש עליו מחלוקת גדולה בענינים מסוימים.
ולצערי כל ניסיון לכתוב עליו - התפתח להודעות שאינן עוסקות בכבודו אלא להיפך.
ועל כן דעו נא רבותי, שכל אשכול שמישהו ינסה לפתוח עליו - אחת דינו להימחק מיד!
בעל התפארת כתב:האם לא כדאי להפסיק מלדון בזה בפורום?
איזה תועלת יש בזה?
עזריאל ברגר כתב:בעל התפארת כתב:האם לא כדאי להפסיק מלדון בזה בפורום?
איזה תועלת יש בזה?
צודק, ולכן נמחקו מכאן עוד כמה הודעות שדיברו עליו ועל מעשיו.
שוב מזכיר לכולם:
אסור לדבר בשבחו של יהודי בפני שונאיו, וזה נקרא "אבק לשון הרע" (חפץ חיים, הלכות לשון הרע, כלל ט, סעיף א').
האם צריך לנקוט בצעדים יותר חריפים כלפי מי שעוסק ב(אבק) לשון הרע על שוכני-עפר? האם לא די במחיקת ההודעות?!
סגי נהור כתב:מבלי לדון לגופו של אדם:
מה שאסור לדבר בשבחו של יהודי בפני שונאיו, היינו משום שגורם להם לדבר בגנותו. אבל אילו יצוייר שיכולנו לסתום את פיהם בסמרטוט באופן שלא יוכלו לדבר בגנותו, לכאורה לא היתה מניעה לשבחו. והנמשל מובן.
אראל כתב:עזריאל ברגר כתב:בעל התפארת כתב:האם לא כדאי להפסיק מלדון בזה בפורום?
איזה תועלת יש בזה?
צודק, ולכן נמחקו מכאן עוד כמה הודעות שדיברו עליו ועל מעשיו.
שוב מזכיר לכולם:
אסור לדבר בשבחו של יהודי בפני שונאיו, וזה נקרא "אבק לשון הרע" (חפץ חיים, הלכות לשון הרע, כלל ט, סעיף א').
האם צריך לנקוט בצעדים יותר חריפים כלפי מי שעוסק ב(אבק) לשון הרע על שוכני-עפר? האם לא די במחיקת ההודעות?!
יש איסור 'אבק לשון הרע' על מי שכבר שבק חיים??
עזריאל ברגר כתב:אראל כתב:עזריאל ברגר כתב:בעל התפארת כתב:האם לא כדאי להפסיק מלדון בזה בפורום?
איזה תועלת יש בזה?
צודק, ולכן נמחקו מכאן עוד כמה הודעות שדיברו עליו ועל מעשיו.
שוב מזכיר לכולם:
אסור לדבר בשבחו של יהודי בפני שונאיו, וזה נקרא "אבק לשון הרע" (חפץ חיים, הלכות לשון הרע, כלל ט, סעיף א').
האם צריך לנקוט בצעדים יותר חריפים כלפי מי שעוסק ב(אבק) לשון הרע על שוכני-עפר? האם לא די במחיקת ההודעות?!
יש איסור 'אבק לשון הרע' על מי שכבר שבק חיים??
איני יודע. מעניין לחקור בנושא. אתה מוזמן לפתוח אשכול.
אבל מסברא - יש כאן "לפני עיוור" ו"מסייע בידי עוברי עבירה" וכל שום אחרן וחניכה דאית ליה.
אראל כתב:עזריאל ברגר כתב:בעל התפארת כתב:האם לא כדאי להפסיק מלדון בזה בפורום?
איזה תועלת יש בזה?
צודק, ולכן נמחקו מכאן עוד כמה הודעות שדיברו עליו ועל מעשיו.
שוב מזכיר לכולם:
אסור לדבר בשבחו של יהודי בפני שונאיו, וזה נקרא "אבק לשון הרע" (חפץ חיים, הלכות לשון הרע, כלל ט, סעיף א').
האם צריך לנקוט בצעדים יותר חריפים כלפי מי שעוסק ב(אבק) לשון הרע על שוכני-עפר? האם לא די במחיקת ההודעות?!
יש איסור 'אבק לשון הרע' על מי שכבר שבק חיים??
סגי נהור כתב:מבלי לדון לגופו של אדם:
מה שאסור לדבר בשבחו של יהודי בפני שונאיו, היינו משום שגורם להם לדבר בגנותו. אבל אילו יצוייר שיכולנו לסתום את פיהם בסמרטוט באופן שלא יוכלו לדבר בגנותו, לכאורה לא היתה מניעה לשבחו. והנמשל מובן.
מקדש מלך כתב:סגי נהור כתב:מבלי לדון לגופו של אדם:
מה שאסור לדבר בשבחו של יהודי בפני שונאיו, היינו משום שגורם להם לדבר בגנותו. אבל אילו יצוייר שיכולנו לסתום את פיהם בסמרטוט באופן שלא יוכלו לדבר בגנותו, לכאורה לא היתה מניעה לשבחו. והנמשל מובן.
מבלי להתייחס לאיש מסוים, מתן אפשרות דיבור רק לצד אחד על רב שנוי במחלוקת תיתן תמונה מעוותת, ולא ברור שיש תועלת בכך (אולי יש לחלק בין גדולים מפורסמים מאוד שהיו שנויים במחלוקת, שהתמונה הבסיסית אודותם ידועה לכל אחד, ולא נצרכה אלא לתוספת סיפור או היבט כלשהוא, לבין רב בלתי מוכר שיזכה פתאום לשירי שבח והלל בלתי מאוזנים, שהוא חצי אמת הגרועה משקר שלם).
גלאגוזים כתב:הרה"צ ר' אברהם אריה אדרת זצ"ל נלקח אמש לבית עולמו.
דמות מקורית של עבודת ה' ודקדוק הלכה מתוך שמחה.
'רבים השיב מעוון', בהיותו מרבני ישיבת נתיבות עולם, זכה והתחבב על תלמידיו הרבים.
היה נינו של רבנו האדר"ת זי"ע, ונכדו בן בתו של הגאון הירושלמי רבי רפאל קצנלנבויגן זצ"ל.
קרית מלך כתב:בהמבשר השבועי פרסם בנימין ליפקין טור אודות ישיבתו במאסר והדרך עקב ניצול תמימותו, והשתלשלות שחרורו.
התיאורים שפרסם מפעימים מאד! וגם הם מלמדים על גדלותו הנדירה.
תנצב"ה
איש_ספר כתב:מיחידי סגולה שבדור. מבני היכלו של סבי זצ"ל, עמוד התווך של יוכ"ק, בה"ב ושאר דברי הצומות. היה עייל בלא בר בביתו של סבי ובערוב ימיו כשהוכרח הס"ק להניח מעט מהנהגותיו, היה הוא מהיחידים שמצאו מסילות לליבו לעודדו ולסומכו. היה דורש לציון בכל ליבו ונפשו, ובכל עת הוליכוהו רגליו לכותל המערבי. היה מתפלל בחיות ובשמחה, ותמיד היו פניו מאירים משמחה ועיניו דולקות מטובה. לעצמו לא ביקש כלום, לבושו היה מרופט ודהוי, אבל לאחרים נתן כל מה שבידו. נפש נקי וצדיק.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 183 אורחים