ב"ה
1. שם משפחתו געווירצמאן. שים לב למיקום העי"ן בשם שכתבת ובשם שאני כתבתי כאן. והוא אכן ממשפחתו של הרב משה יצחק גווירצמן, הוא סבו:
http://yi.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%94_%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7_%D7%92%D7%A2%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A8%D7%A6%D7%9E%D7%90%D7%9F.
32. הרב מאיר דוד שוטלנד זצ"ל היה שמשו של מרן הגאון הראי"ה קוק זצוק"ל בירושלים לצד הרב אברהם חיים צ'צ'יק זצ"ל. ראה בספרי הרב נריה כמו 'בשדה הראי"ה' ו'מועדי הראי"ה'' לפי מפתח השמות, את המקומות שבהם הוא מוזכר בספר ואולי ימצאו הפרטים המבוקשים (אני קראתי את הספרים האלה אך איני זוכר אם נכתבו עליו הפרטים האלה).
55. הגאון הרב שמאי גינזבורג זצ"ל היה המשמש העיקרי של הגאון ה"אמרי אמת" זצוק"ל. ראה על פעילותו למען יהודים כשהיה פקיד בסוכנות היהודית:
http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=47284. הספר שנכתב עליו:
הגאון החסיד : פרקים של התמדה ויגיעה בתורה... יחד עם חסידות צרופה... נוסח גור... של... רבי שמאי גינזבורג..., הוצאת פלדהיים, ירושלים תשע"א (2010).
וחידוש ממנו שהייתה תשובה על שאלה של ה"אמרי אמת": "היה זה בסעודת צפרא דשבתא בפרשת עקב תש"ה. ה"אמרי אמת" שאל לפתע בתמיהה: אומרים בברכות ההפטרה 'אשר בחר בנביאים טובים ורצה בדבריהם הנאמרים באמת'. "וכי ישנם נביאים לא טובים? תמה הרבי. כלל נקוט היה בידי ר' שמאי גינזבורג לא לענות על שאלותיו של הרבי, כי ברוב הפעמים הרבי היה עונה בעצמו על שאלותיו. אולם אחרי שחזר הרבי פעמים אחדות על שאלתו זו, הבין ר' שמאי, שהרבי מעוניין לשמוע תשובה ממנו. ביקש ר' שמאי רשות להשיב והרבי נענע לו בראשו. אמר ר' שמאי: יכול להיות שנביאים טובים נאמר על נביאים שהתנבאו בנבואות שהן לטובה, שכן המשך הברכה: ורצה בדבריהם הנאמרים באמת וכי נביא דבריו אינם אמת?! אלא, מובטח לנו שכל הנבואות שנתנבאו הנביאים לטובה אכן מתקיימות, כי אמת חומתו של הקב"ה (שבת נ"ה, ע"א) ולפיכך מדובר בנביאים 'טובים'- של נבואות טובות.כפי שהרמב"ם פוסק בהלכות יסודי תורה (פרק י' הלכה ד'): דברי הפורענות שהנביא אומר, כגון: שיאמר פלוני ימות או בשנה פלונית יהיה רעב... אם לא עמדו דבריו, אין בזה הכחשה לנבואתו ואין אומרים: הנה דיבר ולא בא. נביא אשר ניבא על הפורענות, אך לא התקיימו דבריו אין בזה הכחשה לנבואתו. אין לראות בכך 'שקר', אלא בוודאי חסדי השם ביטלו את הגזירה כי הקב"ה ארך אפיים ורב חסד, ובוודאי ניחם על הרעה ואפשר שעשו תשובה ונסלח להם כאנשי נינווה, או שתלה להם (את הפורענות ועיכב את זמנה) כחזקיה. וממשיך שם הרמב"ם: "אבל אם הבטיח הנביא על טובה ואמר שיהיה כך וכך, ולא באה הטובה שאמר בידוע שהוא נביא שקר! שכל דבר טובה שיגזול הקל, אפילו על תנאי אינו חוזר! הא למדת, שבדברי הטובה בלבד ייבחן הנביא", עכ"ל הרמב"ם. "כלומר, הברכה בהפטרה נסבה על נביאים טובים אשר הם אלו שזכו ומנבאים לנו נבואות טובות, שהרי כפי המשך הברכה: דבריהם נאמרים 'באמת', אלו נבואות טובות המתקיימות בכל תנאי". והאדמו"ר זצ"ל נענה לו במאור פנים: דוביסט גירעכט (אתה צודק)." לקוח מתוך:
http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/8885