מותיב ומפרק כתב:ר' נתן טייץ היה מגיע יום יום לישיבה. עבודתו בקודש להחליף המגבות הרטובים ביבשים שתלה יום לפני על גדר המרפסת. היה לו חוש הומור , אמרו שהיה תלמיד פונוביז ליטא . אך לא היה עושה רושם של ת"ח או יודע ספר.
זרע הארץ כתב:יום אחד מישהו קנה ספר אצל יפונה, כשהוא בא לשלם אמר לו יפונה, אני אראה לך דבר מעניין בספר שאתה קונה, בתנאי שאתה לא מתחרט. הוא הסכים.
יפונה פותח - "מה הדין אם בטעות אמר המחזיר נשמות למפגרים מתים"?
.השוחט כתב:אני זוכר פעם לדוג' שהוא סיפר שהוא הלך ברחוב ליד גן ילדים
ומשום מה נעצר, אולי לפוש, בדיוק ליד שער הגן.
הגננת ניגשה אליו ביראת הכבוד ושאלה "הרב מחכה לילד"?
הוא אמר לה "לא, אני סתם שמן..."
.השוחט כתב:[מתפלל שהקב"ה ישכיח ממני אשכול זה...
בזימנא דאפיק ירקא אעייל בישרא].
מקדש מלך כתב:מישהו יידע לספר על החסיד הברסלבאי רבי בן ציון אפטר?
שמעתי עליו כל מיני, אבל אין לי מעשיות סדורות.
רעש והמולה באולמי 'מלון המרכז' בירושלים. אותו לילה חגג חתנו של מרן ה'אמרי אמת' מגור, רבי יצחק מאיר לוין, את שמחת נישואי בנו בכורו. רבי יצחק מאיר לוין היה מגדולי העסקנים ומטבע הדברים שררה בחתונה המולה רבתי של גדולי תורה וחסידות מחד, ולהבדיל אלפי הבדלות שועי ומנהיגי המדינה. בין האורחים הבולטים נמנה ראש הממשלה הראשון דוד בן-גוריון. במהלך השמחה פנה אליו רבי יצחק מאיר לוין ואמר לו: "הבה אציג בפניך דמות של יהודי חסיד פולני אותנטי מדורות קודמים".
הוא הפגיש אותו עם רבי בן-צין אפטר, שגם הוא נכח בין המוזמנים. רבי בן-ציון היה רחוק כל-כך מארציות, שלמרות ההמולה הביטחונית סביב בן-גוריון לא ידע וגם לא התעניין מי האיש.
כשנפגשו, ובן-גוריון ניגש ללחוץ את ידו, שאל אותו רבי בן-ציון בתמימות מה שמו. מתוך כך הבין בן-גוריון לתדהמתו שליהודי האותנטי אין שמץ מושג מי הוא ואיזה תפקיד הוא ממלא במדינה ובהיסטוריה. האם זהו חלק מהאותנטיות? לאחר מבוכה קלה השיב לו דברים כהווייתם: "שמי דוד בן-גוריון, ואני משמש כראש ממשלת מדינת ישראל". אם ציפה שרבי בן-ציון יתרשם במיוחד – זה לא אירע. רבי בן-ציון התרשם יותר ממאמר רבותינו "אסור להסתכל בפני רשע". אבל משום כבוד המחותן וכדי לא ליצור אי נוחות בציבור, התפתחה ביניהם שיחה קצרה, שבמהלכה אמר לו רבי בן-ציון בחריפות פולנית: "אנחנו מצפים ומייחלים לבואו של 'בן דוד' ולא ל'דוד בן".
למרות המבוכה, התענג בן-גוריון על השנינות, ועל עצם המפגש המרתק, והוא שאל אותו: "האם יש דבר שאוכל לעשות למענך?" החווה רבי בן-ציון ללא אומר על שיניו השבורות והחסרות. בן-גוריון לא הרחיב, אבל כבר למחרת הורה לשלישו לממן עבור רבי בן-ציון שיניים תותבות, שעלו בתקופה ההיא הון תועפות.
משסופר המעשה באזני בעל 'חזון איש', הקפיד מאוד על שלקח ממנו מתנה. ראשית, ה'חזון איש' ראה בבן-גוריון רשע גמור, שאסור להתחבר עמו בדרך מהדרכים. שנית, הוא חשש שהמתנה הזו תיתן לבן-גוריון מין הרגשת כוח ונדיבות לרבנים חרדיים, הרגשה העלולה לשרת אותו בעיצומו של המאבק המר בינו לעולם החרדי בגזירת גיוס בנות ושירות לאומי.
מששמע רבי בן-ציון על צער ה'חזון איש' הצטער צער גדול, ולא ידע להשית עצות בנפשו איך להחזיר את הגלגל אחורנית.
"עוד לפני שהחליט מה לעשות עם מתנת בן-גוריון – שיניו התותבות החדשות שעלו הון עתק, שכב רבי בן-ציון לישון, והניח בתמימות את השיניים תחת הכרית, מחוסר ידיעה שיש להשרות בלילה את השיניים במים.
למחרת כשקם משנתו התברר לו כי במהלך השינה לחץ בעצמותיו על מרכז המבנה, השיניים נסדקו, ולא צלחו עוד לשימוש. משראה שבעייתו נפתרה ומלאכתו נעשתה מעצמה, שמח רבי בן-ציון שמחה גדולה; ושלח להודיע ל'חזון איש' שהשיניים שבורות… לאחר מכן הוסיף רבי בן-צין ואמר בחדווה: "שיני רשעים שיברת".
זלמניו כתב:עתניאל בן קנז כתב:ציבור כתב:אף זה בכלל קבעוני לדורות---
מדמויות בני ברק.
דומני שהנך טועה. הדמות אינה בני-ברקית (כבר ראיתיה אוסף כספים בערים שונים ברחבי הארץ). אאל"ט מקום מגוריו בנחלת הר חב"ד בקרית מלאכי... / אלא ששעות רבות מעבודתו הם באזור ב"ב...
הרה"ח ר' יצחק מושיאשווילי שי', חסיד חב"ד מגרוזיה. אוהב לשמח חתנים בריקוד נלהב וסוער.
קומי_אורי כתב:העליתי בזכורי שני אנשים מוזרים מבני ברק של פעם:
אשה תמהונית שהיתה מופיעה בחתונות בעת שבע ברכות וצווחת 'צריכים להגיד הרחמן הוא ישחט את אליהו', בתור ילד קטן התחלחלתי מדבריה ולא הבנתי מה יש לה נגד אליהו הנביא. כשגדלתי סיפרו לי שהיה לה בעל מתעלל בשם אליהו..
מקדש מלך כתב:יישר כח. אכן במחשבה שנייה, כנראה שדמותו ראויה למעט יותר כבוד מאשר עוד אחד מהאישים שב'נוסטלגיה'.
ברוז כתב:זלמניו כתב:עתניאל בן קנז כתב:ציבור כתב:אף זה בכלל קבעוני לדורות---
מדמויות בני ברק.
דומני שהנך טועה. הדמות אינה בני-ברקית (כבר ראיתיה אוסף כספים בערים שונים ברחבי הארץ). אאל"ט מקום מגוריו בנחלת הר חב"ד בקרית מלאכי... / אלא ששעות רבות מעבודתו הם באזור ב"ב...
הרה"ח ר' יצחק מושיאשווילי שי', חסיד חב"ד מגרוזיה. אוהב לשמח חתנים בריקוד נלהב וסוער.
כמדומה שכבר לא נראה מזמן.
פעיל עדיין?
חרסון כתב:יפונה אינו חתן של משפ' פרנקל (נכדי ר' משה גו"א)?
חתנו של ר"ש הררי גם היה מוכר ספרים. שכחתי שמו.
שיף כתב:חרסון כתב:יפונה אינו חתן של משפ' פרנקל (נכדי ר' משה גו"א)?
חתנו של ר"ש הררי גם היה מוכר ספרים. שכחתי שמו.
ר' צבי יפונה חתן אצל ר' יעקב פרנקל מב"ב
לא ידען כתב:הסיפור עם ר' בן ציון אפטר ובן גוריון לא היה ולא נברא. וודאי לא בצורתו.
בנו בכורו של הרי"מ לוין התחתן פעמיים. פעם אחת עם אשתו הראשונה שנהרגה בשואה, הי"ד. פעם שניה הרבה לפני המדינה.
הרי"מ לוין לא הזמין מעולם את ב"ג ואחרים לשמחותיו . אף לא לש"ב. בכל שמחותיו היו רק חסידים ואנשי מעשה שבאו לשמוח עם חתן הרבי, בנו של הצדיק מבנדין ונכד השפת אמת, היושב ראשונה במלכות.
גם ההמשך, קרוב לוודאי שהחזון איש לא סירב לקבל מתנה מהמדינה, כשם שהיה בין המתירים הבולטים לקחת כסף מהמדינה.
מה שכן, רבי יצחק מאיר לוין הרבה לקרב את רבי בן ציון אפטר ולהסב עמו במילי דחסידותא, כמו אישי מעלה נוספים. רבי בנציון היה מאוכלי שולחנו ותדיר היה אוכל אצל אחיו איש חמודות רבי פיניע לוין, רבות סייע לרבי בנציון בהנחות, ברפואות, במאמצים מול הרשויות השונות. מסתבר שהזמינו לשמחותיו.
שיף כתב:חרסון כתב:יפונה אינו חתן של משפ' פרנקל (נכדי ר' משה גו"א)?
חתנו של ר"ש הררי גם היה מוכר ספרים. שכחתי שמו.
ר' צבי יפונה חתן אצל ר' יעקב פרנקל מב"ב
לא ידען כתב:הסיפור עם ר' בן ציון אפטר ובן גוריון לא היה ולא נברא. וודאי לא בצורתו.
בנו בכורו של הרי"מ לוין התחתן פעמיים. פעם אחת עם אשתו הראשונה שנהרגה בשואה, הי"ד. פעם שניה הרבה לפני המדינה.
הרי"מ לוין לא הזמין מעולם את ב"ג ואחרים לשמחותיו . אף לא לש"ב. בכל שמחותיו היו רק חסידים ואנשי מעשה שבאו לשמוח עם חתן הרבי, בנו של הצדיק מבנדין ונכד השפת אמת, היושב ראשונה במלכות.
גם ההמשך, קרוב לוודאי שהחזון איש לא סירב לקבל מתנה מהמדינה, כשם שהיה בין המתירים הבולטים לקחת כסף מהמדינה.
מה שכן, רבי יצחק מאיר לוין הרבה לקרב את רבי בן ציון אפטר ולהסב עמו במילי דחסידותא, כמו אישי מעלה נוספים. רבי בנציון היה מאוכלי שולחנו ותדיר היה אוכל אצל אחיו איש חמודות רבי פיניע לוין, רבות סייע לרבי בנציון בהנחות, ברפואות, במאמצים מול הרשויות השונות. מסתבר שהזמינו לשמחותיו.
תורה מפוארת כתב: אחר ליל הסדר פנה אלי אבי ואמר לי [בתרגום]: מאיר, בא ותביא שני 'ליקוטי מוהר"ן' ונתיישב ללמוד.
שיף כתב:יענק'ל כתב:היתה בירושלים אשה צדקנית בשם"אסתר רבקה"
החיים לא שפרו עליה אבל היתה צדקנית גדולה
היתה תורמת הרבה לכותל המערבי ועוד
היו צדיקים שקירבוה מאד
כמדומני שהיתה קשורה עם הגרח"פ שיינברג אולי אני טועה
הרבנית רחל סרנא וכן בעלה הגר"ח היו מארחים ואותה ומקרבים אותה
שם משפחתה היתה יאצ'מאניק , מסכנה שעברה את השואה ואח"כ עלתה לארץ גלמודה והתגוררה ע"י ישיבת תורה אור , היו תקופות שאף ישנה בעזר"נ שבישיבה,
היתה מטפסת על סולם בער"ש ומנקה את הארון קודש בישיבה מהאבק. עד היום מתארגנים אברכים מהישיבה [בראשות ר' ישראל יצחק קראהן מקרן נר תמיד] לעלות לקברה ביום היארצייט.
מיני ומינך כתב:תורה מפוארת כתב: אחר ליל הסדר פנה אלי אבי ואמר לי [בתרגום]: מאיר, בא ותביא שני 'ליקוטי מוהר"ן' ונתיישב ללמוד.
ליצנות במיטבה!
למד בספר ותו לא מידי
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 115 אורחים