נוטר הכרמים כתב:טוב, אני מקבל את התוכחה, למרות שעדיין היה מקום להתווכח לגופו של ענין.
ואגב, דבריו של פת"פ, אמר לי פעם חכם אחד על הגרש"ד זצוק"ל בחייו, הגע עצמך, טול איזה אדמו"ר או ראש ישיבה נשוא פנים, גלחהו כתגלחת מצורע, והפשיטהו כביום היולדו (במחילה), ומה זה לפניך. אין כאן לא אדמו"ר ולא ראש ישיבה. שוב כלך לך אצל ר' שריה ועשית לו כמשפט הזה, לא חסרת ממנו מאומה. בינה זאת.
חבר פורום אוצר החכמה כתב:"חוסר רגישות לכבוד התורה"
לכבד גדול א' ע"י השפלת רבים אחרים
דרומי כתב:הרב מאזוז שליט"א דיבר על נושא זה של תמונות מגדו"י באחד משיעוריו האחרונים, ולכאורה דברי טעם אמר
נוטר הכרמים כתב:טוב, אני מקבל את התוכחה, למרות שעדיין היה מקום להתווכח לגופו של ענין.
ואגב, דבריו של פת"פ, אמר לי פעם חכם אחד על הגרש"ד זצוק"ל בחייו, הגע עצמך, טול איזה אדמו"ר או ראש ישיבה נשוא פנים, גלחהו כתגלחת מצורע, והפשיטהו כביום היולדו (במחילה), ומה זה לפניך. אין כאן לא אדמו"ר ולא ראש ישיבה. שוב כלך לך אצל ר' שריה ועשית לו כמשפט הזה, לא חסרת ממנו מאומה. בינה זאת.
נוטר הכרמים כתב:טוב, אני מקבל את התוכחה, למרות שעדיין היה מקום להתווכח לגופו של ענין.
ואגב, דבריו של פת"פ, אמר לי פעם חכם אחד על הגרש"ד זצוק"ל בחייו, הגע עצמך, טול איזה אדמו"ר או ראש ישיבה נשוא פנים, גלחהו כתגלחת מצורע, והפשיטהו כביום היולדו (במחילה), ומה זה לפניך. אין כאן לא אדמו"ר ולא ראש ישיבה. שוב כלך לך אצל ר' שריה ועשית לו כמשפט הזה, לא חסרת ממנו מאומה. בינה זאת.
איכה יועם כתב:כמה פעמים כתב כי יש מגדולים אשר עיקר מגמתם לתקן עצמם על הצד היותר טוב בעבודת השי"ת בתורה בתפלה ומדות ודקדוק הדין, אך אין זה לבד הנרצה מאת ד', כי כל אחד מישראל צריך ליתן עצמו בכל כחו עבור הכלל, ומגמת האדם צריכה להיות לתקן עמו כל כלל ישראל, ונאה קיים זה מה שכתב בזה, שבכל עבודתו דאג על שאר ישראל בכל מאדו, והיו נכרים הדברים בתפלתו איך היה קולו נשבר בתחנונים בהשיבנו וכו' על אחים התועים להשפך עליהם רוח טהרה, לתקנם במלכות שד-י עם כל הבריאה, וברפאנו איך שהיה מתפלל מקירות לבו על אחרים וצרתם, היה מדי יום אחר התפלה אומר אבינו מלכנו שלח רפואה וכו' ובפרט וכו' והיה מזכיר בסבלנות שם ועוד שם במתינות וברחמים, ומשהגיע לביתו היה נוטל העיתון ומיד מחפש השמות אשר מתפרסמים שם לרפואה ומבקש קל נא רפא נא וכו', וכל זה עם שהיו משכימים לפתחו יום ביומו המוני נדכאים וחלכאי לבב והיה מברכם במאור פניו,
ואיך שהיה ממרר בקול בכיה בתפלת הרגלים 'וקרב פזורנו' כו' הרומז עפ"י סוד לעוון הידוע, וגודל קדושתו מפורסמת שאין להעריכה, אך כיוון בזה על כל א' מישראל שיתוקן כל פגם ונשוב בטהרה יחד בלב אחד,
ובעת מלחמה או הריגות ל"ע היה מצטער בצרת ישראל עד שראו איך כל התפילה נראית אחרת, והיה בוכה בנקום נקמת וכו' ממש בדמעות, בכלל, כל צרת רבים שהיה שומע עליה תיכף היה מקבל תענית ופעמים שלא פסק מתעניותיו עד שנושעו, (ובזמן חטיפת המטוסים בשנת תש"ל העיד על עצמו כי כל עבודת האלול הפרטית שלו נזנחה בעבור הצומות והתפילות להצלתם), ובסליחות ער"ה כשהגיע לתחנונים שאחרי הוידוי, ובכן יה"ר שתהא השנה הבעל"ט וכו' ממש נמס בנחלי דמעות שכיסו את פניו, אשרי עין ראתה (והיו שבאו בייחוד לראותו בקטע זה), כלל הדבר שהיו כל ימיו שווים בזה לבקש ולרדוף טובת כלל ישראל הרוחנית והגשמית,
כמדומה שבגוונים המתחלפים של עבודתו היה ממש יחיד, כבר הזכירו איך שחזר תמיד על צוואת מרגניתא טבא לקדוש ד' ר' יהונתן, לברור הטוב והנכון מכל אדם ומכל שיטה וממנו ניקח לעבוד את ד', וכה היו מעשיו, כמעט ולא נמצא כזה אשר התייחד בדקדוק הדין כחזו"א ובכוונות כרש"ש ובשמיה"ל כהח"ח ובכל מדה נכונה מכל חוג, גם קהלות שרחקו מאד מאזורו הטבעי, כל הנהגה וכל דקדוק סיגל לעצמו, ולא חדל לחפשנה ככסף עד אחריתו ממש,
באמת שלא יצאנו חובת הספד כלל אפי' כבר קיפוק, אבל יה"ר שנזכה להחזיק במדה זו היטב, להיות זוכים ונוחלים הטוב מכל אשר יימצא שמה, ויהא לע"נ הטהורה.
איש_ספר כתב:מכון לשבתך
שנים רבות ועד אחרית, לא בירך על תפילין מחמת חשש של כל מיני שיטות. [/b]
לענין כתב:איש_ספר כתב:מכון לשבתך
שנים רבות ועד אחרית, לא בירך על תפילין מחמת חשש של כל מיני שיטות. [/b]
הכל מדהים.
מן הסתם עדיין נשאר דיו בקולמוס, ויוכל מרא דאתרא להשמיענו עוד אודות האדם הגדול בענקים.
מה הכוונה בציטוט הנ"ל? לא היה מברך על תפלין בכלל (=וכהנהגת הגר"ד בהר"ן לענין אתרוג)? למה הוא חשש?
אליעזר בלוי כתב:האם הלך בבגדי לבן בשק בפרהסיא?
וכן מה לגבי שאר מנהגים שעפ הקבלה שיש בהם אולי יוהרא עפ ההלכה
בברכה המשולשת כתב:לענין כתב:איש_ספר כתב:מכון לשבתך
שנים רבות ועד אחרית, לא בירך על תפילין מחמת חשש של כל מיני שיטות. [/b]
הכל מדהים.
מן הסתם עדיין נשאר דיו בקולמוס, ויוכל מרא דאתרא להשמיענו עוד אודות האדם הגדול בענקים.
מה הכוונה בציטוט הנ"ל? לא היה מברך על תפלין בכלל (=וכהנהגת הגר"ד בהר"ן לענין אתרוג)? למה הוא חשש?
יעויין באות ז' בקונטרס של הרה"ג פרי יהושע שליט"א (מצורף להודעתו שבתחילת האשכול)
אש משמים כתב:איכה יועם כתב:יסלח לי מר על ה'נקודה השולית' שאליה נתפסתי אך זר ומוזר לי שהגה"צ זצוק"ל נטל לידו עיתון כשבד"כ אינו נקי תכלית הנקיון מלה"ר דברים בטלים ושאר מרעין בישין ותמיה לי האי מילתא ולית תירוצא בהדי.
אברך כתב:לא שמתי לב אם כבר הביאו קישור זה
יש כאן כמה שיעורי וידאו מהרב זצ"ל על הלכות תשעה באב
http://beinenu.com/faceted_search/resul ... 9%D7%94%22
איכה יועם כתב:יישר להרב איש ספר שליט"א על הדברים המרוממים והמחזקים, כמעט שנעתקה שפה מעט, אחר רוב טובה וברכה שהשפיע לנו, ומה לנו להוסיף, זו הדרך תלכו בה כי תאמנו וכי תשמאילו, ולוואי שנדבק בקצה סתר המדרגה,
וכן יש"כ לכל המגיבים והכותבים, איש בשמו, ובייחוד לרב אליהו בן עמרם, לא זו בלבד עשה לנו בן עמרם שהטעימנו מקצות דרכיו ועוד שהוסיף בהם טעם לשבח כהנה וכהנה.
כמה הערות על הנו"נ כאן:
א. לגבי מנהגו בברכת כהנים שהיה שוחה וכו' כמובן שלא חידש מנהג לבד על פי התרגום לשה"ש, ועיקר הנהגתו משום שבזוה"ק יש לשון וכל עמא יתבין וכו' ומשמע שיושבין בברכת כהנים ועל פי הש"ס משמע שעומדים, לכן היה נשען על עמודו, אח"כ מצא סמך לזה בתרגום הנ"ל...
אליהו בן עמרם כתב:אחר כל הדברים האלה, שכבר נכתבו עד עתה, ושעוד ייכתבו בעזהי"ת ע"י היודעים, אולי כדאי להביא כאן חלק מהקדמת מהרח"ו לפע"ח
בני ברקי כתב:איך הגאון זצ"ל אמר מוריד הטל בקמץ או פתח וכן מוריד הגשם בסגול או קמץ? והאם כתב על זה באחד מספריו
פרי יהושע כתב:בני ברקי כתב:איך הגאון זצ"ל אמר מוריד הטל בקמץ או פתח וכן מוריד הגשם בסגול או קמץ? והאם כתב על זה באחד מספריו
משיב הרוח בקמץ, כי זה סוף עניין. וכתב ע"ז בספריו שם אם תיקון כזה או אחר מגיע ממשהו שאינו ממש מהשלמים הלא קבל את האמת ממי שאמרה, וזה יסוד גדול אצלו.
עזריאל ברגר כתב:פרי יהושע כתב:בני ברקי כתב:איך הגאון זצ"ל אמר מוריד הטל בקמץ או פתח וכן מוריד הגשם בסגול או קמץ? והאם כתב על זה באחד מספריו
משיב הרוח בקמץ, כי זה סוף עניין. וכתב ע"ז בספריו שם אם תיקון כזה או אחר מגיע ממשהו שאינו ממש מהשלמים הלא קבל את האמת ממי שאמרה, וזה יסוד גדול אצלו.
משיב הרוח?!
פרי יהושע כתב:בני ברקי כתב:איך הגאון זצ"ל אמר מוריד הטל בקמץ או פתח וכן מוריד הגשם בסגול או קמץ? והאם כתב על זה באחד מספריו
משיב הרוח בקמץ, כי זה סוף עניין. וכתב ע"ז בספריו שם אם תיקון כזה או אחר מגיע ממשהו שאינו ממש מהשלמים הלא קבל את האמת ממי שאמרה, וזה יסוד גדול אצלו.
אליהו בן עמרם כתב:
זכורני, שהיה יהודי יקר כלשהו שהיה נוהג להתפלל עם הרב זצ"ל בתפילת מעריב של מוצ"ש, והיה נוהג להביא עימו קופסא קטנה של טבק להרחה, והיה מכבד את הרב להריח מן הטבק, והיה הרב מקבל ממנו בסבר פנים יפות, ומריח מן הטבק - להנאתו הגדולה של אותו יהודי. פעם אחת ביושבי עימו בעת "רעווא דרעווין", השיח בפני את התלבטותו, שהרי יכול שיהודי זה שסומך על העירוב העירוני (שרבים וטובים סומכים עליו), מביא את הטבק (לפני צאת השבת) מרשות אחת לרשות שניה בבית הכנסת, והרב מקבל ממנו, וא"כ יש כאן "עקירה" מרשות אחת (או רה"ר או כרמלית), ו"הנחה" ברשות היחיד. ומה אפשר לעשות, כדי לא לפגוע באותו יהודי?
איש_ספר כתב:אודה למי שיעלה את העמוד עם החזו"א כתמונה.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים