צצפ 3.5.16 9:54 כתב: שנית, הריז"א היה בס"ה נין של החיד"א, החוליה היתה ידועה, והבכור ידע עליה, והעיד שהוא נכד החיד"א, אלא שהיא לא עברה במדוייק לנכדיו. ומדובר בס"ה על חוליה אחת, בשאלה האם אמו של ריז"א היא בת רבי רפאל ישעיה או בת רבי אברהם. היום, בדור הטכנולוגיה בה הכל זמין, נמצאה תשובה לנושא הזה והחוליה החסרה נמצאה, ואי"ה עוד חזון למועד להעלותה,
צצפ 4.5.16 8:45 כתב: גם אם החיד"א לא ביקר במרוקו אבל צאצאיו כן היו שם.
הנקודה שאני מדבר עליה כל הזמן היא זה שאמו של ריז"א, אשת רבי משה, הגיעה מאיטליה (שבכלל לא רחוקה מאצווירה, מרוקו, כמה ימי נסיעה אז,), והייתה נכדתו של החיד"א וממנה הגיעו אליו חלק מספריו של החיד"א
ולכן ריז"א היה נכד החיד"א..
נטיעות 4.5.16 9:15 כתב:צצפ כתב:הנקודה שאני מדבר עליה כל הזמן, היא זה, שאמו של ריז"א, אשת רבי משה, הגיעה מאיטליה, (שבכלל לא רחוקה מאצווירה, מרוקו, כמה ימי נסיעה אז), והיתה נכדתו של החיד"א, וממנה הגיעו אליו חלק מספריו של החיד"א, ולכן ריז"א היה נכד החיד"א.
האם יש לזה מקור, או שזה סתם השערה בעלמא? הרי אין בזה מסורת משפחה, שהרי היחוס לא עבר במדוייק לנכדיו מאב לבן, וכדבריכם כאן:צצפ כתב:הריז"א היה בס"ה נין של החיד"א, החוליה היתה ידועה, והבכור ידע עליה, והעיד שהוא נכד החיד"א, אלא שהיא לא עברה במדוייק לנכדיו, ומדובר בס"ה על חוליה אחת, בשאלה האם אמו של ריז"א היא בת רבי רפאל ישעיה או בת רבי אברהם. היום, בדור הטכנולוגיה, בה הכל זמין, נמצאה תשובה לנושא הזה, והחוליה החסרה נמצאה, ואי"ה עוד חזון למועד להעלותה.
צצפ 4.5.16 9:31 כתב: להרב נטיעות,
התשובה היא כן. יש מסמך רשמי המוכיח זאת.
עדיין לא לשם אמו, אותו קיבל הרבי מראחמיסטריוקא מזקני המשפחה
אבל לכך שהייתה מאיטליה, וחפצי הירושה הגיעו אליה מרבי אברהם יש.
לאט לאט. זה כרגע מולי, וזה יגיע.
בנוגע לשם [=פייגא], זה אינו קושיא, אמו של החיד"א הייתה אשכנזיה, ויתכן שגם חותנו של רבי אברהם זקנו של הריז"א היה אשכנזי, ולכן זה לא קשה כלל.
צצפ 6.5.16 2:35 כתב: אמו של הריז"א שמה לא היה פייגא.
זה נכתב בטעות בקובץ בית צדיקים, אם אמו של הבכור הייתה פייגא.
חמיו של ר"א היה מאיטליה, מפורסם מאד שם, ואכמ"ל.
איש_ספר 6.5.16 2:42 כתב: בכמאה הסעיפים שהעלה הרב מתעמק יש כמאתיים שגיאות, והרב צצפ ממהר לתקן את עניין הפייגא...
צצפ 7.5.16 9:15 כתב: ולפי המסורת המשפחתית אמו היתה בת אחד מבניו של החיד"א, ככה"נ רבי אברהם.
רגנשבורג 8.5.16 5:50 כתב: למיטב ידיעתי עד כה - מעיסוק רב ומקיף בנושא:
רבי משה בן רבי דוד אזולאי, אביו של רבי יהודה זרחיה אזולאי, לא היה חתנו של רבי אברהם אזולאי בן החיד"א.
צצפ 8.5.16 5:53 כתב: יש בידי ראיות המוכיחות הפוך, שהר"מ אזולאי אכן היה חתנו של רבי אברהם,
נטיעות 11.5.16 1:39 כתב:האדמו"ר מרחמיסטריווקא שליט"א, לרפו"ש, לא יודע כלל כיצד הריז"א היה נכד החיד"א.
... דבר אחד בלבד הוא ידע לומר לי, ... הוא התעניין ובירר ושאל את זקני המשפחה על היחוס, והם אמרו לו שהיחוס אינו בן אחר בן, ושכנראה זה דרך בת. הא, ותו לא מידי.
ולעצם ה"השערה" החדשה שעלתה רק לאחרונה ממש אצל אחד מבני המשפחה החוקרים את הנושא, ש"אולי" הסבא ר' משה אזולאי היה חתנו של ר' אברהם בן החיד"א, ואני מדגיש, "השערה" בלבד, ובינתיים ללא כל בסיס, מלבד זה שיש כמה מחתימותיו על הספרים שהיו בידי הריז"א. "השערה" זו, קנתה לה שביתה אצל כמה צאצאים כאילו שמדובר באיזה הלכה למשה מסיני, אבל בינתיים ה"השערה" הזו לא נבדקה כלל כראוי וכרצוי, לא מול הידיעות שיש לנו על צאצאיו של ר' אברהם, וגם לא נבדקו השנים, וכו'.
צצפ 12.5.16 1:13 כתב: כל אלו מוכיחים שאתם מתקיפים בלי לבדוק ובלי סיבה!!
העוקב אחרי הדיון המרתק, מתרשם שהפרטים משתנים מתגובה לתגובה, וקשה מאוד להבין אם מדובר בהשערות או במסורת משפחתית.
בכל אופן, צצ"פ משער שאמו של ריז"א היתה מאיטליה, והיתה בתו של רבי אברהם אזולאי בן הרב חיד"א.
אבל יש על זה פירכה רצינית. רבי אברהם אזולאי התגורר בארץ ישראל, בירושלים ובחברון, אבל לא באיטליה!
אמנם חותנו הרב המקובל רבי אברהם ישמעאל חי סאנגויניטי, היה יליד איטליה, אבל עלה לארץ ישראל בצעירותו, וגם הוא ישב כל ימיו בירושלים, והיה כידוע מבית מדרשו של הרש"ש.
ולפי זה, אם נשער שאמו של ריז"א היתה בת רבי אברהם אזולאי, היא לא התגוררה באיטליה!