- שרטוט.PDF
- (2.18 MiB) הורד 769 פעמים
- משיעוריו.PDF
- (495.32 KiB) הורד 569 פעמים
מיללער כתב:איש טלז כתב:קושיה מענינת שלו
הקשו התוס' בקידושין דאמאי לא אכלו מצה משום איסור חדש נימא עשה דאכילת מצה וידחה ל"ת דחדש
והקשה דהא קי"ל דא"א לצמצם ואיך אדם יכול לאכול בדיוק שיעור של כזית מצה וע"כ יאכל או קצת פחות או יותר וא"כ איך ע"י דין דחיה נתיר לו ופלפל בזה טובא
האם אין זה קושית/תירוצו של הרבי רבי יהונתן?
מלאעולם כתב:והמשיך על זו הדרך, ״אם בארזים נפלה שלהבת, מה יאמרו אזובי הקיר״, אין הפשט שאם בארזים נפלה שלהבת על אחת כמה וכמה באזורי הקיר, אלא הפשט הוא- אם בארזים נפלה שלהבת, עכשיו צריך להתחיל לחשוש ממה שיגידו אזובי הקיר....
יזל מדליו כתב:סטפנסקי כתב:חלק מהנקודה בוורטים שלו זה היה המנגינה. וידוע שאמר על מה שאמרו חז''ל ליצנים שבאותו הדור היו
אומרים מאבימלך נתעברה שרה ומקשים מה הבדיחה פה ? ות' הר''י לא משנה מה אמר השאלה מי אמר
נכון. [יש גם את נח והעורב כידוע.]
סגי נהור כתב:מלאעולם כתב:והמשיך על זו הדרך, ״אם בארזים נפלה שלהבת, מה יאמרו אזובי הקיר״, אין הפשט שאם בארזים נפלה שלהבת על אחת כמה וכמה באזורי הקיר, אלא הפשט הוא- אם בארזים נפלה שלהבת, עכשיו צריך להתחיל לחשוש ממה שיגידו אזובי הקיר....
אבל מה נעשה שלשון חז"ל היא "מה יעשו אזובי קיר", ולא "מה יאמרו"...
מלאעולם כתב:פעם כשדיבר על השפעות של חבר רע
הביא את הפסוק " ויתרוצצו הבנים בקרבה" ושאל במילא עשיו מובן שרצה לצאת כדי לעבוד ע"ז אך למה יעקב רצה לצאת, וכי לא מספיק לו ללמוד תורה מפי המלאך?
ואמר הגר"נ שעם כזה חברותא כמו עשיו עדיף להפסיד לימוד אפי' ממלאך..
עד כדי כך צריך להתרחק מחבר רע!.
אמרי צדיקים - איטינגא.
הג״מ ר' שמעון סופר זצ״ל אבד"ק קראקא הוכיח פ״א את הבעה"ב שידקדקו שבניהם ילמדו רק עם חברים יראי ה׳ בחדר אחד, ואף אם המלמד הוא ירא ה', בכ"ז אם החברים המה קלים, יקלקלו גם בניהם לעזוב אורחות חיים. ואמר כי זאת אנו יכולים ללמוד מהתוה"ק, אשר חכמים הגידו לנו כי בעת אשר רבקה אמנו היתה עוברת על פתח ביהמ"ד יעקב היה מפרכס לצאת, וכשעברה על פתח ע"ז עשו מפרכס לצאת, ולכאורה תמוה, בשלמא עשו ניחא שהיה מפרכס לצאת, אבל יעקב למה לו לרוץ לביהמ"ד, הרי אחז"ל כשהוולד במעי אמו נר דלוק על ראשו ומלמדין אותו כל התורה כולה, ויש לו רב טוב, לא "הדומה למלאך" רק מלאך ממש, ומה זאת היה ליעקב אשר חפץ לצאת ממעי אמו בכדי לכנוס לביהמ"ד, האם לא טוב ללמוד מפי מלאך מללמוד בביהמ"ד? אכן הענין הוא שאף שהיה לו רב מלאך לא חפץ ללמוד עם עשו בחדר אחד.
אום אני חומה כתב:וענה לפי המובא באחד מספרי תולדות החת"ס, שסיפרה בתו הנודעת מרת שמחה להמן ע"ה שאביה הקדוש היה נוהג לברך אותה מדי ליל שבת בברכת 'ישימך אלוקים כשרה רבקה וכו'' תוך שהוא שם ידיו על ראשה. והנה דבר פלא, באותו שבוע שבו ראתה לראשונה בחייה נמנע אביה מכאן ואילך מלגעת בה ולא שם יותר את ידיו על ראשה, זאת למרות שהיא לא סיפרה לו על העניין כלל.
דעת_האברך כתב:כשהיה הגאון זצ"ל בחיים חיותו היתה לי הרגשה שהוא עומד בצל בישיבה, ואינו תופס את המקום המגיע לו לפי ערכו וייחוסו, והרבה בחורים לא התייחסו אליו ברצינות מספקת. איני כותב זאת מידיעה אישית אלא מהתרשמויות שהיו לי בזמנו משיחות עם בחורים בישיבה.
משה ובני ישראל כתב:יש לציין שהגר"נ זצ"ל היה ג"כ בעל תפילה נפלא ויש שאמרו שסגנון תפילתו מזכיר במקצת את סגנון הגר"ש שבדרון.
פרי_העץ כתב:משה ובני ישראל כתב:יש לציין שהגר"נ זצ"ל היה ג"כ בעל תפילה נפלא ויש שאמרו שסגנון תפילתו מזכיר במקצת את סגנון הגר"ש שבדרון.
היכן היה בעל תפילה?
משה ובני ישראל כתב:פרי_העץ כתב:משה ובני ישראל כתב:יש לציין שהגר"נ זצ"ל היה ג"כ בעל תפילה נפלא ויש שאמרו שסגנון תפילתו מזכיר במקצת את סגנון הגר"ש שבדרון.
היכן היה בעל תפילה?
בהיכל הישיבה בימים נוראים. (בפרט אחר פטירת הגר"ש שבדרון)
משה ובני ישראל כתב:אתה לא מתבלבל עם אחיו ר' ירחמיאל שליט"א?
אליסף כתב:שמעתי פעם שכשלמד אצל ר' יאשע בער היה היחיד ששואל באמצע השיעור
לא ידען כתב:כל הדברים שנכתבו כאן בשמו של רבי נחמן, כולם עד האחרון בהם, ידועים ומפורסמים שנים רבות טרם נולד.
איני מבין מה כבוד למנוח יש בהבאת כל ה'ווערטלאך' הללו כאילו בשמו.
ממרומי היער כתב:לא ידען כתב:כל הדברים שנכתבו כאן בשמו של רבי נחמן, כולם עד האחרון בהם, ידועים ומפורסמים שנים רבות טרם נולד.
איני מבין מה כבוד למנוח יש בהבאת כל ה'ווערטלאך' הללו כאילו בשמו.
כנראה הרבה מהווארטים הוא לא המציא, אבל הוא היה מ'מעתיקי השמועה' של הווארטים המעוררים שעשוע ושמחה בבית המדרש.
מיללער כתב:איש טלז כתב:קושיה מענינת שלו
הקשו התוס' בקידושין דאמאי לא אכלו מצה משום איסור חדש נימא עשה דאכילת מצה וידחה ל"ת דחדש
והקשה דהא קי"ל דא"א לצמצם ואיך אדם יכול לאכול בדיוק שיעור של כזית מצה וע"כ יאכל או קצת פחות או יותר וא"כ איך ע"י דין דחיה נתיר לו ופלפל בזה טובא
האם אין זה קושית/תירוצו של הרבי רבי יהונתן?
ממרומי היער כתב:נכנסתי פעם בהיחבא לחדרו בישיבה וחיטטתי במסמכיו הרבים שהיו שם: ראיתי שם רשימות של קבלות אישיות שעשה לעצמו, שתסמרנה שערות ראשי מהלזכירם, על הדקויות הכי קטנות, והחשבונות הפנימיים החבויים בלבו של עובד ה', ומתוך חתירה לנקיות במעשים ושמירה מפגעים (לא נעים לי לפרט).
שייף נפיק כתב:ממרומי היער כתב:נכנסתי פעם בהיחבא לחדרו בישיבה וחיטטתי במסמכיו הרבים שהיו שם: ראיתי שם רשימות של קבלות אישיות שעשה לעצמו, שתסמרנה שערות ראשי מהלזכירם, על הדקויות הכי קטנות, והחשבונות הפנימיים החבויים בלבו של עובד ה', ומתוך חתירה לנקיות במעשים ושמירה מפגעים (לא נעים לי לפרט).
חרם דרבינו גרשום???
שומר הגחלת כתב:נקודה נוספת שלא נכתבה, או לא הובהרה די הצורך.
היודע יבין, והלא יודע לא הפסיד, המנוח ז"ל שבע מרורים מהרבה גורמים בישיבה,חלקם בישיבה של מעלה וחלקם בישיבה של מטה, ואין כאן המקום להאריך, ואין מגמתינו לדבר רעה כאן. מה שכן צריך להוציא מהעניין הזה, שמעולם, אבל מעולם לא נשמע מפיו לה"ר על הנ"ל. הלוא בכושר האבחנה הדק שלו ובחריפות לשונו יכל לשים ללעג וקלס כל מי שלא התנהג אליו יפה. אולם הוא באצילות נפשו ובטוהר מידותיו ביכר לאחוז בפלך השתיקה, ועם כל זאת לא איבד את שמחת חייו והיה מגע יום יום להשתעשע בד"ת עם כל הפריש.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 279 אורחים