מותיב ומפרק כתב:אינני יודע לאיזה ספר אתה מתכוון.. אך ראיתי שבקובץ ישורון נדמה לי לפני שנה היו כמה מכתבים.
איש_ספר כתב:מותיב ומפרק כתב:אינני יודע לאיזה ספר אתה מתכוון.. אך ראיתי שבקובץ ישורון נדמה לי לפני שנה היו כמה מכתבים.
יש סדרת מכתבים של הלשם לרנ"ה מיפו על הצמצום (ובו גם כמה דברים בגנות החסידים), המכתבים לא פורסמו מעולם בשלימותם. חלק נדפס אצל פעפער במבוא הגדול לפירוש רנ"ה למשנת חסידים שהם הו"ל מכת"י, כמה ציטוטים הובאו אצל אליאך, ואולי גם במאמר שהיה בישורון, אבל כאמור המכתבים כולם לא נדפסו עד הנה. עכשיו נזכרתי בשם הספר: ביאור עשר ספירות ועוד כמה ספרי קדמונים י"ל ע"י ר"מ ש"ץ ירושלים תשע"א.
מותיב ומפרק כתב:איש_ספר כתב:מותיב ומפרק כתב:אינני יודע לאיזה ספר אתה מתכוון.. אך ראיתי שבקובץ ישורון נדמה לי לפני שנה היו כמה מכתבים.
יש סדרת מכתבים של הלשם לרנ"ה מיפו על הצמצום (ובו גם כמה דברים בגנות החסידים), המכתבים לא פורסמו מעולם בשלימותם. חלק נדפס אצל פעפער במבוא הגדול לפירוש רנ"ה למשנת חסידים שהם הו"ל מכת"י, כמה ציטוטים הובאו אצל אליאך, ואולי גם במאמר שהיה בישורון, אבל כאמור המכתבים כולם לא נדפסו עד הנה. עכשיו נזכרתי בשם הספר: ביאור עשר ספירות ועוד כמה ספרי קדמונים י"ל ע"י ר"מ ש"ץ ירושלים תשע"א.
ושם יש מכתבי הלשם לרנ"ה במילואן?
אוצר החכמה כתב:בישורון האחרון (לפני זה שיצא עתה) היה נושא שלם על הלשם ושם יש גם מכתב בו הלשם מציין את תאריך לידתו של הרב אלישיב בר"ח ניסן והוכנס לברית ביום א ח בניסן וכתוב שם שתאריך השנה קרוע.
ולפי"ז היה פסח באותה שנה ביום א
לפי בדיקתי
ב תרסט היה סימן השנה זשג כלומר פסח ביום ג
ב תרע היה סימן השנה החא כלומר פסח ביום א
ב תרעא היה סימן השנה גכה כלומר פסח ביום ה
ב תרעב היה סימן השנה זשג כלומר פסח ביום ג
כך שנראה שששנת כיתבת המכתב היא תרע.
תוך כדי דיבור כתב:כנראה שהמסמך שהובא כאן הוא טיוטה או העתק של המכתב, או אולי נכתב אף לאחר מכן, בכל אופן עינינו הרואות שלא מדובר במכתב שנשלח בפועל, שהוא זה שנדפס באיגרות הראי"ה ונוסחו שונה בכמה וכמה דברים (כוונת דראל שבמכתב שנדפס שם כתוב רק "ולהם בן יחיד שמו הוא יוסף שלום" בלי לכתוב בן כמה היה. גם לא נזכר שינוי השם של אביו ועוד עניינים מסוג זה, והדבר תמוה. אולי נכתב המסמך הנוכחי לאחר המכתב שנדפס באיגרות הראי"ה, וכך הושלמו בו פרטים שחסרים במשנהו, ומשום מה נשלח דווקא הראשון. האם במסמך שלפנינו מדובר בכתב ידו של הלשם, או של מעתיק?)
הלשם כותב שהוא מתנצל על צורת הכתב שהיא בשל מחלת עיניים. וא"כ נפשטה שאלתך.תוך כדי דיבור כתב: האם במסמך שלפנינו מדובר בכתב ידו של הלשם, או של מעתיק?)
תיקון קל. לא האחרון לפני זה שיצא עתה, אלא לפני דלפני. היינו כ"ב. עכשיו התבשרנו (יצא כבר?) כ"ד.אוצר החכמה כתב:בישורון האחרון (לפני זה שיצא עתה) היה נושא שלם על הלשם
מור כתב:התפרסם שם מאמר תולדות הלשם מהרב מ"ד צציק, ובזמנו העירו על כו"כ שגיאות ואי דיוקים שנפלו בו. והם מצוינות אצלי.
איש אשכולות כתב:ייש"כ אוצר. כשמך כן תהתלך.
במכתב יש עוד תאריך ד' ויקרא ה' אדר שני, זה תומך במסקנתך?
קלונימוס הזקן כתב:במשפחה היה ידוע שלמרות שלפי רישומו במשרדי הממשלה הוא בן 101, הרישום אינו מדוייק.
אורי אגסי כתב:קלונימוס הזקן כתב:במשפחה היה ידוע שלמרות שלפי רישומו במשרדי הממשלה הוא בן 101, הרישום אינו מדוייק.
אולי הכוונה לתאריך יום הלידה שאיננו נכון, וזאת מהסיבה הידועה שמכיון שידעו רק את שנת הלידה היו כותבים 1/1/1910 וזה יוצא כמדומני בטבת.
איש אשכולות כתב:שמעתי מנכדו שנה שעברה שהוא בן מאה.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 157 אורחים