שאלתיאל כתב:ראיתי בהפתעה שבתל אביב ישב בנו של החיב[ו]ר לטהרה והעמק שאלה מהורנסטיפול (חתנו של הדברי חיים).
מי היה? והאם השאיר צאצאים?
בארץ היו ג' אחים בני ר' יוחנן נכדו של המאור עיניים
ר' זאב, ר' מנחם נחום, ור' מרדכי.
מר' זאב התפרסמו כמה מאמרים תורניים חשובים וניכר שהיה ת"ח גדול. מה היו אחיו, והאם כולם הותירו צאצאים? ומה יחסם המשפחתי לבעל החיבור לטהרה?
שאלתיאל כתב:תשובה נפלאה!
האם אכן ר' זאב היה הת"ח שבין האחים?
(לגבי הסטייפלער, תנוח דעתך, גם אם הייתי שומע מרא"ד פרידמן בעצמו לא היתי מאמין שהסטייפלער נתן קוויטל ליהודי עם כיפה סרוגה)
אגב שני האחים ר' זאב ורמ"נ, (על ר' מרדכי איני יודע) היו מעריצים גדולים של הרב קוק, כך התרשמתי מכמה מקומות. ליבי ליבי על צאצאיהם...
גוראריה כתב:שאלתיאל כתב:ראיתי בהפתעה שבתל אביב ישב בנו של החיב[ו]ר לטהרה והעמק שאלה מהורנסטיפול (חתנו של הדברי חיים).
מי היה? והאם השאיר צאצאים?
בארץ היו ג' אחים בני ר' יוחנן נכדו של המאור עיניים
ר' זאב, ר' מנחם נחום, ור' מרדכי.
מר' זאב התפרסמו כמה מאמרים תורניים חשובים וניכר שהיה ת"ח גדול. מה היו אחיו, והאם כולם הותירו צאצאים? ומה יחסם המשפחתי לבעל החיבור לטהרה?
בנו הגדול, האדמו"ר ר' יהודה לייב [לייב'לה] התגורר כמה שנים בת"א אחרי שיצא את רוסיה. אח"כ עבר לאנטוורפן ועם השתלטות הנאצים נמלט לארה"ב.
השאיר משפחת צאצאים עניפה. בהם האדמור שליט"א מהורנסטייפל בארה"ב.
אחד מבניו של ר' לייב'לה היה ר' נחום טברסקי, חתן הרבי מסקרנביץ'. היה יהודי מודרני עם כיפה סרוגה וזקן מטופח אך היה 'א בעסערע איד'. כתב את 'מדור דור' לתולדות אבותיו הקד' וזכרונות משפחתיים.
י"ל לאחרונה בידי ר"י אלפסי.
הסטייפלר זצ"ל היה נוסע כל ר"ח אלול לר' נחום טברסקי ונותן לו קויטל עם פדיון [ולפני שמתנפלים עלי כאן: שמעתי מעד מוסמך, ר' אליעזר דוד פרידמן שליט"א]
לגבי רחמסטריווקא: ר' זאב הוא השווער של האמרי חיים מויזניץ וצאצאיו רבים בלעה"ר, מר' נחום משפחת אדמורי רחמ"ס כיום, ומר' מרדכי נשאר בנו ר' פנחס מאוסטילא הי"ד חותנו של הרבי הקודם מסקוירא, כך שגם כאן, מהענפים הבודדים שנותרו מהשואה, יש משפחות ענקיות בלעה"ר
הם קרובים רחוקים להורנסטייפל שהיה נכד, בן בתו של רבי יעקב ישראל מטשערקאס, אחיו של ר"י מרחמסטרייוקא.
דן בן יעקב כתב:גימפעל - למה טאלנא נהפכה לחסידות פולנית בגלל שהרעבע הולך עם ספודיק, או בלי קשר?
גימפעל כתב:דן בן יעקב כתב:גימפעל - למה טאלנא נהפכה לחסידות פולנית בגלל שהרעבע הולך עם ספודיק, או בלי קשר?
כמובן שהאדמו"ר הפולני הופך את חסידיו לכאלו, אך לא רק הלבוש אלא כל הסגנון הוא כך.
גימפעל כתב:דן בן יעקב כתב:איך קשורה חסידות מחנובקא לחסידות בעלזא? (האדמו"ר ממחנובקא בעלזא?).
ולמה מוחקים את ההודעה הזאת פעם אחר פעם??? (אני לא משמיץ א"א???)
בעצם אין קשר בין מחנובקא לבעלזא, אלא שהאדמו"ר הנוכחי ממחנובקא הוא נצר לצדיקי בעלזא והוא גם אחיינו של האדמו"ר ממחנובקא זצ"ל.
דן בן יעקב כתב:גימפעל - במה הוא פולני? הוא נכד של האדמו"ר הזקן מטאלנא!, רק פשוט הוא תלמיד של ה"פני מנחם" מ"שפת אמת" ולכן הוא הולך עם ספודיק.
בני ברקי - קלעת למטרה.
מתפעל כתב:מיללער,
אולי חבש כיפה סרוגה מתחת לקאפעלוטש?
מעניין אם לר' נחום טברסקי הנ"ל היו צאצאים.
שלמה גוטליב כתב:לר' יהודה לייב מהארניסטייפול היה בן נוסף במילווקי, בן ציון שלמה חיים.
חתנו הרה"צ ר' שלום שכנא פרידמן מכהן כאדמו"ר מהארנסטייפל בירושלים, ואי"ה בחדשים הבאים מתכונן לעבור לביתר עילית, שם הוא בונה בניין.
סביבו עדת מעריצים קטנה בעיקר אמריקאיים, והא מוסר שיעורים באנגלית.
מתפעל כתב:אמנם יש לציין שגם האדמו"ר הקודם זצ"ל היה מחסידיו השרופים של הבית ישראל.
בטאלנא דרך משל נשמרים כל המנהגים של בית טשרנובל, כמו קץ משיחיה, שינויים בקדושת כתר, ועוד, כמו גם מנהגים יחודיים שהנהיג הרבי הקודם זצ"ל כמו אמירת ברכות השחר לפני ברוך שאמר בשבתות וימים טובים, מי שבירך לחיילי צה"ל בשבת, מי שבירך לרביים מגור ומרחמיסטריווק שליט"א,
מעניין היה לשמוע אם במכנובקה בעלזא, נוהגים במנהגי טשרנובל או שהבלזאים מחקו כל סממן מכנובקאי.
בני ברקי כתב:מה פשר המנהג לברך ברכות השחר לפני ברוך שאמר? (אומרים את כל פסוד"ז של שבת ואח"כ ברכות השחר?)
גימפעל כתב:בני ברקי כתב:מה פשר המנהג לברך ברכות השחר לפני ברוך שאמר? (אומרים את כל פסוד"ז של שבת ואח"כ ברכות השחר?)
כך גם המנהג בקרלין.
שאלתיאל כתב:תשובה נפלאה!
האם אכן ר' זאב היה הת"ח שבין האחים?
(לגבי הסטייפלער, תנוח דעתך, גם אם הייתי שומע מרא"ד פרידמן בעצמו לא היתי מאמין שהסטייפלער נתן קוויטל ליהודי עם כיפה סרוגה)
אגב שני האחים ר' זאב ורמ"נ, (על ר' מרדכי איני יודע) היו מעריצים גדולים של הרב קוק, כך התרשמתי מכמה מקומות. ליבי ליבי על צאצאיהם...
מלך זקן וכסיל כתב:א. אדמור מבעלז מחנובקא הוא אחין של האדמו"ר ר' אברהם יהושע העשיל זי"ע (שלא השאיר אחריו ילדים).
אאל"ט בביהכנ"ס שברחוב רש"י נוהגים את כל מנהגי טשערנאביל ואת מנהגי בעלז שלא נוגדים למנהגי טשערנאביל משא"כ בישיבה שברחוב השל"ה ששם נוהגים יותר את מנהגי בעלזא . (ויש שינויים בולטים שהאדמור נוהג בטיש) אשמח אם יתקנו אותי
ב. נ"ל שהסיבה שהאדמורים לבית טשערנאביל מכבדים מאוד את האדמור מטאלנא אשדוד (כגון זה שהאדמור מסקוירא היה אצלו כעת לביקור באשדוד) הוא מפני שהם פגועים מזה שהאדמור מטאלנא ירושלים פולני. (וכמו שהאדמורי"ם הפולניים לא סובלים את זה שהאדמו"ר מסטריקוב גאליצייני).
דן בן יעקב כתב:איך האדמו"ר מטאלנא ירושלים קשור לאדמו"ר מטאלנא אשדוד? (בני דודים?):
מתפעל כתב:אולי גור אריה התבלבל עם אח נוסף, ר' חיים טברסקי, שהוא זה שנתן ברכה לסטייפלער והיה עם כיפה סרוגה.
היה להם בית מדרש ברחוב מלצ"ט.
מחולת המחנים כתב:בקשר לכותרת האשכול אני נזכר שפעם נסעתי עם נהג מונית בחיפה, הלה היה מקורח ונראה כאחד שאיננו שומר תו"מ, במהלך הנסיעה הוא התפאר בפנינו שהוא נכד צדיקי טשרנוביל, כנכד לחסידי טשרנוביל הדבר עורר בי התענינות מה אבל לא כל כך האמנתי לו, לקראת סוף הנסיעה הוא שלף את תעודת הזהות והראה לנו ששם משפחתו הוא טברסקי, יתן ה' שישוב במהרה בתשובה לתפארת בית אבותיו.
מיללער כתב:נחום,
שכחת את האדמו"ר מסקווירא תל-אביב, האם כל צאצאיו שומתומ"צ?
נחום וואהלינער כתב:מיללער כתב:נחום,
שכחת את האדמו"ר מסקווירא תל-אביב, האם כל צאצאיו שומתומ"צ?
צדקת, אבל אני חושב שבעת שעלה ארצה כבר גדלו בניו ונ"ל שנשארו באמריקה [מתחילה היה גר בברונקס]
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 449 אורחים