אהרון 37 כתב:זה עתה הגיעה הבשורה המרה על פטירתו של הגאון רבי משה מרדכי חדש זצ"ל, ראש ישיבת אור אלחנן.
לא הכרתי אותו אישית, אבל ניכר היה כי מדובר בדמות מיוחדת, עם הדר וניחוח חברונאי, דמות שהתקשטה בנעימות, אצילות, חיות, רעננות, ועתה אבדה מאיתנו כלי חמדה זה.
יבואו המכירים והיודעים ויספרו על דמותו.
תנא קמא כתב:מענין לענין ומאשכול לאשכול......
כמדומני שאם שיעורו של ר' אשר שליט"א הוא גולת הכותרת של השיעורים הבהירים בעולם הישיבות, אפשר לומר שמראה מקומות אוהל תורה הוא המקביל בה''ישיבישער רייד'' - המודפס.
גם ספר זה נכתב בפשטות - בסגנון ישיבתי בלי גרפיקה - בלי כחל ושרק, ויש בו נעימות מסויימת, בסגנון הלשון כמו ''וידוע לבאר''....
פרנקל תאומים כתב:ואיך ר' אלעזר שמחה וסרמן זצ"ל היה קשור לענין?
ישיבע בוחער כתב:מישהו יודע היכן יושבים שבעה?
נוטר הכרמים כתב:ולגוף האשכול, תמיהני שעדיין לא ציינו כאן נקודה מרכזית בדמותו הרוממה של הגרמ"מ זצ"ל. ידוע לכל, הקשר העמוק שהיה בין המשגיח ר' מאיר חדש זצ"ל לתלמידיו, והפקרת ביתו לרווחה לצורבים הצעירים, מסופר על כך באריכות בספר 'המשגיח ר' מאיר'. היה כאן שילוב ומיזוג נדיר של משפחתיות ועממיות 'זורמת' ומחבקת, לבבית וחמימה, אולם עם זאת היתה אוירה של נכבדות סלבודקאית שמייקרת כל נברא בצלם אלקים, ועכו"כ בן תורה אמיתי - מחד, ומאידך, מקפידה על גינוני רב ותלמיד והליכות נימוסין מעודנות.
אום אני חומה כתב:נוטר הכרמים כתב:ולגוף האשכול, תמיהני שעדיין לא ציינו כאן נקודה מרכזית בדמותו הרוממה של הגרמ"מ זצ"ל. ידוע לכל, הקשר העמוק שהיה בין המשגיח ר' מאיר חדש זצ"ל לתלמידיו, והפקרת ביתו לרווחה לצורבים הצעירים, מסופר על כך באריכות בספר 'המשגיח ר' מאיר'. היה כאן שילוב ומיזוג נדיר של משפחתיות ועממיות 'זורמת' ומחבקת, לבבית וחמימה, אולם עם זאת היתה אוירה של נכבדות סלבודקאית שמייקרת כל נברא בצלם אלקים, ועכו"כ בן תורה אמיתי - מחד, ומאידך, מקפידה על גינוני רב ותלמיד והליכות נימוסין מעודנות.
אכן, יצא לי פעם לבקר בדירת המשגיח ר' מאיר זצוק"ל, והיו בה שני מדורים, המדור הפרטי של ר"מ ורעייתו שכלל שני חדרים וחדרי שירות, והמדור ה'ציבורי' היינו הסלון והמטבח. מספרים שעל השיש במטבח עמדה קופסת פח מלאה בעוגיות ולצידה קנקן תה ובחורים היו נכנסים בכל עת ובכל שעה ועושים במקום כבשלהם, כשלעתים גם ר' מאיר והרבנית היו נכנסים ומשתמשים במקום, עד שניתן היה לומר ש'גם ר' מאיר שוהה שם לפעמים'..
כיוצא בזה אנו יכולים למצוא אצל יבדלחט"א רבינו מרן ראש הישיבה הגראי"ל שליט"א, שדירתו מופקרת לכל כרשות הרבים ממש, וכבר נשאל מרן האיך אינו מקפיד על כך שאנשים נכנסים לחדר השינה ומשתמשים בכל החדרים, והשיב על כך בלשונו הזהב 'כאן הכל הפקר'!!
איזו גדלות עצומה רואים כאן, הרי בנוהג שבעולם אדם חי כל כולו בתחושה של 'ביתי הוא מבצרי', זה המקום הפרטי שלי ואין לאף אחד רשות להכנס, האדם זקוק בעומק נפשו למקום אישי, למקום שיש לו עליו 'הוראת בעלות', לחוש את ה'שלי!', ומי של"ע חווה פריצה לביתו יכול להעיד שהתחושה הקשה ביותר זה לא הנזק המסוים שנגרם מהגנבה אלא אובדן תחושת הביטחון האישית הבסיסית הזו של 'כאן אני הבוס', והנה אצל רבותינו אנו רואים בדיוק ההפך- הכל הפקר! הכל מדבר! אין לי כלום, אין לי טיפה 'בעלות' אפילו לא בביתי שלי! כלום! אני אורח בדיוק כמותכם!
אכן, מלאכים בדמות אדם!!
לעומקו של דבר כתב:אום אני חומה כתב:נוטר הכרמים כתב:ולגוף האשכול, תמיהני שעדיין לא ציינו כאן נקודה מרכזית בדמותו הרוממה של הגרמ"מ זצ"ל. ידוע לכל, הקשר העמוק שהיה בין המשגיח ר' מאיר חדש זצ"ל לתלמידיו, והפקרת ביתו לרווחה לצורבים הצעירים, מסופר על כך באריכות בספר 'המשגיח ר' מאיר'. היה כאן שילוב ומיזוג נדיר של משפחתיות ועממיות 'זורמת' ומחבקת, לבבית וחמימה, אולם עם זאת היתה אוירה של נכבדות סלבודקאית שמייקרת כל נברא בצלם אלקים, ועכו"כ בן תורה אמיתי - מחד, ומאידך, מקפידה על גינוני רב ותלמיד והליכות נימוסין מעודנות.
אכן, יצא לי פעם לבקר בדירת המשגיח ר' מאיר זצוק"ל, והיו בה שני מדורים, המדור הפרטי של ר"מ ורעייתו שכלל שני חדרים וחדרי שירות, והמדור ה'ציבורי' היינו הסלון והמטבח. מספרים שעל השיש במטבח עמדה קופסת פח מלאה בעוגיות ולצידה קנקן תה ובחורים היו נכנסים בכל עת ובכל שעה ועושים במקום כבשלהם, כשלעתים גם ר' מאיר והרבנית היו נכנסים ומשתמשים במקום, עד שניתן היה לומר ש'גם ר' מאיר שוהה שם לפעמים'..
כיוצא בזה אנו יכולים למצוא אצל יבדלחט"א רבינו מרן ראש הישיבה הגראי"ל שליט"א, שדירתו מופקרת לכל כרשות הרבים ממש, וכבר נשאל מרן האיך אינו מקפיד על כך שאנשים נכנסים לחדר השינה ומשתמשים בכל החדרים, והשיב על כך בלשונו הזהב 'כאן הכל הפקר'!!
איזו גדלות עצומה רואים כאן, הרי בנוהג שבעולם אדם חי כל כולו בתחושה של 'ביתי הוא מבצרי', זה המקום הפרטי שלי ואין לאף אחד רשות להכנס, האדם זקוק בעומק נפשו למקום אישי, למקום שיש לו עליו 'הוראת בעלות', לחוש את ה'שלי!', ומי של"ע חווה פריצה לביתו יכול להעיד שהתחושה הקשה ביותר זה לא הנזק המסוים שנגרם מהגנבה אלא אובדן תחושת הביטחון האישית הבסיסית הזו של 'כאן אני הבוס', והנה אצל רבותינו אנו רואים בדיוק ההפך- הכל הפקר! הכל מדבר! אין לי כלום, אין לי טיפה 'בעלות' אפילו לא בביתי שלי! כלום! אני אורח בדיוק כמותכם!
אכן, מלאכים בדמות אדם!!
מצד שני, יש פעמים שזה מכוער מצד המבקרים שמתייחסים לביתו של הרב כאילו הוא שלהם. בלי לתת פרטיות לרב ולמשפחה. ואכמ"ל.
אום אני חומה כתב:נוטר הכרמים כתב:ולגוף האשכול, תמיהני שעדיין לא ציינו כאן נקודה מרכזית בדמותו הרוממה של הגרמ"מ זצ"ל. ידוע לכל, הקשר העמוק שהיה בין המשגיח ר' מאיר חדש זצ"ל לתלמידיו, והפקרת ביתו לרווחה לצורבים הצעירים, מסופר על כך באריכות בספר 'המשגיח ר' מאיר'. היה כאן שילוב ומיזוג נדיר של משפחתיות ועממיות 'זורמת' ומחבקת, לבבית וחמימה, אולם עם זאת היתה אוירה של נכבדות סלבודקאית שמייקרת כל נברא בצלם אלקים, ועכו"כ בן תורה אמיתי - מחד, ומאידך, מקפידה על גינוני רב ותלמיד והליכות נימוסין מעודנות.
אכן, יצא לי פעם לבקר בדירת המשגיח ר' מאיר זצוק"ל, והיו בה שני מדורים, המדור הפרטי של ר"מ ורעייתו שכלל שני חדרים וחדרי שירות, והמדור ה'ציבורי' היינו הסלון והמטבח. מספרים שעל השיש במטבח עמדה קופסת פח מלאה בעוגיות ולצידה קנקן תה ובחורים היו נכנסים בכל עת ובכל שעה ועושים במקום כבשלהם, כשלעתים גם ר' מאיר והרבנית היו נכנסים ומשתמשים במקום, עד שניתן היה לומר ש'גם ר' מאיר שוהה שם לפעמים'..
כיוצא בזה אנו יכולים למצוא אצל יבדלחט"א רבינו מרן ראש הישיבה הגראי"ל שליט"א, שדירתו מופקרת לכל כרשות הרבים ממש, וכבר נשאל מרן האיך אינו מקפיד על כך שאנשים נכנסים לחדר השינה ומשתמשים בכל החדרים, והשיב על כך בלשונו הזהב 'כאן הכל הפקר'!!
איזו גדלות עצומה רואים כאן, הרי בנוהג שבעולם אדם חי כל כולו בתחושה של 'ביתי הוא מבצרי', זה המקום הפרטי שלי ואין לאף אחד רשות להכנס, האדם זקוק בעומק נפשו למקום אישי, למקום שיש לו עליו 'הוראת בעלות', לחוש את ה'שלי!', ומי של"ע חווה פריצה לביתו יכול להעיד שהתחושה הקשה ביותר זה לא הנזק המסוים שנגרם מהגנבה אלא אובדן תחושת הביטחון האישית הבסיסית הזו של 'כאן אני הבוס', והנה אצל רבותינו אנו רואים בדיוק ההפך- הכל הפקר! הכל מדבר! אין לי כלום, אין לי טיפה 'בעלות' אפילו לא בביתי שלי! כלום! אני אורח בדיוק כמותכם!
אכן, מלאכים בדמות אדם!!
טוב לי כתב:עוד בצעירותו ממש הוציא לאור את "פני הארי' החי" להגאון ר' חיים ליב סטאוויסקער זקן אשתו [אבי הגרח"י מישקובסקי, חמיו של הגר"י לפין, חמיו של ראש הישיבה זצ"ל].
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 380 אורחים