איש_ספר כתב:אליהוא כתב:זה שתלמיד חכם נפטר לא מחייב שממילא הוא צודק בכל טענותיו ומענותיו שלא מכולם היתה נוחה דעת גדולי הדור. ודי בזה.
אם כי מטבעו היה הגרמ"מ בחינת יהושע נער לא ימיש מאהלם של גדולי הדורות, ומעולם לא ביקש עטרה לעצמו, עכ"ז לימים ושנים הרבה קנינו והגדיל השגתו עד שבאמת לא נצרך להסכמת כמה מן חכמי דורנו. מידיעה אומר, כי היה מתבטל בביטול גמור להכרעותיהם של רבותינו הגרי"ש אלישיב והגר"ש וואזנר שליט"א, גם כאשר לא ירד לסוף נימוקיהם. והם שעמדו על דרגתו, השיבו לו אהבה, שבח יקר וגדולה.
עד כאן מהנוגע להסכמת חכמי דורנו, מכאן ואילך הסכמת גדולי הזמן שלפנינו:
מה נמלצו דברי ידידו דבק מאח, הגאון המצוין ר' מיכל זילבר, במספד גדול אשר קרא עליו אמש, בבית המדרש ירחי כלה: 'הגאון ר' משה מרדכי, היה בחינת ספר תורה שלא חסרה בו אות אחת, גויליו עובדו לשמה על יד דודו הגה"צ הנלבב ר' ועלועל צ'צ'יק, תורה שבו נכתבה ע"י הגרמ"ד הלוי סאלאווויצ'יק שליט"א ועמו הגר"י אברמסקי זצ"ל, והגהתו וחתימתו ע"י רבותינו הקהילות יעקב והאבי עזרי זצוק"ל'.
[ואחר שהדבר יצא להיתר למינקט על חכמינו בלשון הכתובים]:
'ואל מי תדמיון ומה דמות תערכו לו'.
צר לי מאד כי נגעת בדבר טעון כל כך, הלא ידוע ומפורסם לכל המצוי בספרי משמר הלוי, מי הם רבותיו שאתם הוא התכתב כל השנים ואין שם מכתבים לר' מיכל זילבר וגם לא ...... ...שליט"א, אלא מכתבים למרנן קהילות יעקב לאבי עזרי ולהבחל"ח לגר"ד לנדא ולהגרח"ק ולבעל אילת השחר, ועוד ועוד ככל שתחפש תמצא, ואף כי בשנים האחרונות התבטא ביטויים שאין אנו רשאים להשתמש בהם, שלא כל שהותר לגדולי ישראל הותר לאזובי הקיר, לשכתב את ההיסטוריה זה עוול שאין כדוגמתו
והתפעלתי מאשכול זה שהתיחסו להוד גדולת ורוממות האי גאון גברא רבא זצוקללה"ה, ולא ירדו לנבכי פוליטיקה ומדמנה שאין להם זכר במקום שנמצא הוד כבוד המשמר הלוי זצללה"ה, והלא הוא שאמר [ושמעתי ממנו כן פעמים מספר] שבעולם הבא מודדים אדם כמה הוא היה חם על אידישקייט, ולא כמה הוא היה שייך לרבע מפלגה מסוימת, וטוב עשו כותבי האשכול שהשכילו לשבחו בדברים אמיתיים, עד שבאו והפכו הקערה על פיה, והוציאו לעג על תלמיד חכם עצום ומופלא מו"ר בעל המשמר הלוי [שהרבה מדברי תורתו שתיתי בצמא, ואף זכיתי לבא עמו בכתובים בד"ת משמחי לב] בשינוי המציאות ובעשיית חכמי הפורום כפתאים שלא ידעו מימינם ושמאלם